Chilében záródik a murvás sorozat

Egy olyan helyszínre érkeznek meg a csapatok a hétvégére, amely 2019-ben debütált a Rali Világbajnokságban. A koronavírus járvány miatt azonban itt vége is lett a történetnek, egy időre. Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén harmadjára visszatér a rali világbajnokság mezőnye ebbe a dél-amerikai országba.

A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Thierry Neuville számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét.

Két héttel ezelőtt az Akropolisz Rali dobogóján csak a Hyundai autóversenyzői álltak, s a csapat innen szeretné folytatni Chilében. Mivel a hétvégén is murván csapatják majd, magabiztosak abban, hogy tartani tudják a csapatok jó formájukat az utolsó idei murvás megmérettetésen. „A szakaszok sokat változnak. Nagyon élveztük a vezetést és a dobogón végeztünk tavaly. A defekt kockázata magas, ezért fontos a rajtolási sorrend. A fő cél, hogy megtartsuk előnyünket a világbajnokság élén.” – szögezte le Thierry Neuville, aki elsőként rajtol majd el a dél-amerikai ralin.

A Toyotának azért lesz ehhez pár szava. Tavaly bár nem nyert Chilében, de mégis a dél-amerikai országban ünnepelhette gyártói világbajnoki címét. Ahogy akkor is, most is beveti nagyágyúit. Kalle Rovanpera és Sebastien Ogier is harcba száll a távoli ralin. A csapatvezető, Jari-Matti Latvala, elmondta, hogy mindent beleadnak a hátralévő három versenyen annak érdekében, hogy megvédjék a Toyota világbajnoki címét. Az utóbbi három évben a Toyota vihette haza a gyártói győztes trófeát, de most lehet 2020 után ismét a Hyundaijé lesz. Nyáron ugyanis 35 pontos hátrányt szedett össze a Toyota a Hyundaihoz képest. „Harcolunk tovább. Nem veszítjük el a kedvünket, és raliról ralira küzdve megnézzük, hogy alakul a vége.” – nyilatkozta Latvala.

A rali

A 2024-es Chile Rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 16 gyorsasági szakasz összesen 306,94 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a fővárostól, Santiagótól, 500 km-re délre található Concepciónban rendezik be.

Az ünnepélyes rajt csütörtök este veszi kezdetét Concepciónban, mielőtt a mezőny elindulna a háromnapos megmérettetésre a vadabb régió ligetes területein, közepesen gyors gyorsasági szakaszokon. A technikás és gyors ívelt utak nagy kihívást jelentenek idén is a versenyzők számára. A szombati lesz a leghosszabb nap a maga 139,2 km-es hosszával, majd vasárnap két szakaszt teljesítenek a csapatok kétszer szervizelési lehetőség nélkül és a Bio Bio 2 Wolf Power Stage-el ér véget a rali.

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:

Pilóták

  1. Thierry Neuville (BEL)                    Hyundai WRT                         192 pont
  2. Ott Tanak (EST)                          Hyundai WRT                         158 pont
  3. Sebastien Ogier (FRA)                    Toyota Racing WRT                154 pont
  4. Elfyn Evans (GBR)                          Toyota Racing WRT                140 pont
  5. Adrien Fourmaux (FRA)                 M-Sport Ford WRT                 130 pont
  6. Kalle Rovanpera (FIN)                    Toyota Racing WRT                  86 pont
  7. Takamoto Katsuta (JPN)                 Toyota Racing WRT                  80 pont
  8. Dani Sordo (ESP)                          Hyundai WRT                           44 pont
  9. Sami Pajari (FIN)                          Toyota Racing WRT                  34 pont
  10. Esapekka Lappi (FIN)                    Hyundai WRT                           33 pont

Gyártók

  1. Hyundai WRT                            445 pont
  2. Toyota Racing WRC                       410 pont
  3. M-Sport Ford WRT                         226 pont

Forrás: facebook.com/amberprkft/