A hétvégén folytatódik a 2022-es Magyar Rallye Bajnokság, ezúttal egy új helyszínen, a Dunakanyar Rallye-n száguld két napon keresztül a mezőny. A Korda Racing nagy reményekkel várja az idei harmadik fordulót, hiszen nagy esélyt kapott a sorstól az előző két versenyen egyaránt az abszolút második helyén végzett Vincze Ferenc, Németh Gergely páros, ugyanis az összetettben élen álló Mads Östberg nem indul. Ez pedig azt jelenti, hogy egy sikeres szerepléssel a vezetést is átveheti a 2019-es abszolút magyar bajnok. A sportág rajongóinak jó hír, hogy hosszú kihagyást követően immár kétgyermekes édesapaként visszatér a mezőnybe Vizelli Károly, mégpedig egy bődületesen erős Lada kormánya mögött. Újra a győzelemért fog hajtani a Bodrogkő Rallye-n az ORC-t megnyerő Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, míg a Határ Attila, Éhn Dániel kettős szívesen felállna már a dobogóra.
Vélhetően a 2022-es Magyar Rallye Bajnokság egyik legizgalmasabb futama következik, hiszen a mezőny egy olyan versenyre készül, a Dunakanyar Rallye-ra, melynek helyszínén még nem rendeztek bajnoki viadalt. Így a Vác központú versenyen mindenki, így a Korda Racing is egyenlő esélyekkel indul a jó szereplés, a dobogós helyezés és akár a győzelem reményében. Ezúttal kétnapos lesz a viadal, amelyen ráadásul nem indul az első két versenyt megnyerő volt világbajnok Mads Östberg, így a mindkétszer mögötte végző, 2019-es abszolút bajnok Vincze Ferenc és navigátora, Németh Gergely hatalmas esélyt kapott, hiszen ha megnyerik a Dunakanyar Rallye-t a Skoda Fabia R5-össel, akkor átveszik a vezetést az abszolút bajnoki pontversenyben.
„Nagyon vártam már a következő versenyt, hiszen eddig a tervek szerint sikerült a visszatérésem. Noha egy kis betegség megzavarta a felkészülésemet, bízom abban, hogy ezúttal akár az abszolút győzelem is összejöhet a számomra. Kifejezettem sajnálom, hogy Mads Östberg ezúttal nem lesz ott a mezőnyben, ám kivételes esélyt kaptam a sorstól, hogy egy győzelemmel átvehetem a vezetést a bajnokságban. Az eddigi versenyekhez képest a Dunakanyar Rallye nem egy, hanem kétnapos lesz, így egy esetleges hibát lesz idő kijavítani. Az autó készen áll, mi készen állunk Gergővel, reméljük a legjobbat” – fogalmazott Vincze Ferenc.
Csapattársai közül a P14-es kategóriában induló Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs eddigi pályafutásuk legjobb hétvégéjét hagyták maguk mögött, hiszen a Mitsubishi Evo X. volánja mögött egyszerűen nem tudtak hibázni. Egy biztos, szeretnék megismételni a Bodrogkő Rallye-n mutatott teljesítményüket, ahol valamennyi szakaszt megnyerték az ORC mezőnyében, ráadásul abszolútban a kilencedikek lettek.
A sportág rajongóinak nagy örömére hosszú kihagyást követően egy Ladával tér vissza a mezőnybe Vizelli Károly és navigátora, Nagy Péter. A rutinos versenyző elmondta, immár kétgyermekes apukaként áll majd rajthoz, és abban bízik, hogy hamar visszarázódik a bajnokságba, ám kell majd egy kis idő, míg újra versenyképes lesz a kategóriájában, az ORC B13-ban.
„Nagyon régen nem versenyeztünk már, és már nagyon hiányzott a száguldás minden eleme. Egy nagyon komoly motort építettünk az ezernyolcszáz köbcentis Ladába, ami így bőven kétszáz lóerő felett tud, és remélem, sikerül majd felvenni a versenyt a sok Honda-motoros autóval. Mivel csak most csatlakozunk a mezőnyhöz, egy célunk van a hétvégével kapcsolatban, hogy szeretnénk a lehető leghamarabb visszarázódni és felvenni a megfelelő ritmust. Innentől kezdve minden versenyen indulunk, és bízom abban, hogy akár már most, a Dunakanyar Rallye-n versenyképesek leszünk egy-két szakasz erejéig. Kell pár versenykilométer, mire igazán visszatérek a Ladával” – árulta el Vizelli Károly.
Az ORC-ben egy Peugeot 306-ossal legutóbb negyedikként záró Határ Attila és Éhn Dániel kettős nagyon fogadkozik, hogy ezúttal nem hibáznak – háromszor is időbüntetést kaptak a Bodrogkő Rallye-n –, és végre-valahára felállhatnak majd a dobogóra vasárnap délután.
„A boldogkői verseny után ismét alaposan át kellett nézni az autónkat, hiszen az előző években egy évad alatt nem tettünk meg ennyi kilométert, mint most. Nagyon pozitívan várjuk a Dunakanyar Rallye-t, nagyon szeretnénk, ha végre kifizetődne az a sok munka és pénz, amit belefektetünk szeretett sportunkba és sikerülne végre egy nagyszerű eredményt elérni. Számomra a Dunakanyar Rallye egyfajta hazai verseny, hiszen iskolai tanulmányaimat Vácon folytattam. Nagyon várjuk a hétvégét, navigátorommal a verseny minden percét szeretnénk kiélvezni” – jelentette ki Határ Attila.
A Korda Racing csapattulajdonosa nagyon elégedetten hagyta el a Boldogkő Rallye helyszínét, és abban bízik, hogy Vácon és környékén akár még az ott elértnél is feljebb vezethet az útjuk. Annak pedig különösen örül, hogy Vizelli Károlyék újra visszatérnek a versenyzéshez.
„Bízom abban, hogy a Dunakanyar Rallye a mi versenyünk lesz. Noha Feri számára igencsak motiváló Mads Östberg legyőzése, a volt világbajnok távollétében most megmutathatja, nem véletlenül volt az eddigi két versenyen a legjobb magyar. Ha kiautózza magából és a Skodából azt, ami bennük van, akkor vasárnap estétől az ő és Gergely neve áll majd az abszolút bajnoki ponttáblázat élén. Karcsi visszatérése hihetetlen nagy öröm a csapat számára, ám a sok kihagyás miatt neki most az a legfontosabb, hogy ismét megérezze a versenyzés ízét, ismét rátaláljon a Ladával való versenyzésre. Ákos és Szabolcs fantasztikusan versenyzett múltkor, ám ezzel nagyon magasra tették a lécet, de hiszem, hogy képesek lesznek megismételni a Bodrogkő Rallye-n nyújtott teljesítményüket, míg Attila és Dani végre kiautózza magából azt, ami bennük van, és akkor felállhatnak majd ők is a dobogóra” – mondta Korda Erik csapattulajdonos.
http://facebook.com/kordaracingHU
http://www.kordaracing.hu
http://youtube.com/kordaracing