Kovács Antal és Istovics Gergő a 2-es, míg az Osváth Péter – Farnadi Ágnes duó a 3-as kategóriában állhatott dobogóra a szezonzáró Mecsek Rallye-n, míg Borbás Szabolcs és Csáki Rihárd a 6-os géposztály bajnoki címét biztosította be a Pécs környéki viadalon.
Az évad végére beérett az a rengeteg munka, amit Kovács Antal és az MR Racing csapat fektetett a Ford Fiesta R5-be, hisz a kaposvári versenyző és navigátora Istovics Gergő az abszolút ötödik helyet szerezte meg a 49. Mecsek Rallye-n.
„Egész hétvégén a Ranga Péter – Czakó Janek kettőssel voltunk ádáz csatában. A pécsi fiúk a szombati napon 18 másodperc előnyt szereztek velünk szemben, amiből vasárnap csak 13-14 másodpercet tudtunk ledogozni, abból is 11-et az utolsó szakaszon. Jó csata volt, gratulálok nekik. Végre egy olyan versenyen vagyunk túl, ami teljesen gond, defekt és technikai hiba mentes volt számunkra Az egyetlen hiba amit elkövettünk, az az, hogy túl óvatosak voltunk a két utolsó saras szombati gyorsaságin. Ha ez nincs, akkor egy hellyel előrébb végezhettünk volna, de így is örülök, hogy végre sikerült jól teljesítenünk a Mecsek Rallye-n! Gergővel arról beszélgettünk az autóban, hogy Egerben a 20. hely környékén autóztunk, ehhez képest a szezon végén folyamatosan tudtunk 5. időket teljesíteni, sőt kétszer abszolút harmadikat is. Mivel nekünk ez egy hobbi és munka mellett ralizunk, kicsit több idő kellett, mint a leggyorsabbaknak, hogy megszokjuk ezt az autót. Azt gondolom, hogy talán jövőre mind az autó, mind mi leszünk már olyan szinten, hogy fel tudjuk venni az elejével is a versenyt.”
Egy kategóriával „lejjebb” Osváth Péter késhegyre menő csatát vívott Ifj. Ranga Lászlóval az
N csoport harmadik pozíciójáért. Megannyi balszerencsés verseny után Fortuna ezúttal rámosolygott a balatonfüredi pilótára.
„Valóban így van. Nagyon meg akartam nyerni az utolsó árpádtetői szakaszt, de a nagy akarásnak majdnem nyögés lett a vége. Négy alkalommal is hibáztam az utolsó 12.5 km-en, egy alkalommal még üresbe is váltottam, de Fortuna most velünk volt és ha csak 9 tizeddel is, de megőriztük az N csoport 3. helyét. Szerencsénk volt, de sikerült! Ez az év végi harmadik hely, azért komoly motivációt jelent a jövőre nézve! Igaz, hogy év közben el voltam keseredve, mert két alkalommal is előkelő helyről estünk ki. Sőt, Székesfehérváron ott voltunk a kategória elején, úgy hogy gyorsasági szakaszokat nyertünk. Nagyon akartam azt a versenyt, hogy fel tudjunk zárkózni az éves értékelés második-harmadik helyére, de nem jött össze, ezért is csúsztunk le az év végi dobogóról. Sőt, mivel kihagytuk Kassát a Mecsek Rallye előtt úgy tűnt, hogy elveszítettük a negyedik helyünket is. Ezért van nagy jelentősége számunkra a mostani bronzéremnek, mert nekünk a dobogós helyek, amik számítanak! Ez jó kérdés, a Mikulás Rally, ezt nagyon szeretem, csak ne legyen akkora sár rajta, hogy ne lehessen menni egy centit sem, mert annak semmi értelme nincsen.”
Borbás Szabolcs és Csáki Richárd számára a 4. hely is elég volt ahhoz, hogy bezsebeljék a 6-os kategória bajnoki címét!
„A bajnoki cím megvan, de életem egyik, ha nem a legnehezebb versenye volt a mostani Mecsek Rallye! Nem a pályák nehézsége, vagy a rossz időjárás miatt, hanem azért mert nem sokkal a prológ előtt megvásárolták a Fordot. Ez nagyon rányomta a bélyegét az autózásunkra, iszonyatosan féletettem a Fiestát és azt kell, hogy mondjam, így nem lehet versenyezni. Sajnáltam Hoffer Zsoltiékat, hogy kiestek, de ezért is nyertük meg mi a bajnokságot, mert a mi technikánk sokkal megbízhatóbb volt, mint az ő autójuk. Mi az egész évadot technikai hiba nélkül csináltuk végig, ahol elrajtoltunk, ott célba is értünk, gyűjtöttük a pontokat. Szombaton azért nem mentünk ki a két utolsó gyorsra, mert nem akartam megkockáztatni azt, hogy az autónak bármi baja legyen. Addigra teljesen mindegy volt már, hogy hányadik helyen végzünk, hisz Hofferék kiestek, már megvolt a bajnokság. Vasárnap szuper raliztunk, mert autózni akartunk még egyet és a céldobogón akartunk elköszönni a kis R2-es Fiestától, ami szerencsére sikerült is.”
A Maricsek Miklós – Kovács Szabolcs kettős az abszolút 12. és az N csoport 8. helyén zárta a szezonzárót.
