Soha nem várt még akkora kihívás Fekete Antalra és Tóth Györgyre, a Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság abszolút értékelésének újdonsült bajnokpárosára, mint amilyen most következik. A Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó első ízben kóstolja meg Afrika kő- és homoksivatagait, ugyanis részt vesznek a Világkupa-sorozat idei szezonjának utolsó előtti összecsapásán, a Marokkó-ralin.
A közös pályafutását 2013-ban kezdő Toyota-páros már szerepelt Világkupa-futamon, elég csak a hazai rendezésű Hungarian Bajára vagy épp a Baja Polandra gondolni, ahol pontokat is szereztek korábban, ám azok a versenyek a jól megszokott európai terepen zajlottak, ráadásul a mezőny sem volt akkora, mint amilyenre az október 3-tól 9-ig tartó, több mint 2000 kilométer össztávú marokkói viadalon van kilátás. Az Erfoudból startoló, Zagorát is érintő, majd hat szelektív szakasz után Marrakesh-ben lezáruló futamon több mint 80 autó, 16 kamion és közel 100 motor áll rajthoz, így túlzás nélkül lehet a Dakar-ralikéhoz hasonlítani a minden kategóriában a világelitet felvonultató mezőnyt.
„Eredetileg a Silk Way Rally-n szerettünk volna indulni, de azt a szervezők végül lefújták, így esett a választásunk Marokkóra. A futamról csupa jót hallottunk és tudjuk, hogy bár a kő- és homoksivatagban kanyargó szakaszok borzalmasan kemények, a jó szervezésnek köszönhetően ez a viadal tökéletes azok számára, akik ismerkedni akarnak a sivatagi versenyzéssel. Számunkra pontosan ez a cél, szeretnénk minél több tapasztalatot, ismeretet szerezni az afrikai körülmények között. A frissen elhódított magyar bajnoki cím után ez egy újabb, tervezett lépcsőfok és nagyon bízunk abban, hogy jól alakul az első sivatagi bevetésünk. A legfontosabb az, hogy eljussunk a verseny végéig! Kiváló navigátorommal együtt nagyon várjuk, hogy végre a dűnéken is kipróbálhassuk a Toyotát, ezt a kocsit elvégre is ilyen terepre szabták” – mondta a pilóta, Fekete Antal.
A Toyota Hilux Overdrive-kontingens népes lesz Marokkóban, ahol soha nem látott armadát vonultat fel a Mini, valamint a műfaj többi nívós együttese is. A program október 3-án, pénteken az adminisztratív- és technikai gépátvétellel indul, míg az első szelektív szakaszt szombaton futják: a szervezői előrejelzés szerint a legrövidebb – ez egyben az utolsó is – szakasz 113, míg a leghosszabb 313 kilométer hosszúságú lesz.
„Ez lesz az első közös afrikai versenyünk, így ehhez kell szabnunk az elvárásainkat is” – fogalmazott a navigátor, Tóth György. „Számunka a legnagyobb ellenfél maga a sivatag lesz, mivel tisztában vagyunk azzal, hogy mekkora feladat elé állít majd bennünket. A tudat, hogy magyar bajnokok vagyunk, doppingol bennünket, illúzióink azonban nem lehetnek. Az utóbbi hónapokban mentálisan és fizikálisan is komolyan készültünk erre a futamra, remélhetőleg ennek meg is lesz a haszna. Igazi megtiszteltetés lesz egyetlen magyar egységként szerepelni egy ilyen hihetetlen autós mezőnyben. Ami tőlünk telik, azt megtesszük és bízunk abban, hogy teljesíteni tudjuk a távot.”
Míg az autósok között a Fekete-Tóth egység képviseli a magyar színeket, addig lesz kiért szorítani a kamionos mezőnyben is: ott a Scaniával induló Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László alkotta trió hajt majd a minél jobb eredményért.