Akár egy focimeccs beszámolójának címe is lehetne ez. Mondván, aktuális most a Futball Európa Bajnokság, azaz a Foci EB kapcsán. Azonban az autóverseny világában is történhet ilyen. Történetesen a nyolc fordulós szlalom bajnokság negyedik futamán… .
A Magyar Szlalom Bajnokság idei szezonjának közepéhez érkezett. A Kakucs-Ringre visszatérve újabb megmérettetés előtt állt a 80 induló.
„Legutóbb a kecskeméti futam előtt voltunk itt, áprilisban. Azóta nyár van már, jóval melegebb az idő. Azonban 27 fokot és kisebb szelet mondtak, nem hisszük, hogy nagyon nagy hőség lesz. A pálya vonalvezetése ellentétes, tehát visszafelé vezetünk majd.” – mondták a pályabejárás során a Sződy fivérek.
A versenyzői eligazítás után az edzésköröket futották meg először a versenyzők. Volt rá idő bőven, mindenki kényelmesen állhatott a rajthoz, még tét nélkül.
Az első kört nem sokkal később indították.
A verseny
Zsolt 302-es rajtszámmal indult. Első körében még nem is volt annyira meleg, ezért jól abszolválta a kezdő kört: „Jó az aszfalt hőmérséklete, rendben ment rajta az autó. Azt nem tudom, ez most mennyire volt elég, de első körnek megfelelő volt.” – fogalmazott röviden és tömören Zsolt. Körideje 2 perc (nem egész) 6 másodperc lett.
Szabolcs 402-es rajtszámmal vágott neki a távnak. Nem volt boldog a célba érkezésekor: „Sajnos, a hőmérséklet melegebb lett, mint reggel. Főleg, hogy én Zsolti után jövök, így meleg autót és gumit kapok az autócsere után. Nincs ideje lehűlni, ezért utána nem olyan stabil már. Nem vagyok elégedett a 2:08-as időmmel, mert már az első körben 2 másodperces hátrányban vagyok. Remélem tudok javítani a következő két körben.” – számolt be Szabolcs a tapasztalatokról. Nem túl boldogan, de még nem remény vesztve.
15 perces szünet után a második kört indították el.
Zsolt köre lényegében ugyanannyi volt bő 2p 5mp. Ebben érdemi változás nem történt, hozta a formát, és két egyenletes körrel tartotta első helyét.
Szabolcs javított ugyan fél másodpercet, de ez így is kevés volt az érdemi javuláshoz. Valamivel kevesebb, mint 2p 8mp lett a körideje.
A rossz gumiválasztás
Az ebédszünetben volt idő nem csak az energia bevitelre, hanem a technikai gondok elemzésére is. Alapvetően minden rendben volt, a fiúk, mint mindig, most is megfelelően felkészítve hozták el versenyautójukat. Gondos munkájuk után mindig rajt kész az autó, a megfelelő szerelő és egyéb felszerelésekkel együtt. Azonban most rossz gumit választottak és a slick szett helyett az utcai sport garnitúrát hozták el:
„Nem gondoltuk az időjárás előrejelzés miatt, hogy ennyire meleg lesz. Mivel fúj a szél, mi annyira nem érezzük, de az aszfalt és a gumik igencsak. Slick gumi garnitúránkat most nem hoztuk el, nincs más, megyünk tovább a sport garnitúrával.” – sajnálta Szabolcs a rossz döntést.
A harmadik körben a fivérek szinte azonos idővel értek célba. 2:08-at mutatott az óra mindkettőjük célba érkezésénél. Zsolt egyetlen tizeddel volt gyorsabb, mint bátyja. Így az első két kör összesített ideje számított végül.
Díjazás
Így a díjkiosztón most két futam után megint Zsolt vehette át az első helyét járó kupát, Szabolcs a második helyért járót kapta, aki 4 másodperces hátránnyal zárt.
A versenynap, saját szavakkal
A nap összefoglalóját mondják el a Sződy fivérek:
„Túl sokat nem kellett dolgoznunk az autón a verseny előtt. Minden jó volt, habár a bal első futómű geometriája kissé változott, ezért óvatosabban terveztünk menni vele. Ezért is hoztuk meg még otthon azt a döntést, hogy maradunk az utcai sport gumiknál erre a futamra. Kicsit kímélni akartuk a futóművet, azonban ez hibás döntés volt. Mivel a hőmérséklet jóval magasabb volt ma, mint azt az előrejelzésben láttuk. Eső sem volt végül. Ennek ellenére, mint verseny és mint az autó is, minden jól működött. Kicsit alakítottunk a belső kamerás felvételek beállításain is, így még látványosabbak lettek. Most elmegyünk nyaralni, és ezt a nagy szünetet pihenéssel, és az őszi futam rákészülésével töltjük majd.” – hallhattuk részletesen a nap gondjait és örömeit Szabolcstól és Zsolttól.
Történetesen most a fivérek ismét holtversenyben vannak a bajnoki tabellán. Ellenfeleiket szépen lehagyva 36-36 ponttal uralják az S1-es kategóriát.
Legközelebb tíz hét múlva, azaz szeptember 11-én lesz szlalom OB futam a Hungaroring-en. Ez az ötödik futama lesz a bajnokságnak, így a második félidőben még bárki szerezhet pontokat, sőt győzelmet az S1-ben és a többi kategóriában egyaránt.
Beszámolónkat itt az Amdala.hu-n olvashatják a futam utáni héten.
Fotók: Track Racing