Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármast egy soros hathengeres benzinmotor, egy továbbfejlesztett elektromos erőforrás és egy vadonatúj nagyfeszültségű akkumulátor forradalmi együttműködése hozza lendületbe, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény és akár 58 kilométer* tisztán elektromos meghajtás mellett – már idén tavasszal.
Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármast egy soros hathengeres benzinmotor, egy továbbfejlesztett elektromos erőforrás és egy vadonatúj nagyfeszültségű akkumulátor forradalmi együttműködése hozza lendületbe, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény és akár 58 kilométer* tisztán elektromos meghajtás mellett – már idén tavasszal.
A BMW az autóipari luxus különösen korszerű és technológiailag egyik legfejlettebb formájáról rántja le a leplet: az új BMW 7-es sorozat széleskörű finomhangoláson átesett plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai a luxuslimuzin új nemzedékének többi tagjával egy időben, 2019 tavaszán ünneplik világpremierjüket. Az újdonságok a márka zászlóshajójának sportosságát, menetkomfortját és utasterének fejedelmi hangulatát kivételesen magas fokú hajtáslánc-hatékonysággal kombinálják, a tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetési élmény lehetőségét kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A luxusszegmens csúcsán átélhető, egyedülálló vezetési élmény háromféle modellváltozatban válik elérhetővé: a BMW 745e, a hosszított tengelytávolságú BMW 745Le és az intelligens összkerékhajtással felszerelt BMW 745Le xDrive modell képében. A plug-in hibrid hajtáslánc egy soros hathengeres benzinmotor, egy továbbfejlesztett elektromos erőforrás és egy vadonatúj nagyfeszültségű akkumulátor forradalmi együttműködését ígéri, amely az elődmodellhez képest nem csupán a maximális rendszerteljesítmény és a csúcs forgatónyomaték, de az akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság, illetve az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében is előrelépést tartogat.
Vadonatúj hajtáslánc-technológiájával az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármas minden korábbinál intenzívebben képviseli a BMW luxuslimuzinjának iránymutató karakterét. A plug-in hibrid hajtáslánc a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros hathengeres, típus-specifikus módosításokon átesett benzinmotorjára támaszkodik, amelynek maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő és a sportosan dinamikus karakterisztika, illetve a rendkívül sima járáskultúra párosával kecsegtet. A benzinmotorhoz egy 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményre és 265 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos erőforrás csatlakozik, amelyet a legmodernebb akkumulátorcella-technológiával felvértezett, bővített tárolókapacitású, vadonatúj lítium-ion akkumulátor lát el energiával. A plug-in hibrid hajtáslánc továbbfejlesztett, intelligens vezérlő elektronikája tökéletesen, az előrelátó funkció közreműködésének köszönhetően minden korábbinál hatékonyabban gazdálkodik a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiával, hogy a tisztán elektromos meghajtás a zéró emisszióval megtenni kívánt útszakasz legvégéig kitartson. A tervezőmérnökök a forradalmi hajtáslánc dinamikus menetteljesítményét is tovább fokozták, amely az elektromos motor azonnali többlet-teljesítményében érhető tetten. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT üzemmódjának aktiválásakor a plug-in hibrid hajtáslánc 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes, amely a legdinamikusabb kigyorsítások érdekében 600 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul.
A jövőbe mutató technológia impozáns gyorsulási adatokkal ruházza fel az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatait. A BMW 745e 5,2 másodperc, az új BMW 745Le 5,3 másodperc, míg az új BMW 745Le xDrive 5,1 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modellhármas végsebességét 250 km/óránál maximálja az elektronika.
Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban dolgozó nagyfeszültségű akkumulátor bruttó energiateljesítménye 12,0 kWh. A lítium-ion akkumulátor megnövelt tárolókapacitásának köszönhetően a modellhármas egyetlen feltöltéssel megtehető, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan, tisztán elektromos hatótávolsága még a legnagyobb metropoliszok méretén is túlnő. HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive tisztán elektromos meghajtással már akár 110 km/órás sebességgel is közlekedhet, amely 20 km/órával múlja felül az elődmodell hasonló értékét. A rendkívül széles sebességtartományban működő HYBRID vezetési üzemmód az akkumulátor magas töltöttségi szintjét igényli, amikor is a belsőégésű erőforrás csupán 110 km/órás tempó fölött kapcsolódik be a hajtásba. ELECTRIC vezetési üzemmódban a hajtáslánc egészen 140 km/órás sebességéig engedélyezi a tisztán elektromos meghajtást. A lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével az új BMW 745e 54 – 58 kilométer*, a BMW 745Le 52 – 55 kilométer*, a BMW 745Le xDrive pedig 50 – 54 kilométer* megtételére képes.
