A kezdeti nehézségek ellenére folyamatosan javuló időeredményekkel teljesítette a Stefani Baranya Kupa gyorsasági szakaszait a nagyatádi Merencsics Árpád. Navigátorával, Szemmelroth Anettával tét nélkül autóztak, a céljuk csak az volt, hogy jó hangulatban, komolyabb probléma nélkül kormányozzák be a célba a Suzuki Swift GTi-t. A páros teljesítménye végül a H1 kategória 3., valamint a historic mezőny abszolút 5. helyét jelentette. Egy leintés utáni határozat alapján azonban Merencsicséket megfosztották helyezésüktől, és kizárták őket a versenyből.
Merencsics Árpád: Nem indult könnyen számunkra a komlói versenyhétvége, hiszen ahogy korábban is nyilatkoztam, akadt egy kis problémánk a Suzuki motorjával. Egy hetünk volt arra, hogy rájöjjünk a hiba okára, kijavítsuk azt, majd bejárassuk és beprogramozzuk a kocsit. Flottul megvolt minden időben, így nyugodt szívvel utaztunk le szombat reggel a Baranya Kupa helyszínére.
Az átvételek és a pályabejárás is gond nélkül lezajlott, izgalommal vártuk a prológot, amit meg is tudtunk nyerni a historicosok értékelésében. Az örömünket azonban gyorsan egy kis aggodalom vette át, hiszen amint szombat este beálltunk a parc fermébe, a motor fura hangot adott ki, és néhány érték is eltért a megszokottól. Egész este azon gondolkodtunk, mi lehet a probléma, és úgy néz ki, én a falra is festettem az ördögöt, mikor attól féltem, hogy másnap reggel nem tudom majd beindítani a Suzukit. Így is lett – a parc ferméből úgy toltuk ki az autót, és csak nagyobb küzdés után sikerült életet lehelni belé. A szervizben gyorsan átnéztünk rajta mindent, és úgy álltunk be a rajtba, hogy addig megy, amíg bírja.
Egyáltalán nem voltunk ráfeszülve az eredményekre, csak szerettünk volna Anettel egy jót autózni. Lazán, élvezve a menetelést mégis úgy jöttünk le az első két gyorsról, hogy abszolút meg voltunk elégedve az időnkkel. Nekem ráadásul még az is örömet okozott, hogy napközben leesett az eső, és végre nem csak száraz körülmények között autózhattunk. A futam végére egy kis csata is kerekedett köztünk és a Boda István – Szira Krisztián páros között, ahol végül mi alulmaradtunk, de jó volt újra felvenni a kesztyűt. Végül a H1 kategóriában a 3., az abszolút értékelésben pedig az 5. helyen intettek le bennünket.
Ezután jött azonban a fekete leves! A célban értesítettek minket arról, hogy az autót behívják bontásra, ellenőrzésre. A bizottság egy alkatrészt nem talált megfelelőnek a Suzukiban, ezért megfosztottak bennünket a Baranya Kupán elért eredményünktől. A történteket még fel kell dolgoznunk, rettentő módon sajnáljuk, hogy így végződött ez a versenyhétvége. Az időeredmények azonban nem hazudnak! Lehet, hogy az eredményünket elvették, de a pályán megküzdöttünk az idővel, és nekem csak ez számít! A szurkolóinknak köszönjük a bíztatást és a támogatást, a csapatomnak és a szerviznek pedig az áldozatos munkát! A jövőben ugyanígy küzdeni fogunk a sikerekért!
Szemmelroth Anetta: Árpival egy nagyon jó versenyhétvégén vagyunk túl. Kiválóan össze tudtunk dolgozni, igazi csapatmunka jellemezte most a kooperációnkat. Rengeteget dolgoztunk azért az eredményért, amit a Baranya Kupán elértünk. Ez a Suzuki nem egy Mitsubishi, nem egy nagy teljesítményű autó, de Árpi a tehetségével úgy tudta terelgetni ezt a kis autót, hogy az időeredményeink magukért beszéltek. Nagyon sok munkája, energiája benne van abban, hogy a kocsi rajthoz tudott állni a hétvégén, és hogy egy kitűnő itinert tudtunk írni, amit maximális pontossággal be is tartott.
A műszaki dolgokhoz nem értek, ezért kommentálni se szeretném a versenybizottság döntését, ami a kizárásunkkal kapcsolatban született. A döntést elfogadom és tiszteletben tartom, de nagyon sajnálom, hogy a pilótám áldozatos munkájának most sem érett be a gyümölcse, pedig nagyon megérdemelte volna a sikert.
Merencsics Árpád és Szemmelroth Anetta a verseny leintése után felmerülő helyzetről nem kíván nyilatkozni. A helyszínen állást foglaltak az üggyel kapcsolatban, további vélemény-kinyilvánítástól azonban elhatárolódnak.