Alig ért véget a nyári szünet utáni első futam Hollandiában, pihenés nélkül folytatódik a Forma-1-es cirkusz. A világbajnokság a hétvégén Olaszországban vesz búcsút az európai kontinenstől. A Tifosi lelkes, de nem lehetnek vérmes reményei hazai pályán sem. A Ferrari idén sem nyújt jó formát, s ez várhatóan nem változik meg hazai futamára sem Monzában. A 2019-es monzai győzelmét aligha ismétli meg a maranellói istálló.
Bár 2020-ban és 2021-ben váratlan győztesek születettek a taljánoknál, de tavaly nem szakadt meg Max Verstappen hegemóniája Olaszországban sem, ahogy minden bizonnyal most sem fog. Hollandiában az elmúlt hétvégéjén rekordot állított be a Red Bull élmenője. Előtte Sebastian Vettel volt az utolsó pilóta, akinek sikerült kilenc egymás utáni futamon győzelmet szereznie. Ha a Sebesség Templomának nevezett monzai pályán is nyerne a címvédő pilóta, akkor tíz egymás utáni győzelmével már rekordot döntene.
Három hónap van hátra a Forma-1-es szezonból, nagyon bele fognak húzni a végére. A csapatok többsége már a 2024-es autóra koncentrál, a Ferrari azért még nem adja fel az idei évi autót, bár nagyobb fejlesztéseket már nem visz hazai futamára sem. Az olasz csapat jelenleg negyedik a konstruktőri ponttáblán 201 ponttal és pilótái az ötödik és hatodik helyet foglalják el az egyéni ponttáblán.
S mi történt itt tavaly? Max Verstappen és a Red Bull Monzában is az első helyen ért célba. A sárgába öltözött Ferrarinak nem volt válasza hazai pályáján sem a Red Bull dominanciájára. Charles Leclerc vigasztalhatatlanul vette tudomásul a biztonsági autó mögött, hogy kénytelen a második hellyel beérni. A bronzérmes helyen George Russell ért célba a Mercedes volánja mögött.
Míg Hollandiában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat, addig Monzában piros lelátók várják a csapatokat Ferrari-sikerre éhes rajongókkal. A narancsarmada szenvedélyességét nehéz lesz felülmúlni, ha egyáltalán felül lehet. Főleg a Ferrari jelenlegi eredményeinek tükrében. A maranellói csapat még mindig nem tűnik esélyesnek győzelemre hazai versenyén. S bár a múltban többször is sikerült itt dobogóra állnia Ferrari-pilótának, idén még ez is nehéz feladatnak tűnik a Frederic Vasseur irányította csapat számára.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát.
Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 3.-án helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt.
Forrás: Facebook.com/amberprkft