Egy olyan helyszínre érkeznek meg a csapatok a hétvégére, amely 2019-ben debütált a Rali Világbajnokságban. A koronavírus járvány miatt azonban itt vége is lett a történetnek, egy időre. Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén harmadjára visszatér a rali világbajnokság mezőnye ebbe a dél-amerikai országba.
A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Thierry Neuville számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét.
Két héttel ezelőtt az Akropolisz Rali dobogóján csak a Hyundai autóversenyzői álltak, s a csapat innen szeretné folytatni Chilében. Mivel a hétvégén is murván csapatják majd, magabiztosak abban, hogy tartani tudják a csapatok jó formájukat az utolsó idei murvás megmérettetésen. „A szakaszok sokat változnak. Nagyon élveztük a vezetést és a dobogón végeztünk tavaly. A defekt kockázata magas, ezért fontos a rajtolási sorrend. A fő cél, hogy megtartsuk előnyünket a világbajnokság élén.” – szögezte le Thierry Neuville, aki elsőként rajtol majd el a dél-amerikai ralin.
A Toyotának azért lesz ehhez pár szava. Tavaly bár nem nyert Chilében, de mégis a dél-amerikai országban ünnepelhette gyártói világbajnoki címét. Ahogy akkor is, most is beveti nagyágyúit. Kalle Rovanpera és Sebastien Ogier is harcba száll a távoli ralin. A csapatvezető, Jari-Matti Latvala, elmondta, hogy mindent beleadnak a hátralévő három versenyen annak érdekében, hogy megvédjék a Toyota világbajnoki címét. Az utóbbi három évben a Toyota vihette haza a gyártói győztes trófeát, de most lehet 2020 után ismét a Hyundaijé lesz. Nyáron ugyanis 35 pontos hátrányt szedett össze a Toyota a Hyundaihoz képest. „Harcolunk tovább. Nem veszítjük el a kedvünket, és raliról ralira küzdve megnézzük, hogy alakul a vége.” – nyilatkozta Latvala.
A rali
A 2024-es Chile Rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 16 gyorsasági szakasz összesen 306,94 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a fővárostól, Santiagótól, 500 km-re délre található Concepciónban rendezik be.
Az ünnepélyes rajt csütörtök este veszi kezdetét Concepciónban, mielőtt a mezőny elindulna a háromnapos megmérettetésre a vadabb régió ligetes területein, közepesen gyors gyorsasági szakaszokon. A technikás és gyors ívelt utak nagy kihívást jelentenek idén is a versenyzők számára. A szombati lesz a leghosszabb nap a maga 139,2 km-es hosszával, majd vasárnap két szakaszt teljesítenek a csapatok kétszer szervizelési lehetőség nélkül és a Bio Bio 2 Wolf Power Stage-el ér véget a rali.
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 192 pont
- Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 158 pont
- Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 154 pont
- Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 140 pont
- Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport Ford WRT 130 pont
- Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 86 pont
- Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 80 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 44 pont
- Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT 34 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 33 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 445 pont
- Toyota Racing WRC 410 pont
- M-Sport Ford WRT 226 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/