A Complus SMS Racing magyar motorosa közel egy másodpercet javítva pénteki idején, a huszonhatodik rajtkockát szerezte meg a Supersport 2013-as szezonjának utolsó előtti futamán.
A Supersport francia nagydíjának második napján is hasonló körülmények fogadták a versenyzőket, mint pénteken, hiszen a délelőtti szabadedzést nedves pályán teljesítette a mezőny, a délutáni második időmérőt viszont már szárazon. Megadatott tehát a lehetőség, hogy a pilóták javítani tudjanak előző napi köridejükön, ami kivétel nélkül mindenkinek sikerült, köztük a H-Moto Team pilótájának is. Balázs közel egy másodpercet gyorsult, azonban sajnos a rajtpozíciókat tekintve nem került előrébb, így a holnap 13:30-kor startoló futamot a 26. helyről kezdheti majd meg. Ennek fő oka az, hogy sajnos – idén már sokadszor – ezúttal sem volt technikai problémáktól mentes napja a 25 éves versenyezőnek. A szabadedzésen leállt a cseh alakulat Hondája, míg az időmérőn a váltóelektronika mondott csütörtököt. Persze ahogy mondani szokás, minden rosszban van valami jó, adott esetben pedig az, hogy mindez nem a futamon történt a magyar versenyző motorjával.
Az időmérőn egyébként a pole pozíciót Kenanan Sofuoglu szerezte meg az összetett éllovasa, Sam Lowes előtt, akit holnap minden bizonnyal világbajnokká avatnak majd. Az angol versenyző előnye harminckilenc pont török riválisával szemben, ami azt jelenti, hogy ha Sofuoglu képes nyerni, még akkor is elég yamahás ellenfelének egy tizennegyedik hely a végső győzelemhez.
Németh Balázs: „Az időjárás előrejelzés kissé megtréfált minket, hiszen szombatra végig száraz időt mondtak, viszont ehhez képest délelőtt nedves aszfalton gurultunk pályára. Ez lett volna azonban a legkevesebb gond, mivel a második szabadedzésen és a délutáni kvalifikáción is gondok voltak a Hondámmal. Délelőtt, amikor a piros zászlós etap után vissza szerettem volna térni a pályára, akkor egyszerűen leállt a motorom és csak a tréning vége előtt öt perccel tudtam elhagyni a bokszot. Az időmérőn is hasonló volt a helyzet. Sikerült ugyan kilenc tizedet gyorsulni, de a rajtpozíciót tekintve ez nem hozott előrelépést, valamint tartalékok is maradtak bennem. A kvalifikáción sajnos felmondta a szolgálatot a váltóelektronika és olyan helyeken szabályozott be, ahol egyáltalán nem kellett volna, ez pedig elég nagy nehézségeket okozott a kanyarokban. Végül a csapatom kicserélte, de ennek az ára az lett, hogy csak az időmérő utolsó tíz percében tudtam jónak mondható mért kört futni. A holnapi futamot illetően bízom benne, hogy a motorommal már nem lesz probléma, illetve kedvezne nekünk, ha lenne egy kis eső. Igaz, hogy az előrejelzések szerint erre nagyon nem lehet számítani, azonban ma is másként alakult az időjárás, mint azt pénteken jövendölték.”