Július 1-jén, különösebb hírverés nélkül vehették birtokba a turisták a Parlament új látogatóközpontját, Budapesten.
Az országház északi oldalán található, föld alá süllyesztett, ám üvegfalain keresztül a Duna-partra kilátást nyújtó látogatóközpontról a hazai és a külföldi közönség egyaránt elismerően nyilatkozik. A modern, letisztult formájú központban a jegypénztár mellett ruhatár, kávézó, ajándékbolt működik, a kiszolgáló helyiségek – legfőképp a mosdók – a szakma által régóta panaszolt problémára adnak megoldást.
Az utazási irodai szakember öröme azonban nem felhőtlen. Attól tartanak, hogy saját turistáikkal kerülnek konfliktusba az általuk közvetített és a helyszínen jól láthatóan kiírt jegyárakban mutatkozó különbség miatt. A látogatóközpont ugyanis sem jutalékot, sem csoportos kedvezményt nem biztosít a számukra, a szolgáltatásukért felszámított felár viszont kiválthatja a turisták haragját. A csoportok tagjai ugyanis – az eddigi gyakorlattól eltérően személyenként kapnak jegyet, s nem akarják belátni például azt, hogy az iroda garantálja nekik a bejutást, míg, ha maguk próbálkoznának, akkor lehet, hogy napokig nem jutnának be az általuk választott nyelvű, s limitált létszámmal induló, spontán csoportokba.
Az utazási irodák másik panasza az, hogy az utóbbi években bevált szúrópróbaszerű vizsgálat helyett ismét a már elfelejtett módon, egyenként ellenőrzik a csoportban érkező látogatók útlevelét, ami jelentősen lassítja a bejutást. (Az ellenőrzés oka az, hogy az uniós állampolgárok a jegy árából jelentős kedvezményt élveznek – természetesen az irodáknál is.)