Új fordulatot vett a Dakar Fiambala homokdűnéi között. A váratlan fordulatokban gazdag gyorsasági szakaszt a Stéphane Peterhansel /Jean-Paul Cottret páros nyerte, és egy órányi előnnyel átvette a vezetést. A 302-es versenygép legénysége megállás nélkül küzdött a szakasz elejétől a végéig, és megszerezte 35. autós győzelmét a Dakar-raliban.
- Ismét szenzációs eredményt ért el a Cyril Despres-David Castera duó, akinek megint a Peterhansel-Cottret páros segítségére kellett sietniük a mai gyorsasági szakaszon. Az időveszteség ellenére másodikként értek célba, amivel újabb kettős PEUGEOT 2008 DKR győzelem született a Dakaron.
- Végleg elszállt a győzelem reménye Carlos Sainz és Lucas Cruz számára, akik tegnap reggel még vezették a versenyt. A cél előtt 30 kilométerrel az autó kardántengelye eltört, és a spanyol páros nem tudott tovább menni. A 303. számú Peugeot 2008 DKR versenygépet egy szerviz teherautó vontatta be a táborba, ahol a csapat mérnökei megállapították, hogy a széttört kardántengely olyan jelentős károkat okozott az autón, amelyet már nem lehet úgy helyreállítani, hogy a Sainz – Cruz páros folytathassa vele a versenyt.
A verseny feladása azért különösen fájdalmas a csapat és a pilóták számára, mert a Dakar 2016 tizedik szakaszát a Carlos Sainz – Lucas Cruz duó két szakaszgyőzelemmel (7. és 9.) a zsebében, az összetett verseny éléről kezdte meg.
- A tegnap reggel a 155. helyről elrajtolt Loeb-Elena párosnak újabb jellemformáló élményben volt része ezen a szakaszon. Miután a motor leállt, elakadtak, majd fejre állva csúsztak le az egyik dűnéről. A látványos mutatvány ellenére végül az ötödik legjobb idővel értek célba, ami kifejezetten meggyőző teljesítmény, figyelembe véve, hogy ez volt az idei Dakar legnehezebb rallye-raid gyorsasági szakasza.
- A gyorsasági szakaszt az eredetileg tervezett 278 kilométer helyett 245 km-nél megszakították, az útvonal végén túláradt folyó miatt.
Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 2008 DKR n°302), etap-győztes
« Nagyon rosszul kezdtünk. A 32. kilométernél eltévedtünk, és legalább negyedóráig kerestük a kivezető utat! Igen kétségbeestem, mert úgy tűnt, mindennek vége, fel kell adnunk. Végül megtaláltuk a helyes irányt, majd sokat kockáztatva, nagyon nagy tempót diktálva próbáltuk behozni az időveszteséget. Tudtuk, hogy igen nagy a tét, sok múlik ezen a szakaszon. Egy igazi, a navigáció tekintetében rendkívül bonyolult gyorsasági áll mögöttünk, nagy odafigyelést igénylő tereprali autózással, trükkös keréknyomvályúkkal… és mindennel, ami olyannyira nehézzé teszi a rallye raidet. A tetemes időkülönbségek itt keletkeznek igazán. Volt egy defektünk is, de csak mentem, mentem, mint akit üldöznek! Ma egy kicsit kivetkőztem magamból, igen nagy volt a nyomás rajtunk. Nagyot léptünk előre az összetettben, és az is remek érzés, hogy tudjuk, Cyril közvetlenül mögöttünk jön, és bármikor segítségünkre siethet. Igazán nagyszerű, ahogy a többi versenyzővel törődik, pedig nem ezért jött.»
Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR n°321), 2. hely
« Jól ment a navigálás, David az elejétől remek munkát végzett, pedig autók, motorok és teherautók keresték az irányt, bármerre néztünk. Sikerült ráéreznem a tempóra, és az a benyomásom, hogy most könnyebben irányítom a PEUGEOT 2008 DKR-t, mint a Yamahámat két éve. Az első ellenőrző pontig autóztunk, és ott meg akartunk bizonyosodni arról, hogy Carlos és Stéphane előttünk jár. Kinyitottuk az ajtót, ami beragadt, így négy percig vesztegeltünk. Ez a tanulság! Láttuk Carlost egy folyóban, hatalmas kövek között…»
Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR n°314), 5. hely
« Nem sok jót tudok mondani a mai napról. Még szoknom kell a körülményeket. Minden tekintetben bonyolult és nehéz volt a mai futam, pedig mások nyomain mentünk. Azoknak lehetett igazán kemény, akik előttünk autóztak! Folyamatosan ott lebegett előttünk a veszély, hogy elássuk magunkat a homokban. A vége már jobb volt, csak pár dűnét kellett leküzdeni. Tíz percet veszítettünk az egyik útelágazás keresésével. Kaptunk két defektet, egyszer fejre álltunk az egyik dűnén, majd elakadtunk a homokban, és még el is tévedtünk – mindezek után mégis ötödikként fejeztük be! »
Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója
« Ez az etap beváltotta az összes hozzá fűzött reményt, számos izgalmat, fordulatot hozott. Ami a Peugeot Total csapatot illeti, nagyon örülünk annak, hogy Stéphane és Jean-Paul most pihen. Fantasztikus szakasz áll mögöttük, és sikerült a javukra fordítani az ellenfeleiket akadályozó meghibásodásokat. Carlos például komoly műszaki hibával küzd, amiről azt se tudjuk, hogy egy ütközés következménye-e, vagy sem. Most azon vagyunk, hogy bevontassuk az autót a táborba, és megállapítsuk, egyáltalán folytatni lehet-e vele a versenyt holnap (azóta kiderült, hogy sajnos Sainz feladni kényszerült a versenyt). Cyril Despres és David Castera, akik Stéphane és Jean-Paul őrangyalai voltak, a nagyszerű második helyen futottak be. Sébastien Loeb és Daniel Elena számára is sikerrel zárult a nap ezen a tipikus dakari etapon.»
A sorrend a 10. etapban (Belén-La Rioja)
- 1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 3 ó 58 p 32 mp
- Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +5 p 40mp
- Vladimir Vasilyev (RUS)/Konstantin Zhiltsov (RUS), Toyota Hilux, +12 p 56 mp
- Nani Roma (ESP)/Alex Haro Bravo (ESP), Mini All 4 Racing, +14 perc 33mp
- Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +17 perc 40mp
Összetett állása a 10. etap után
- Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 32 ó 44 p 59 mp
- Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing, + 1 ó 00 mp
- Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota Hilux, +1 ó 12 p 31 mp
- Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini All 4 Racing, +1 ó 23 p 51 mp
- Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota Hilux, +1 ó 33 p 58 mp
- Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +1 ó 50 p 7 mp
- Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, + 2 ó 27 p 31 mp