Picasso Mikulást ábrázoló képét festette elektromos kocsijára az egyik autókölcsönző. Az akcióval a jövőre Balatonfüreden nyíló Picasso-kiállítást népszerűsítik.
A Fox Autorent elektromos kocsijára azért került a katalán festő képe, mert 2015 márciusában Balatonfüreden Picasso-kiállítás nyílik. A sajátos járműreklám folytatása annak a kampánysorozatnak, amelyet még nyáron indítottak, akkor Ady Endre versei kerültek egy Ford oldalára. A szervezők arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a művészetek oldják a stresszt. A magyar autós társadalmat pedig elég stressz éri a dugókban ülve.
A kultúra és a járművek arculatának átszabása egyébként nem új keletű. A Renault korábban Harlequin mintásra festette elektromos autóját, hogy egy milanói Picasso-kiállítást reklámozzon. A Range Rover pedig Bulgáriában festetett Picasso-mintákat az autóra, mielőtt megnyitották volna a kiállítást. A szervezők most abban bíznak, hogy az autókölcsönző mellett, a Citroen magyarországi képviselőit is sikerül meggyőzni arról, hogy támogassák az akciót. Jövőre az elektromos autó mellett egy C3 Picassót is szeretnének felmatricázni annak érdekében, hogy a mozgó reklámnak köszönhetően a lehető legtöbb potenciális turistához eljusson a kiállítás híre – mondta Éskovács Péter, a kampány egyik kidolgozója.
Nem véletlen, hogy elsőként egy elektromos autóra tették a Picasso képet – tette hozzá Cserép László, a füredi önkormányzat főosztályvezetője. Ezzel is arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy az erősen szmogos nagyvárosokból télen is érdemes ellátogatni a friss levegőjű vidéki településekre.
A Vaszary Galériában jövő márciusban nyíló kiállításon a Szépművészeti Múzeum gyűjteményében őrzött Picasso-művek, hazai és amerikai magángyűjteményekben fellelhető tárgyak, festmények, fényképek, rajzok, a kutatás során felhasznált dokumentumok, korai videómunkák is láthatók lesznek, köztük több olyan műalkotás, amelyet hazánkban még nem állítottak ki.