Több mint tízezer kilométer, 102 autós páros (közte két magyar) és 23 kamionos trió.
Szombaton Moszkva szívében, a Vörös téren elrajtolt a Silk Way-rali, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az előkelő 110-es rajtszámmal (vagyis tizenegyedik helyen rajtolva) versenyez.
Az Opel Dakar Team párosának szép emlékei fűződnek a versenyhez (és a Vörös térhez), ugyanis 2012-ben itt érte el pályafutása egyik legnagyobb nemzetközi sikerét: hatalmas hajrával a második helyen ért célba. Nos, az idén nem lesz könnyű dolga, ha ilyen magasságokba tör, ugyanis nagyon erős a mezőny: három gyári Peugeot, öt gyári Mini, és akkor a Toyotákról még nem beszéltünk.
„Megyünk, ahogy tudunk, de semmiképpen sem ész nélkül, mert hosszú versenynek nézünk elébe, ahol a kapkodás, a túlzott kockázatvállalás nem kifizetődő” – mondta Szalay Balázs, akinek ezúttal extra feladata is akadt a technikai átvételen, jelesül ki kellett jelölnie, milyen gumival versenyzi végig az elkövetkező több mint két hetet.
„A tavaly szerzett világkupa-pontoknak köszönhetően FIA-prioritásunk van, ami egyrészt persze büszkeség, másrészt viszont most nehéz feladat elé állított minket, hiszen ez azt jelenti, hogy egyféle abronccsal kell végigversenyeznünk a Silk Way-ralit. Az eddigiektől eltérően nem használhatunk egyszer sárra, máskor meg homokra való gumit, hanem meg kell találnunk az arany középutat. Izgalmas feladat…” – tette hozzá Szalay.
Ami a papírmunkát illeti, abban már van rutinjuk, igaz, ez most egy kicsit elhúzódott az adminisztratív és technikai gépátvétel…
„Csak az alsónadrágom szabályosságát nem ellenőrizték, de lehet, hogy még arra is sor kerül”– viccelődött Bunkoczi László, majd hozzátette: a rajtszámuknak köszönhetően elit társaságba keveredtek a rajtceremónia során – közvetlenül a gyári versenyzők mögött, között voltak –, s hogy milyen jó lenne itt is maradni a verseny végéig.