Idén már tizenhetedik alkalommal rajtolt volna el a magyar tereprallye legnépesebb, legizgalmasabb és leglátványosabb versenye, a HunGarian Baja. A kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt a viadal szervezői úgy döntöttek, hogy 2020-ban nem rendezik meg hazánk egyetlen Világkupa-versenyét.
A magyar autósport hosszú évek óta négy nemzetközi alappilléren nyugszik évről évre, melyek közül idén nem sokat láthatnak a nézők. Ugyanis a koronavírusjárvány miatt már biztosan elmarad a 2020-as WTCR-futam a Hungaroringen, míg az F1-es Magyar Nagydíjat vélhetően zárt kapuk mögött rendezik meg, míg a Kamionos Európa-bajnokság magyarországi versenyéről még nincs döntés. A Nemzetközi Tereprallye versenynaptárába idén már tizenhetedik alkalommal került be a HunGarian Baja, amely tavaly újabb csatát nyert meg a Nemzetközi Autósport Szövetségnél. Az FIA megfigyelője, Jordi Vidal Parro nemcsak az új helyszínt, Várpalotát, hanem a rendezőgárda szakmai hozzáértését, a pályák kijelölését, a teljes Világkupa-futam megrendezését a lehető legpozitívabbra értékelte jelentésében. Természetesen 2020-ban sem akart a már megszokott – és immár jogosan elvárt – színvonalból engedni Garamvölgyi Zoltán, a HunGarian Baja rendezője, ám a koronavírus világjárványa átírta szinte minden sportesemény forgatókönyvét.
„Bevallom őszintén, egy ideje már a csodavárás volt a legjellemzőbb ránk, ám a járvány végül elvette tőlünk egy újabb álmunk megvalósítását. Mindent előkészítettünk már Várpalota polgármesterével, Campanari-Talabér Mártával, ám végül közösen úgy döntöttünk, hogy az idei HunGarian Baja elmarad. Maga a viadal augusztus 13-és 16-a között lett volna, és az érvényben lévő jogszabályok augusztus 15-ig eleve nem engedélyezik nagyobb rendezvények megtartását. Ebben a helyzetben senkit sem szerettünk volna hitegetni, hogy a vírusjárvány ellenére versenyzésre számítva készüljön még heteken keresztül, majd kiderüljön, mindezt feleslegesen tette. Természetesen nagy trauma a viadal elmaradása, de valamennyien abban bízunk, hogy 2021-ben már semmi nem akadályozhatja meg a verseny megrendezését” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
A főszervező hozzátette, noha az egyik legmagasabb szintű magyarországi autó-, és motorverseny a HunGarian Baja, nem az állam, hanem általa és a támogatók által finanszírozott maga a Világkupa-futam. De mivel ez valamennyi versenyhelyszínnel kapcsolatban igaz, így a járvány miatt kialakult helyzetben mindenhol a szervezők dönthetnek a viadalok sorsáról. Az FIA május 14-re valamennyi szervezőtől bekérte az idei évre vonatkozó elképzeléseit, valamint a 2021-es terveket, hogy minél előbb mindenki számára világos legyen, hogyan alakul a további helyzet.
„Már elküldtem a nemzetközi szövetségnek a verseny lemondásáról szóló döntésemet, és erről értesítettem a hazai autó-, és motorsport szövetségek elnökeit is. Mindannyian megértették és elfogadták a döntésemet, ugyanis ebben a helyzetben egyszerűen nem tehettem mást, mert nem állhattam oda a támogatók elé, hogy adjanak pénzt egy olyan, immár majd két évtizedes hagyományra visszatekintő nemzetközi viadalra, melynek megrendezését nem tudom garantálni. Ugyanakkor a magyar tereprallye utánpótlásképzését ezen a hétvégén folytatjuk, és a terveink szerint iskolázással, tesztekkel és edzésekkel három-négyhetente közösen készülünk a jövőre. Szeretném elmondani, hogy a súlyos balesetet szenvedett motoros szakágvezető, Sasvári Sándornak jobbulást kívánok, és annyit még, hogy nyugodtan épüljön fel, jövőre számítok rá” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán, majd elmondta, a november eleji Raid of the Champions versennyel kapcsolatban a végső döntést később, vélhetően a nyár végén hozza meg.