Digitalizációval erősít az UniCredit, az idén bezár 29 fiókot

Az UniCredit Bank továbbra is aktív szerepet akar vállalni a hitelezésben, újabb jelentős fejlesztésekkel erősíti digitális csatornáit, egyúttal optimalizálja fiókhálózatát, amelynek első lépéseként az idén 29 fiókot megszüntet Budapesten és vidéken – közölte a hitelintézet szerdán az MTI-vel.    

    A közlemény ismerteti, hogy a következő 2-2,5 évben optimalizálja a fiókhálózatot az UniCredit Bank. Az igazgatóság javaslata szerint ennek első lépéseként idén 29 fiók olvad be más fiókokba Budapesten és vidéken. A befogadó fiókok az összeolvadás révén megemelt létszámmal szolgálják ki a megnövekedett ügyféligényeket.
    Az összevonások következtében a bank munkatársainak létszáma 62-vel (3,6 százalékkal) csökken a tavalyi záró létszámhoz képest, valamint nyolccal kevesebb városban lesz fiókja a pénzintézetnek. Az UniCredit tervei között szerepel, hogy – az online és telefonos kiszolgálás mellett – készpénzbefizetésre is alkalmas ATM-ekkel is ügyfelei rendelkezésére áll majd ebben a nyolc városban.
    A bank terveinek része, hogy az év végéig négy fiókot a jelenleginél nagyobbá és kényelmesebbé alakít át az UniCredit, és előkészíti a fiókhálózat további modernizálását.
    A közlemény kitér arra, hogy az UniCredit Bank tapasztalatai szerint mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek körében felértékelődött az igényre szabott megoldások szerepe a banki ügyintézés során, fontosabbá vált a kényelem és a gyorsaság. Jelenleg a pénzintézet lakossági és kisvállalati ügyfeleinek 79,7 százaléka vesz igénybe online banki szolgáltatásokat.
    Az UniCredit továbbfejleszti ügyfél-kiszolgálási modelljét is: a folyamat kiemelt része lesz az eddigi digitális csatornák megerősítése és újabb eszközök bevezetése. A beruházás összege a tervek szerint eléri a 10 millió eurót. A nyár folyamán megújul a bank honlapja, valamint az okostelefonnal és tablettel rendelkezők számára mobil applikációs felületet alakítanak ki. A következő másfél évben megújul az internetbanki szolgáltatás, valamint az elektronikus ügyintézés szerepe is fokozatosan nő, ami a lakossági és a vállalati ügyfélkört egyaránt érinti majd.
    A közlemény idézi Patai Mihályt, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatóját, aki elmondta: a további fejlődés feltétele, hogy a bank megőrizze a rugalmasságot és alkalmazkodóképességet. “Meggyőződésem, hogy a most meghirdetett fejlesztések és átalakítások hozzásegítik bankunkat ahhoz, hogy hatékony és még erősebb pénzügyi szolgáltatóként legyünk jelen Magyarországon” – fűzte hozzá az elnök-vezérigazgató.
    A közleményben tájékoztatnak arról is, hogy 2014-ben a bank a mérlegfőösszegét olyan mértékben tudta növelni, hogy már a harmadik legnagyobb bankként zárta az évet. A következő három évben – a javuló gazdasági kilátásokra alapozva – a kis- és középvállalati szegmensben az új hitelkihelyezések évi 7,5 százalékos növelését tervezi a hitelintézet. A lakossági hitelek piacán ” a hitelkiváltási versenybe” széleskörű és versenyképes kínálattal, kifejezetten hosszú távra, 10, 15 és – a piacon egyedülálló módon – 20 évre is rögzített kamatozású hitelajánlatokkal szállt be – olvasható az UniCredit közleményében.

Forrás:MTI