Az Audi Sport a berlini finálén győzelemmel fejezte be hivatalos gyári részvételét a Formula E világbajnokság sorozatában. A következő felvillanyozó projekt, ami Julius Seebach csapatára vár, a Dakar-rali megmérettetése lesz.
„Köszönjük Formula E, igazán felvillanyozó volt”: ez az üzenet szerepelt a Lucas di Grassi és René Rast által vezetett két Audi e-tron FE07 versenyautó glóriáján a hétvégén. Egy üzenet az első, elektromos versenyautók számára meghirdetett – és 2014. szeptember 13-án Lucas di Grassi pekingi győzelmével elrajtolt – világbajnokság szervezőinek és rajongóinak.
Ugyanez a Lucas di Grassi volt az, aki a hetedik szezon két utolsó versenye közül az elsőt szintén győzelemmel zárta szombaton Berlinben. Az elektromos versenysorozatban megszerzett tizenkettedik első helyével a brazil pilóta nem csupán annak az esélyét őrizte meg, hogy az utolsó futamon a világbajnoki címet begyűjtse, de a Formula E történetének legsikeresebb csapatában sok embernek könnyet csalt a szemébe. „Nagyon érzelemdús hétvége volt” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Hét év alatt elképesztő sokat elértünk az Audi Sport, az ABT és a Schaeffler csapatával. Igazán nagy kár, hogy ez a sikeres együttműködés most véget ér.”
„Az Audi volt az első német autógyártó, aki gyári szinten kötelezte el magát a Formula E mellett.” – nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GbmH ügyvezető igazgatója, aki a motorsport területért felel. „Az Audi Sport ABT Schaeffler a Formula E legsikeresebb csapata és úttörő ebben a versenysorozatban. Most pedig a motorsport világának egyik legnagyobb kihívása vár ránk: a Dakar-rali.”
A sikeres Formula E projekt fontos elemei tovább élnek az Audi RS Q e-tron modellben, amely készen áll arra, hogy 2022. januárjában most először rajthoz álljon a híres, országokat átszelő raliversenyen. Az Audi e-tron FE07 250 kW teljesítményű motor-generátor egysége (MGU) – amelyet házon belül az Audi Sport fejlesztett – szintén felhasználásra kerül a Dakar-ralira készülő innovatív hajtás részeként, egyből három módon: az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy MGU gondoskodik az elektromos quattro hajtásról. A két MGU külön-külön kevesebb, mint 35 kilogramm súlyú, hatékonyságuk pedig 97 százalékos, ami egy újabb meggyőző bizonyíték az elektormos mobilitás által kínált teljesítmény mellett. A harmadik MGU – egy igazán hatékony TFSI motorral együtt – egy energiaátalakító egységet képez, amely az Audi Sport által fejlesztett nagyteljesítményű akkumulátort tölti menet közben az igényeknek megfelelően.
Lucas di Grassi és az Audi MGU05 a mexikói Pueblában és a németországi Berlinben ünnepelhetett győztesként, míg csapattársa René Rast révén az Audi Sport ABT Schaeffler egy első-második helynek örülhetett Pueblában. A német pilóta 2021-ben hat alkalommal szerzett extra pontokat a leggyorsabb versenyköridőért, ebben a tekintetben a Formula E újonca lett a legsikeresebb versenyző az évben.
Még két leggyorsabb kör, három pole pozíció és összesen öt dobogós helyezés: ez a mérlege az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának , amely Robin Frijns és Nick Cassidy révén két pilótát illetve két Audi e-tron FE07 versenyautót indított az idei szezonban.
„Az idei évben a legnagyobb erősségünk kétségkívül a hajtáslánc versenyen mutatott hatékonysága volt.” – nyilatkozta Allan McNish, az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője. „Lucas és René két győzelmükkel, a mexikói első és második helyükkel és elképesztő felzárkózásaikkal hozták lázba a rajongókat. A szezon hihetetlenül szoros volt, komoly csaták zajlottak a pályán és a csapatunk nagyon büszke lehet a közösen elért eredményére. Fantasztikus utazás volt.”
Hét év után az Audi Sport ABT Schaeffler a Formula E sorozat legsikeresebb csapata 84 versenyen gyűjtött 1 380 pontjával. A hét szezon során 14 győzelem mellett 47 dobogós helyezést szerzett az alakulat. Lucas di Grassi nyerte a pilóták versenyét a 2016/2017-es szezonban, az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pedig első olyan évében, amikor gyári alakulatként szerepelt, rögtön elhódította a csapatok mezőnyének első helyét 2017/2018-ban.
A Formula E sorozat utolsó versenynapja csalódás volt a csapat számára. René Rast a bokszutcából rajtolt és onnan küzdötte fel magát a kilencedik helyre. Lucas di Grassi a huszadik helyen zárt egy áthajtásos büntetés után. „Az időmérőn mindössze egy tized másodperccel maradtam le a pole pozícióról.” – nyilatkozta di Grassi. Az első rajthely helyett azonban a brazil pilóta a rajtrács 17. helyén találta magát. „A Fomula E sorozatban mindig nagyon közeli időket autózunk. De még sosem éreztem ennyire szorosnak.”
Lucas di Grassi és René Rast végül a hetedik és tizenharmadik helyen zárta a szezont a pilóták versenyében. A csapatok összesítésében az Audi Sport ABT Schaeffler a negyedik helyen végzett.
Az Envision Virgin Racing az ötödik helyen fejezte be a szezont a csapatok versenyében, Robin Frijns és Nick Cassidy pedig az 5. és 15. helyen zárta a világbajnoki versengést a pilóták mezőnyében.