Az első elektromos MINI, a Cooper SE a Katona József Színházban mutatkozott be Magyarországon egy sajtóesemény alkalmával.
A MINI-től megszokott stílusjegyeket és a gokartos vezetési élményt egyaránt biztosító, ugyanakkor károsanyag-kibocsátás nélkül működő első elektromos MINI természetes közegében, a lüktető nagyváros egyik központi, a hazai kulturális életet meghatározó helyszínén, a Katona József Színházban debütált Magyarországon.
„Három éve tartó partnerségünket kölcsönös fejlődés jellemzi és míg három éve újszerű volt mindkét fél számára az együttműködés, most beigazolódott, hogy közös úton járunk. A környezettudatosság mindkét fél számára kiemelten fontos. Az idén 60 éves MINI első elektromos autóját mutatja be, a Katona pedig szeretné a 2020-as évtől csökkenteni ökológiai lábnyomát és felhívni a figyelmet a vezető kulturális intézmények klíma és környezetvédelmi, szemléletformáló felelősségére. A társulat részéről érkező kezdeményezés találkozott a közönség elvárásaival, ezért, többek között: a nézőink körében végzett felmérés eredményeivel összhangban, jövő évtől kezdve fokozatosan átalakítjuk, majd kivezetjük nyomtatott anyagainkat, amelyeket papírtakarékos, digitális megoldásokkal kívánunk helyettesíteni, a társulati büfékben és a Kantinban minimalizáljuk az egyszerhasználatos műanyagok jelenlétét, azokat biológiailag lebomló vagy többször újra használható anyagokkal helyettesítjük és bevezettük a szelektív hulladékgyűjtést a színház területén. A Katona zöld megújulását jelképezi a zöld mohával borított logónk is” – mondta el Máté Gábor színházigazgató az esemény alkalmával.
„A MINI első elektromos modellje minden tekintetben igazi MINI marad, a gokart-szerű vezetési élmény, az egyedi stílus, a prémium minőség és a személyre szabhatóság a Cooper SE modellt is jellemzik majd. Ugyanakkor talán az egyik legfontosabb érték az az érzelmekre ható kisugárzás, ami a márkát 60 éves fennállása óta folyamatosan jellemzi, mely az elektromos modellünknek is meghatározó eleme marad. Az újdonság 2020 márciusában érkezik meg a kereskedésekbe, így nagy öröm számunkra, hogy jóval a piaci bevezetés előtt megmutathatjuk legújabb büszkeségünket, mely hathatósan támogatja majd a BMW Group azon céljának elérését, mely szerint 2023-ra már 25 elektromos meghajtást alkalmazó modellt kínál, melyből 12 teljesen elektromos lesz. A MINI magyarországi eladásai több mint 70%-kal emelkedtek az idei első 10 hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest, és az első elektromos MINI további sikereket ígér. A Katona József Színház, mellyel harmadik éve tart gyümölcsöző együttműködésünk, pedig tökéletes nagyvárosi, kulturális közeget jelent a MINI számára is, így a bemutató nem is lehetne ideálisabb helyszínen” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország új ügyvezető igazgatója.
A bemutatón részt vett Ónodi Eszter, a Katona társulatának egyik népszerű színésznője is, akivel egy rövid beszélgetés keretében az új színházi bemutatókról, fenntarthatóságról és a kultúra támogatásáról esett szó.
A 184 lóerős MINI Cooper SE debütálásával a brit prémiumgyártó ismét iránymutató válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Az autó 235-270 km* megtételére képes, így tökéletes válasz az emissziómentes városi közlekedésre. Hat évtizeddel ezelőtt a klasszikus Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, ötletes megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki alapját, majd 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a kreatív helykihasználás modern újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amelyet a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési élmény felé.
Állami támogatással is megvásárolható
A MINI Cooper SE alapára bruttó 10 500 000,- Ft. Az elektromos modellre állami támogatás igényelhető, így az alapmodell már 9 000 000,- Ft-ért a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll.
*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra, illetve tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.