Adott egy versenyautó és két rallyversenyző, kezdhetném így bevezetőmet az Aquaprofit Eger Rallye előtt.
Az autót már jól ismeri a rally társadalom, hisz egy jól terelhető Opel Adam R2, a versenyzőket sem kell nagyon bemutatnom, hisz a Tim Gábor – Timár Tamás páros is ismert már a rallys körökben.
Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdezem riportomban, hogy miért is kerül a kocsiba két ilyen fiatal pilóta, mi lett a “régiekkel”? – Köszönöm kérdésed, és rögtön az elején elmondom, hogy továbbra is igen jó viszonyt ápolunk a Berényi-Pap párossal. Laci elfoglaltsága miatt sajnos nem tudja vállalni a 2018-as szezont. A Berényi Racing sok autót állít ki versenyezni, ezért nagyon nagy felelőssége van, mint versenymérnöknek. Nekünk továbbra is aktívan besegít, hiszen az ő tapasztalata elengedhetetlen számunkra, ezért is egy helyen szervizelünk ebben az évben.
Laci olyan, mint a REJTEKADÓ ERDŐ Rumcájsz mesében, mindig található egy megoldás nála a friss problémára.
Bajnokságon kívül pedig elárulhatom:
Mindentől függetlenül, lehetséges, hogy a magyar bajnokságon kívüli, ráérő időben autózunk egy jót külföldi megmérettetésen is, mert szerettem vele dolgozni.
Essen szó az Opel Adamról is. Emlékeim szerint Lóerő hiányban szenvedett tavaly. Idénre beleköltözik-e a Lipicai ménes? – Még Egerre sajnos nem. Nem bírunk az Opel Motorsport-tól frissebb autót kapni. Csak rázzák a fejüket, pedig a kommunikált teljesítménytől sajnos nagyon mélyen alul vagyunk, sőt teljesen újkorában is így volt. Így fogjuk abszolválni az első versenyt, mert talán év közben, hátha megjelenik egy újabb kiterjesztés. Közben az EB-s vonalon is próbálunk „B” tervet megvalósítani, hátha más csapatnál tudnak okosságot. Ezen kívül, fut egy „C” terv is. Ismersz már annyira, hogy nem adom fel, pont most, amikor a fiatalokat kell sztárrá tenni. Jó autó nélkül ez lehetetlen. De úgy tervezem, második harmadik futam felé majd kezdünk feltörni, mint a buzgár.
Tíz gyors vár a fiúkra és a csapatra a szombati napon, 83 versenykilométerrel és 182 etappal. Az Opel Adam egy kis autó, miként tudjátok megoldani a tankolást? Nem sok-e az etap kilométer?
– Igen, valóban sok a távolság. Én nem bánom, hiszen mindenkinek agyig kell tankolni a gépet. Nálunk még sok is, mert nem akar sokat fogyasztani az ADAMKA, fogyókúrázik. Ezért is erőtlenebb a többihez képest. A rosszban is van jó, ugyebár. Egyrészt 54 liter kajakra belefér, de nekünk elég a két nagy körre kiszámítva 30 liter. Jó, mi?
Milyen eredményt vártok az új párostól az Eger Rally-n.
– Előzőekből következően a hangsúlyt a beérkezésre, az autó és a versenyzők összehangolására összpontosítjuk. Ha valaki beül egy erősebb autóba, könnyebb abszolválni, mint egy gyengébbet. Főleg a viselkedését fogják a fiatal versenyzőink kitapasztalni Egerben. Nem is beszélve arról, hogy egész csapatnak nagyon össze kell szokni. Ehhez sok-sok türelem kell. Az eredmények most számomra nem relevánsnak, de 4-6 abszolút teljesen megfelelő lesz, többször is kezdtünk, és mégis egymás után háromszoros abszolút bajnok lett a Berényi-Pap páros a SPURI Racing Team csapattal.
Mint írtam a csapatnak és az Opel Adamnak új a két versenyző. Lesz-e Teszt az Eger Rally előtt, hogy összeszokjanak?
– Lesz valóban teszt, szeretnénk kicsit modellezni az akkori feltételeket, és körülményeket. Most várunk, hogy a mínusz tíz fok elmúljon. Kicsit hamar van ez a kezdés, mert előtte nem igazán lehet jót tesztelni. Közvetlenül előtte néhány csapattal összefogva lesz hivatalos lezárt pályán teszt, de még a helyszín nem ismert. Viszont előzetesen a március 19.-e látszik mindenkinek jó megoldásnak. Ha pontosabbat tudok, megírjuk, hogy szurkolóink el tudjanak jönni.
– Hajósi Miklós –