Beszélgetés a 2023-as rallycross szezon előtt, a Hankook Racer Cup 2022-es Bajnokával Kiki-vel.
Mielőtt belecsapnánk a kérdésekbe mesélnél kicsit magadról?
– Csuti Kristóf vagyok 16 éves. 9 éves koromtól versenyzem.
A Magyar Rallycross Bajnokság, Junior kategóriájában kezdtem, ahol öt évet töltöttem el. Hankook Racer Cup sorozatban folytattam, ahol népes és erős mezőnyben 2021. évben megszereztem a bajnoki címet.
2022-ben két versennyel a szezon vége előtt, sikerült megvédenem ezt a címet. Számomra kisgyerekként sem volt újdonság az autóversenyzés. Nagypapám korábban rally és rallycross versenyző, édesapám Csuti László pedig Magyar Gyorsasági Országos Bajnok pályaversenyző, és több nemzetközi hosszútávú versenyen ért el sikereket. Tudatosan készülök a versenyekre, teszteken gyakorlok, és majdnem minden nap szimulátoros edzéseket végzek. Fitt for Race human tuning edzésekre rendszeresen járok. Hétköznapokban fizikálisan és mentálisan is próbálom fejleszteni magam.
Szerettem volna feljebb lépni kategóriában, és Semog CrossCar autóra esett a választás, ami az idei évben egy teljes sorozattal fog debütálni a Rallycross szakágban.
Volt szerencsém részt venni a 2022-ben Marseille-ben megrendezésre kerülő MOTORSPORT GAMES rendezvényen. A CrossCar Junior kategóriában, számos külföldi tapasztalt tehetséges fiatallal versenyezhettem.
Ez az a sorozat, ahol sebességben elérjük a Super 1600 kategória tempóját. Precíz vezetési technikát igényel az autó irányítása, és néző szempontból is látványos futamokat ígér. Várakozással tekintek a szezonkezdésre, ahol 8-10 autóval fogunk rajthoz állni, az első máriapócsi versenyen.
Tavaly és idén a Kakucs-Ring kupán láthattunk versenyezni egy CrossCar-ral. A Decemberi verseny abszolút győztese is te lettél. Ennyire bejön neked ez a versenygépjármű és a pálya?
– Csapatom az RCM Motorsport jóvoltából, még az olimpia előtt elkezdhettem gyakorolni egy hasonló CrossCar-ral, mint amivel a szezonban indulunk. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, és ezzel az autóval sikerült abszolút időt menni decemberben. Szeretem ezt a pályát. Technikás és tökéletes arra, hogy különböző körülmények között (időjárásra gondolok) tesztelhessük az autó határait.
Mesélnél erről a járműről?
– 850 cm3, 330 kg, lánc hátsókerékhajtás, Yamaha Mt09 motorral szerelt, és GoldSpeed típusú gumikkal fogunk menni.
A Kakucs-Ring kupasorozat mennyire segített összenőni ezzel a csodajárgánnyal?
– A téli felkészülés fontos eleme a Kakucs-Ring Kupa. Egyrészt, hogy ne maradjon ki több hónap tréning nélkül a szezonközben, másrészt ilyenkor tudjuk tesztelni az autóbeállításokat.
Kiknek is ajánlod a CrossCar kategóriát, ami újdonságként fog debütálni a Húsvéti máriapócsi Nemzetközi Rallycross Fesztiválon?
– Azoknak ajánlom a CrossCar kategóriát, akiknek van versenytapasztalatuk alacsonyabb kategóriában és szeretnének fejlődni.
Köszönöm támogatóimnak a lehetőséget, hogy segítenek versenyzői pályafutásomban, és köszönöm csapatomnak az RCM Motorsportnak, hogy maximális szakmai felkészültséggel állhatok rajthoz!
Fotók: Murányi Gábor – Hajósi Miklós
– Hajósi Miklós –