„Nagyon komoly verseny volt a Mecsek Rallye, a szombati 140 gyorsasági kilométerrel és az állandóan változó időjárással! Igazi rallye volt, attól függetlenül, hogy voltak hibák a rendezésben, de az adottságok, a gyorsasági szakaszok nagyon jók. Jó volt autózni Fekeden a sötétben, izgalmas volt a pécsváradi szakasz is a csúszós saras felületével. Igazi taktikai harc volt a gumiválasztás, mert az az abroncs, ami az egyik szakaszon működött, az egy másik gyorsaságira már nem volt jó választás. Hihetetlen munkát végzet az egész csapat: szombat reggel 8 órakor felépítették a szervizt, és este kilenckor, fél tízkor fejezték be a munkát. Láttam rajtuk, hogy ezen a hétvégén egy perc szusszanásnyi idejük sem volt, rohantak a tankolózónába, majd vissza a szervizparkba, hogy felszereljék a megfelelő abroncsokat, úgyhogy hatalmas köszönet nekik! Soha sem bánom meg, ha elindulok Mecsek Rallye-n és most is ezt tudom mondani, hogy nagyon örülök, hogy teljesítettem ezt a versenyt.”
A Rallye2 P14 kategória bajnoki címéért autózó Gyarmati Ariel és Kocsis György alaposan felkészült a Mecsek Rallye-ra, de nyárásvölgyi szakaszon leestek az útról, így meg kellett elégedniük az év végi ezüstéremmel.
„Az idei év legrosszabb versenyen vagyunk túl. Nem is a kiesés miatt, hanem a szervezés és a lebonyolítás miatt. Az egész verseny ugyanannyi időt vett igénybe, mintha ORB-ben mentünk volna, ami nem egy Rallye2-ben megszokott dolog. Az első gyorsaságit etapnak nyilvánították, így már ott megkezdődött a Rallye2 előre megjósolható kálváriája. Az első megtartott szakaszon, Pécsváradon nagyon sáros, vizes volt az út, de mi problémamentesen tudtuk teljesíteni. Igaz, hogy nem a legtökéletesebb gumink volt arra a szakaszra, de egy második időt tudtunk autózni. Ennek örültünk, főleg úgy, hogy Domonkos Laci, akivel meccseltünk, mögöttünk volt, majd a harmadik, nyárásvölgyi szakaszon egy egyenesben sikerült elesnünk, amit igazából nehezen tudunk megérteni, hogy hogyan történhetett. Sajnos elbuktuk a bajnoki címet, úgyhogy összességében egy elég negatív, rossz versenyen vagyok túl. Nem is az elbukott bajnoki cím, hanem az egész miatt, hogy ennyit készültünk a futamra és csak egyetlen egy gyorsaságit tudtunk menni. Az év végi összesítésben a második helyen végeztünk, de sokkal több lett volna még benne, legalábbis én így gondolom. Volt egy kis problémánk Székesfehérváron, ahol a pályán megnyertük a versenyt, de egy időellenőrzős baki miatt vesztettünk egy pozíciót. Veszprémben az első helyről estünk ki egy technikai probléma miatt, Pécsett pedig én hibáztam. A többi futamon, ahol célba értünk, győztünk, ezért is sajnáljuk, hogy nem jött össze a bajnoki cím. Ilyen a rallye, de nem adjuk fel, keressük azt az utat, ahol jövőre ugyan így tudunk támadni, és egy bajnoki címért tudunk versenyezni. Természetesen ezúton is szeretnénk gratulálni a győztes Domonkos László – Horváth István duónak.”
Amilyen hirtelen jött a lehetőség, hogy indulhat a Mecsek Rallye-n a Szvatek Zsolt – Török Attila páros, sajnos olyan gyorsan búcsúztak is a versenytől.
„Az első gyorsaságin magunkhoz képest jól átmentünk, voltak benne hibák, de nem volt rossz az és ami ennél sokkal fontosabb, nagyon élveztem! Elég hosszú kihagyás után versenyeztünk újra, aszfalton tavaly éppen itt, a Mecsek Rallye-n ültünk utoljára autóban. Elrajtoltunk a második, orfűi szakaszon de csak az abaligeti elágig jutottunk. Olyan volt, mintha háromhengerezne a motor. Megálltunk, megnéztem a gyertyakábeleket, hogy nem csúszott-e le valamelyik, de nem ez volt a hiba, úgyhogy akkor már tudtam, komolyabb a probléma. Lépésben lejöttünk a gyorsaságiról, mert szervizpark következett és bíztam benne, hogy a srácok egy trafó, vagy gyertya cserével orvosolják a problémát, de nem ez volt a hiba oka. A turbóból, vagy valahonnan egy kis alkatrész bejutott az égéstérbe, ott szétverte az egyik gyertyát, meg a dugattyú tetejét, ezért nem volt kompresszió a hengerben. Sajnos ezért álltunk ki.”
A Vargha Bálint – Magyar Gábor duó akár csak Szvatekék, kiestek a P14-es kategóriába sorolt Renault Megane Maxival, míg a Hulman Gábor – Hetyei Tamás egység az abszolút hatodik és a P12-es géposztály második helyét foglalta el a Rallye2-ben a kék-sárga Lada VFTS-sel.