ByeAlex titka- Egy közmédiás sajtótájékoztató margójára

Zsúfolásig megtelt újságírókkal kedden az MTVA sajtóterme. Mindenki ByeAlexre volt kíváncsi: a zenészre, aki a Kedvesem című számával ugyan korábban megosztotta a közvéleményt, de akinek sikerére, mára legtöbben büszkék vagyunk.

 Meglepően sokan voltak kedden, ByeAlexnek, az Eurovíziós Dalfesztiválon elért eredménye nyomán összehívott sajtótájékoztatón. Az újságírók kérdéseiből már teljesen hiányzott az egykori szarkasztikus kritika, úgy tűnik, az énekest elfogadták, méltányolták. Nem volt véletlen a helyválasztás, az eurovíziós siker egyben a közmédia diadala is.

Lencsó Rita sajtófőnök

Lencsó Rita sajtófőnök

„A közmédia A DAL című, saját fejlesztésű műsora az idén másodszor is azt bizonyította: az MTVA immár a magyar könnyűzenei élet komoly szereplője– nyitotta meg  a szakmai fórumot Lencsó Rita sajtófőnök. – A Petőfi Rádió a magyar zenének eddig is meghatározó, szimbolikus orgánuma volt, mára A Dallal is gazdagodott. Azzal a műsorral, amelynek csapata elég bátor volt ahhoz, hogy új utakat keressen. Eredménnyel tette, amikor egy új fiatal, még nem ismert zenei irányzatot támogatatott, s mikor Alex dalát is beválogatták a legjobbak közé.”

Valóban, a közmédia az elmúlt két évben mind a komoly zenében, mind a könnyebb műfajokban a magyar zenei élet egyik legjelentősebb mecénásává, megrendelőjévé vált.

Az opera-, hangverseny- és a MÜPA koncertközvetítések milliókkal kedveltetik meg a klasszikus zenét. Nem mehetünk el szó nélkül az olyan népszerű műfajok mellett sem, mint a nóta- és az operett-dallamok, ezek népszerűsítését szolgálja a tavaly év végén elindított Dankó Rádió. A Fölszállott a páva az egész Kárpát-medencét lázba hozta, s a vetélkedősorozatot nemcsak a népzenei iránt érdeklődők zárták szívükbe. A könnyűzenében az A38 produkcióval kötött stratégiai együttműködés, vagy a Petőfi Rádió zenei kínálata példaértékű lehet minden médium számára. E csatorna nélkül az új, izgalmas, alternatív zenei világ csak egy nagyon szűk réteg muzsikája maradt volna. A feltételezés különösen igaz Alex esetében is, a magyar sztár is először a Petőfin kapott teret, s ott ismerhette meg a zeneértő közönség is.

Alex megérdemelte a bizalmat, hiszen az Eurovízión, egy klasszikus mainstream zenei versenyen egy új színnel bizonyított Európa és a világ előtt. Az ismert eredmény az énekes és a közönség közös sikere: Alexet a hallgatóság és a nézők juttatták hétről hétre tovább, s a malmői versenyre is. A vokssal Európa számos szerzőjének adták fel a leckét: mi lehet az új magyar zenei irányzat, s ByeAlex titka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*