Egyszerűbben intézhetik ügyeiket a taxisok, a Fővárosi Kormányhivatal műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztályánál történő ügyintézéshez már nincs szükség a BKK által kiadott előzetes igazolás eredeti példányának bemutatására – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint módosult a taxi gépjárművek arculati minősítése és az ehhez tartozó feladatok ügyintézése, a feladatok egy részét a Budapest Közút Zrt. vette át a Budapesti Közlekedési Központtól.
A gépjárművek minősítése, a díjfizetés, az engedélykártya és matrica átvétele, valamint a szerződéskötés az eddig megszokott módon és helyen történik, immár a Budapest Közút Zrt. ügyintézésében.
A jogszabályoknak megfelelően a gépjármű minősítését, a díjfizetést és a szerződés megkötését követően a BKK mint közlekedésszervező adja ki a személytaxi szolgáltatást végző vállalkozásoknak az előzetes igazolásokat, amelyeket feltöltenek a TaxiDroszt nyilvántartó rendszerbe.
A Budapest Főváros Kormányhivatal műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztálya arról tájékoztatta a BKK-t, hogy a jövőben mind a tevékenységi engedély vagy engedélykivonat kiadásánál, mind a taxi gépjárművek műszaki vizsgáztatása során elfogadja a TaxiDroszt nyilvántartó rendszerbe feltöltött, általa az ügyintézéskor közvetlenül elérhető és megtekinthető előzetes igazolást – írja közleményében a BKK.
Mindez fontos változás az ügyintézés menetében, hiszen a továbbiakban ügyintézéshez a főosztálynál már nincs szükség az eredeti előzetes igazolás bemutatására. Amennyiben az engedélyt kérő vállalkozás mégis szeretné megkapni az eredeti igazolást, az átvehető a BKK központi ügyfélszolgálatán – közölte a BKK.