A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt luxuslimuzinok átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékei az új nemzedék érkezésére ugyancsak tovább javultak. Átlagos 100 kilométeren a BMW 745e 2,1 – 2,3 liter*, a BMW 745Le 2,2 – 2,3 liter*, míg a BMW 745Le xDrive 2,3 – 2,6 liter* üzemanyagot éget el, amely 15,1 – 15,6 kWh*, 15,6 – 15,7 kWh* és 15,8 – 16,3 kWh* kombinált energiafogyasztással párosul. Kilométerenként a BMW 745e 48 – 52 gramm*, a BMW 745Le 50 – 53 gramm*, a BMW 745Le xDrive pedig 52 – 59 gramm* káros anyagot bocsát ki.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k elektromos motorját a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Fékezés és vitorlázó funkció közben az elektromos erőforrás generátorként funkcionál, amely az energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A lítium-ion akkumulátor a fedélzeti rendszerek energiaellátásáért is felel, álló helyzetben például a belsőégésű erőforrás működtetése nélkül biztosítja az utastér kiegészítő légkondicionáló rendszerének stabil működéséhez szükséges energiát. A nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, a 46 liter térfogatú üzemanyagtartály pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt eredményezi, hogy a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 7-es sorozat csomagtartójának térfogata szinte megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok hasonló értékével, a 420 liter térfogatú csomagtér pedig az alapfelszereltségként 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével még tovább növelhető.
A jármű különböző beállításai és a hajtáslánc eltérő működési üzemmódjai a középkonzolon elhelyezett többfunkciós gombbal aktiválhatók. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT üzemmódja a modell lehető legsportosabb énjét hívja elő, az ADAPTIVE üzemmód aktiválására pedig a jármű minden pillanatban az adott vezetési stílushoz és forgalmi szituációhoz alkalmazkodik. Az alapértelmezett beállításként funkcionáló HYBRID üzemmód a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor kiegyensúlyozott együttműködéséért felel, a HYBRID gomb dupla megnyomására pedig a hatékonyságra optimalizált HYBRID ECO PRO üzemmód kel életre. Ilyenkor a rendszer a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra törekszik és előszeretettel alkalmazza a vitorlázó funkciót, az elektromos motor többlet-teljesítménye pedig csak padlógázra válik elérhetővé. A BMW iDrive operációs rendszer menüjében a bajor prémiumgyártó ügyfelei az ELECTRIC vezetési üzemmódot is beállíthatják alapértelmezettként, amely kizárólag a tisztán elektromos meghajtásra törekszik. A rendszer ilyenkor egy jellegzetes, pulzáló hanggal figyelmezteti a járókelőket a gyakorlatilag hangtalanul guruló jármű jelenlétére, a külső hangszóróból érkező jelzések azonban az utastérbe nem szűrődnek be.
SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás minél intenzívebb támogatására törekszik. A BATTERY CONTROL üzemmód célja eközben, hogy az utazás ideje alatt mindvégig a vezető által előre meghatározott szinten tartsa a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. Autópályás használat esetén például a rendszer maximálisan képes megőrizni a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiát, hogy azt az utazás egy későbbi szakaszán, például a metropolisz közelébe érkezve, tisztán elektromos meghajtásként hasznosítsa.
A vezetési üzemmódokat eltérő grafikáik és színsémáik alapján könnyedén megkülönböztethetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Tisztán elektromos meghajtás esetén a digitális műszerfali kijelző kék színben pompázik, a fordulatszámmérő helyét pedig a hajtáslánc terheltségét jelző kijelző és a nagyfeszültségű akkumulátor állapotjelzője váltja fel. Zéró emissziójú vezetéskor a műszerfalon a belsőégésű erőforrás rendelkezésre állása, a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiával megtehető, tisztán elektromos hatótávolság és a hangtalanul elérhető maximális sebesség is egy időben látható. A nagyfeszültségű akkumulátor töltésekor a vezető minden releváns információt a műszerfalon követhet nyomon, így többek között az aktuális töltöttségi szintet, a töltés időtartamát, az energiaáramlás mennyiségét és a pillanatnyilag elérhető, tisztán elektromos hatótávolságot is.
Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive modellhármas az opcionális extrafelszereltség részeként a Pure Excellence külső felszereltségi csomag és az M Sport felszereltségi csomag tételeivel is felszerelhető. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozatokhoz az új BMW 7-es sorozat összes vezetést támogató rendszere és az opcionális extrafelszereltségi paletta megannyi lehetősége megrendelhető. A modellhármashoz a fejedelmi kényelmet garantáló opciók mellett a legkorszerűbb futómű-technológiák is elérhetők, az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás kivételével.
2019 nyarától vadonatúj digitális szolgáltatások teszik minden korábbinál vonzóbbá és kényelmesebbé a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k menet közbeni járműtöltését. Amint a bajor prémiumgyártó ügyfele kiválasztja a számára legszimpatikusabb, útba ejthető nyilvános járműtöltő állomást, a BMW 7-es sorozat navigációs rendszere azonnal felkínálja számára a közelben található legjobb hoteleket, éttermeket, kávézókat, turistalátványosságokat és kulturális intézményeket. Sőt mi több, a vezető a jármű központi kijelzőjén a kiválasztott járműtöltő állomás foglaltsági előrejelzését is megtekintheti. A ChargeNow felhasználóinak ráadásul a BMW azt is lehetővé teszi, hogy egy adott időintervallumra lefoglalják maguknak a kiválasztott járműtöltő állomást.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinokban a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is az ügyfél életének megkönnyítésére hivatott. Utazás közben a technológia képes különféle utastéri élményeket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson keresztül, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens a legideálisabb felszíni parkolóhely és a legközelebbi járműtöltő állomás megtalálásában és maximálisan partner.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.
*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.