Gyerekek és felnőttek, művészek és kreatív amatőrök is adtak be pályázatot a már országszerte jól ismert óriás #HelloHungary feliratok megfestésére. A Magyar Turisztikai Ügynökség a Turizmus Világnapja alkalmából jelentette be: kilenc installációt ad arra a célra, hogy fiatal művészek, alkotók tervei alapján átfessék azokat, és így műalkotásokká alakuljanak át. Összesen 50 terv érkezett, ezekre a Facebookon lehet szavazni, a legtöbb szavazatot elnyerő pályázatok pedig teljes méretben is elkészülnek majd, és az ország különböző pontjain válhatnak népszerű szelfiponttá.
Az első óriás #HelloHungary feliratot 2016. szeptember 27-én adta át a Magyar Turisztikai Ügynökség a Turizmus Világnapján. Most, egy év elteltével egy új #HelloHungary generációt indít útjára az MTÜ, az eddigi fehér színű feliratok mellett művészi alkotássá átalakított feliratok létrejöttét is támogatja.
Az MTÜ szeptember végén hirdette meg „Az Én Magyarországom” pályázatot, és 9 óriás feliratot ajánlott fel arra a célra, hogy ezeken a felületeken mutassák meg az alkotók, hogy mit jelent számukra Magyarország. Látványtervekből végül 50 érkezett, ezekre lehet az MTÜ Facebook oldalán szavazni (https://www.facebook.com/hellomagyarorszag/). A látogatók dönthetik el, hogy melyik az a 9 legjobban sikerült festmény vagy alkotás, amelyeket szeretnének viszontlátni a #HelloHungary óriás feliratokon. A győztes tervek felhasználási jogát az MTÜ megvásárolja az alkotótól, és ez alapján készül el a 9 új óriás installáció.
Azért, hogy inspirációt adjon a művészeknek, a Magyar Turisztikai Ügynökség a szentendrei Art Capital egyik alkotóját, Verebélyi Diát kérte fel még korábban arra, hogy fesse meg a „nulladik” #HelloHungary installációt. Azt, hogy hogyan készült ez a műalkotás, ebben a különleges videóban mutattuk be:
Az elmúlt egy évben elkészült és kihelyezett #HelloHungary feliratok előtt mostanra már több mint 10 ezer fotó és szelfi készült és került fel a közösségi oldalakra. A #hellohungary hashtag pedig közel 35 ezerszer található meg az Instagramon, és most már nemcsak olyan fotók mellett használják a hashtaget, amelyeket az óriás feliratok mellett készítettek, hanem egyre elterjedtebb a külföldi turisták Magyarországon készült fotói alatt is.