A Magyar Szlalom Bajnokság hatodik futamát Kiskunlacházán rendezték. Immár harmadszor idén. Ennek oka, hogy az elmaradt egri futamot a lacházi versennyel pótolták júniusban. Azonban az őszi futamnak nem lett új helyszíne, ezért maradt a bevált kiskunlacházi repülőtér. Azonban a régi, jól megszokott helyszín most mégis új volt a versenyzők számára. Ugyanis a depó, a rajt és a pályaszakasz is máshol helyezkedett el. Ezáltal lényegében egy új helyszínt kaptak a „pótfutammal” a résztvevők. 65 induló méretette meg magát ezen a napon.
A régi-új pálya
Már korán reggel kellemes idő fogadta az érkezőket. Az enyhe időjárás egész nap jelen volt és ez mindenkinek kedvezőbb a versenynapon. A Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt a szokásos pályabejárás és az első edzés után így vélekedtek a régi-új pályáról:
„Tetszik, nagyon tetszik. Hiába vagyunk itt idén harmadszor és már ismerjük a helyszínt, az aszfaltot, a pálya vonalvezetése új lett. Konkrétan még nem is mentünk hasonlón sem. Gyors pálya, van ritmusa, váltakoznak a gyors egyenesek és a lassú kanyarok, visszafordítók.
Egyelőre ezt tapasztaltuk az edzésen.” – üdvözölték a Szervezők pályaépítését a fivérek.
Versenykörök
Zsolt állt be először a rajtvárakozóba. 38-as rajtszámmal indult neki az 1.8 km-es szakasznak:
„Jól ment minden a végéig. Ott a kétszer négyes szlalomot fordított irányból vettem, azaz pályatévesztés miatt büntetőidőt kaptam. Ettől függetlenül jó kör volt, majd javítok a másodikban.” – mondta Zsolt. Körideje 02:32,722 másodperc lett a 40 mp-es büntetéssel.
Szabolcs 76-os rajtszámmal indult:
„Most az első éles körben tapasztaltam ki, hogy nagyon jó ritmusú ez a pálya. Nem könnyű, fontos a rövid fékút, a jó kigyorsítás és hát van tempó rendesen a hosszú egyenesekben. De még a nyújtott kanyarokban is. Váltani is jóval többet kell, mint megszoktuk. De élvezetes pálya és lehet még gyorsulni.” – számolt be Szabolcs az első kör tapasztalatairól. Körideje 01:53,172 mp lett.
A második kört Zsolt már hibátlanul teljesítette 01:51,054-es köridővel. Szabolcs minimális különbséggel, 01:51,306-os idővel ért célba.
A harmadik körben volt legoptimálisabb az aszfalt hőmérséklete. A testvérek között ismét nagyon kis időkülönbség volt, mindössze 17 század másodperc.
„Izgalmas lesz az utolsó kör, mert ott dől el, ki szerzi meg közöttünk a harmadik helyet” -latolgatott Zsolt 01:49,980 körideje után.
„Most igazán kicsi a differencia közöttünk, összhangban vagyunk az autóval és a pályával is. Azon múlik, mennyire lesz összeszedett a negyedik kör… és mennyivel.” – realizálta a lehetőséget Szabolcs, harmadik mért köre után (01:50,152).
A testvérharcot a negyedik kör döntötte el. Szabolcs a versenynapja legjobb köridejét futotta:
„Az aszfalt hőmérséklete a negyedik körre már csökkent. Azonban mégis minden optimális volt számomra. Főleg a jól kigyakorolt pálya. Nem koncentráltam jobban, mint előzőleg, mégis a legjobb körömet futottam most. Örülök, és a depóba visszaérve jelezték nekem, hogy ezzel várhatóan harmadik lettem a kategóriában, összetettben.” – örült Szabolcs 01:49,809-es eredményének.
Zsolt visszalassult bő egy másodpercet. És nagy valószínűséggel ezen ment el a dobogó:
„Nem tudom, de valahogy a negyedik körben nem tudtam már úgy hajtani. Hibám nem volt, egyszerűen ennyi volt benne ebben a körben. Viszont Szabi megérdemelten állhat a dobogóra, egész nap jól teljesített.” – mondta Zsolt (01:51,174-es köridő).
Díjkiosztó
A Sződy fivérek az év második felében látványosan gyorsultak. Kalocsa után most Kiskunlacházán is átvehettek egy harmadik helyért járó kupát az S3-as kategóriában. Ezúttal most Szabolcs vihette haza. Zsolt negyedik lett a versenyen.
Ponttáblázat
- Kaposznyák Mihály, Citroen Saxo VTS 58
- Ildzsa Dávid, Suzuki Ignis 55
- Sződy Zsolt, Opel Tigra 30
- Taczman Zsolt, Citroen Saxo VTS 24
- Sződy Szabolcs, Opel Tigra 24
- Kovács Viktor, Renault Twingo RS 8
- Juhász Ádám, Citroen Saxo VTS 7
- Csiszár Alexandra, Opel Corsa 1
- Hajdú Eszter, BMW 0
Zsolt a tabella harmadik, Szabolcs a negyedik helyén áll jelenleg, egy futammal a bajnokság vége előtt.
A versenynap összefoglalója a Sződy fivérektől:
„A pótfutamnak is nevezhető verseny egy jó szervezést foglalt magában. Jó pálya, pörgős futamok és ritmusos vonalvezetés. Így jellemeznénk a mai napot. A dobogós hely egy folyamatos gyorsulással, precíz vezetéssel volt elérhető. Ez hozta a jobb eredményt végig a versenynap során. Minimális különbséggel ugyan, de mégis kilenc tizedmásodperccel volt gyorsabb, összetettben. Autónk most is kiválóan működött, stabil volt a kanyarokban és jól gyorsult az egyenesekben is. Elégedettek vagyunk a mai napi teljesítményünkkel. Várjuk a záró futamot, ami nincs is messze.” – foglalták össze a versenynapot a Track Racing csapat versenyzői.
A hetedik és egyben záró futamot a Kakucs Ringen rendezik október 12-én, CEZ futamként is. Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják itt az Amdala.hu hírportálon.
Cikk: Amdala.hu
Fotók: Track Racing