Dél-Amerikában folytatódik a Rali vb

AUTO - WRC RALLY D' ARGENTINE 2013Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, két hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Idén várhatóan esős időjárási körülmények várják a ralisokat az argentin őszben.

Tavaly Sebastien Ogier beválasztotta ezt a ralit is azon kevesek közé, ahol rajthoz állt. Idén viszont már a Túraautó-világbajnokságban méreti meg magát a citroenes tehetség. Így a 2013-ban második helyezett Sebastien Ogier előtt nyitva áll az út a csúcsig. Mexikó és Portugália után triplázhat a Volkswagen franciája.

Ogier egyik kihívója lehet az a Mads Östberg, aki két dobogós helyezést is begyűjtött már az idei évben a Citroennel. A norvég pilóta elmondása szerint azon lesz, hogy idei első győzelmét megszerezze a hétvégén. „A felkészülésünk tökéletes volt. A Mexikó Rali utolsó napja óta a fejlesztéseink jó irányba haladnak….Dolgozok a vezetési stílusomon is annak érdekében, hogy még versenyképesebb legyek a Citroen DS3 WRC-vel.” – szögezte le a tehetséges pilóta, aki megpróbálja lemásolni azt, ahogyan a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb vezette a Citroent. A versenyautót ugyanis Loeb útmutatásai szerint tervezték meg, így az ő vezetési stílusának fekszik.

Nem szabad elfeledkezni Mikko Hirvonenről sem a verseny esélyeseinek latolgatásakor. A finn lendületet kaphatott a Portugáliában megszerzett második helytől, bár Argentína nagy kihívást jelent majd mindenkinek. Az év leghosszabb gyorsasági szakaszaival, a legnehezebb és legkülönbözőbb terepeivel az Argentin Rali kiemelkedik a szezon többi ralija közül.

Nagyon örültünk a portugáliai eredménynek, és egy kicsit többet remélünk Argentínában. Mikor minden jól megy, tudjuk, hogy olyan autónk és olyan tempónk van, amivel már a csúcsot döngethetjük, s ez az, ami a célunk.” – nyilatkozta Hirvonen. „Ez egy nehéz verseny – a dobogós helyekért harcolók közé is nehéz lesz bejutni – de mindent megteszünk ennek érdekében. Dobogós helyekért küzdünk. Ennél kevesebbel nem érjük be, még ha tudjuk is, hogy milyen nehéz lesz ezt elérni.” – tette hozzá az M-Sport pilótája. A verseny érdekessége, hogy a mezőny 48%-át az M-Sport autói teszik ki.

A Portugál Rali után elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Rali után azonban a versengés Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.

 Amber-Argentin_Rali-Ostberg

A rali

A 2014-es Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 14 gyorsasági szakasz összesen 405,10 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be.

Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.

Hosszú gyorsasági szakaszok jellemzőek, amelyek között vannak majd 40 km hosszúak, nem is beszélve az 51,88 km hosszú Ascochingáról a hegyek között, amelyen kétszer is végighajt a mezőny pénteken.

Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:

2013                S Loeb (Citroën)

2012                S Loeb (Citroën)

2011                S Loeb (Citroën)

2009                S Loeb (Citroën)

2008                S Loeb (Citroën)

2007                S Loeb (Citroën)

2006                S Loeb (Citroën)

2005                S Loeb (Citroën)

2004                C Sainz (Citroën)

2003                M Grönholm (Peugeot)

2002                C Sainz (Ford)

2001                C McRae (Ford)

2000                R Burns (Subaru)

1999                J Kankkunen (Subaru)

1998                T Mäkinen (Mitsubishi)

1997                T Mäkinen (Mitsubishi)

1996                T Mäkinen (Mitsubishi)

1995                J Recalde (Lancia)

1994                D Auriol (Toyota)

1993                J Kankkunen (Toyota)

1992                D Auriol (Lancia)

1991                C Sainz (Toyota)

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:

Egyéni

1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                    91 pont

2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                    62 pont

3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                      48 pont

4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport 2                 36 pont

5. Mikko Hirvonen (FIN)                    M-Sport WRT                                     36 pont

6. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai WRT                                     21 pont

7. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                     20 pont

8. Bryan Bouffier (FRA)                     M-Sport WRT                                     18 pont

9. Martin Prokop (CZE)                      Jipocar Czech National Team            18 pont

10. Kris Meeke (GBR)                        Citroën WRT                                      17 pont

 

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport                144 pont

2. Citroën WRT                                    75 pont

3. M-Sport WRT                                   60 pont

4. Hyundai WRT                                   45 pont

5. Volkswagen Motorsport 2               40 pont

6. Jipocar Czech National Team          20 pont

7. RK M-Sport WRT                                4 pont

(Forrás: Amber PR)