A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a reklámadó bevezetésének valódi célja a “maradék” független nyilvánosság felszámolása Magyarországon.
Erről a független Molnár Csaba hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján beszélt. A javaslatot a “hazai működésű kereskedelmi televíziók és rádiók tönkretétele programjának” nevező politikus azt mondta, hogy a szakemberek szerint az adóból a büdzsé szempontjából elhanyagolható nagyságrendű összeg, 7-8 milliárd forint folyhat be. A képviselő szerint az adó bevezetésével a miniszterelnök egyrészt “egész egyszerűen provokálni akarja” az Európai Uniót. A bevezetés másik lehetséges, általa valószínűbbnek tartott okként azt nevezte meg, hogy azzal a kormányfő “megpróbálja felszámolni Magyarországon a maradék független nyilvánosságot”. Egy lehetséges forgatókönyvet felvázolva azt mondta, hogy egy hatalmas reklámadó miatt a kereskedelmi televíziók, például az RTL Klub vagy a TV2 elveszítik eredményességüket, ezt követően a “kormányzati oligarchakör” felvásárolja a csatornákat, majd “nyilván megszüntetik” ezt az adóformát.
Forrás: MTI