Hangja: utánozhatatlan öthengeres. Teljesítménye: brutális 294 kW (400 LE). Vonóerő-átadási képességei: szinte kimeríthetetlenek a quattro összkerékhajtás révén.
Az új TT RS egy erős csúcsmodell – mint zárt, mint nyitott változatában.
„A második TT RS generáció szíve egy teljesen újonnan fejlesztett öthengeres motor alumíniumból”, mondja Stephan Winkelmann, a Quattro GmbH ügyvezető igazgatója. „Elődjénél 60 lóerővel erősebb az új 400 lóerős modell. Az új Matrix OLED hátsó lámpák is jól kiemelik a kompakt autó technológiai csúcspozícióját.”
Mély benyomást keltő menetteljesítmények – az új öthengeres aggregát
Sorozatban immár hét alkalommal tüntette ki az autós újságírókból álló nemzetközi zsűri a 2.5 TFSI erőforrást az „Év Motorja” („Engine of the Year”) díjjal. Az Audi most minden téren továbbfejlesztette öthengeres aggregátját, könnyűszerkezetes megoldásokkal, mérsékelt belső súrlódásokkal és tovább növelt teljesítménnyel. Az eredmény olyan turbófeltöltésű motor, amely változatlan, 2480 köbcentiméter összlökettérfogatából bő 17 százalékkal nagyobb teljesítményt produkál.
294 kW (400 LE) teljesítményével e motor erősebb, mint valaha. 480 newtonméter maximális forgatónyomatéka az 1700 és 5850 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Brutális vonóerő és semmi mással össze nem téveszthető hang jellemzi, amely a közvetlen szomszédos illetve egymástól távolabbi hengerek váltakozó gyújtásának köszönhetően egészen különleges ritmusú. A TT RS Coupé álló helyzetből mindössze 3,7, míg a TT RS Roadster 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra – immár a szupersportkocsik világát idézve. Végsebességüket 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika, de kívánságra 280 kilométer/óráig emelhető.
A hatékony vonóerő-átadás és az élvezetes vezetés szolgálatában – a quattro összkerékhajtás
A 2.5 TFSI motor erejét villámgyorsan kapcsoló, hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek lamellás tengelykapcsolója igény szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.
Mindez hatékony vonóerő-átadási képességekről és mindenkor élvezetes vezetésről, a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás pedig még agilisabb és biztosabb irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével a vezető a quattro összkerékhajtás és más főegységek, mint például a kormányzás, az S tronic sebességváltó, a motor és a kipufogó szelepeinek működését befolyásolhatja négy üzemmód – comfort, auto, dynamic és individual – szerint.
Színtiszta dinamika – a futómű
Kedvező saját tömege mellett az Audi TT RS elsősorban alapvetően sportos hangolású futóművének köszönheti kiváló irányíthatósági tulajdonságait. Közvetlen kormányzása mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelületről, igazi szórakozássá avatva a lendületes kanyarvételeket. A 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák mögött – kívánságra 20 colos kovácsolt könnyűszerkezetes keréktárcsák is rendelhetők – elöl belső szellőzésű, perforált acél, extrafelszerelésként pedig könnyebb és különösen kopásálló szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák tűnnek fel. Hátul monoblock acél féktárcsákat alkalmaztak a tervezők. Kívánságra az Audi az RS sportfutómű plusz technikáját az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozással egészíti ki. A lengéscsillapítók karakterisztikája itt elektronikus úton változtatható, a rendszer az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik.
Újdonság – Matrix OLED hátsó lámpák
Első ízben jelennek meg sorozatgyártású Audi modell kínálatában az extrafelszerelésként rendelhető, OLED-technikájú (Organic light emitting diode) hátsó lámpák, amelyek fénye rendkívül egyenletes és kontrasztos. Fényük fokozatmentesen tompítható, s mivel nem vet árnyékot és semmilyen tükörrendszert sem igényel, a háromdimenziós hatású OLED-egységek különösen hatékony, könnyű és vonzó megjelenésű fényforrásokként alakíthatók ki. Mindkét hátsó lámpatestben négy, középről kifelé haladva keskenyedő és leheletvékony fénykibocsátó egység húzódik, amelyek közül a legnagyobbon „TT” felirat és az Audi-karikák láthatók. A TT RS alapkivitelében egyaránt LED-technikájú hátsó lámpák és fényszórók szerepelnek, utóbbiak intelligens szabályzású Matrix-LED kivitelben is kaphatók.
Atletikusan feszes – a külső formavilág
Nagyméretű légbeömlő nyílások, új tervezésű méhsejt-mintázatú rácsozattal kialakított és „quattro” feliratot hordozó Singleframe hűtőrács, rögzített hátsó szárny és két nagyméretű, ovális kipufogó-végcső – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster már megjelenésében is hatalmas erőről tesz tanúbizonyságot. Oldalán aerodinamikus küszöbborítások hangsúlyozzák ezt az erőteljes formavilágot. Mindkét modell hosszúsága 4,19, szélessége 1,83, magassága pedig 1,34 méter.
Versenyautók ihlették – a cockpit
Az új TT RS kijelzői és kezelőelemeinek rendszere teljes egészében a vezetőre összpontosít. Minden fontos információ már alapkivitelben a digitális Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú kijelzőfelületén jelenik meg. A vezető igény szerint háromféle nézet közül választhat, köztük egy RS-specifikus képernyővel, amelynek középpontjában a fordulatszámmérő áll és egyebek mellett a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett, éppen ható erőkről is tájékoztatást ad. Az Audi virtual cockpit emellett kapcsolásjelzővel hívja fel a pilóta figyelmét az egyes fokozatok fordulatszámhatárának elérésére. A sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, bőrbevonatú RS sportkormány multifunkciós gombjai mellett – az RS kínálatban első alkalommal – a motor indítására/leállítására, illetve az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer irányítására két úgynevezett szatellit-kezelőelemet is kínál. A vezetőnek így eközben sem kell levennie kezét a volánról. A középkonzol megfelelő gombjával a kipufogórendszer szelepei állíthatók.
Színvonalas szórakozás – infotainment és Audi connect
Az Audi az infotainment területén is highend-technikák sokaságával szolgál. Az extrafelszerelések listáján a szabadszöveges keresőt és természetes hangvezérlést is kínáló, az MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz éppúgy megtalálható, mint a WLAN-hotspottal ellátott Audi connect online-modul. Az Audi phone box segítségével a megfelelő mobilkészülék induktív módon tölthető, miközben a jármű külső antennájára csatlakozva kínál kedvezőbb vételt. Az új Audi smartphone interface a mobilkészülék bizonyos alkalmazásait közvetlenül az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén jeleníti meg. Igazi ínyencség a színvonalas akusztikai élmények rajongóinak a Bang & Olufsen Soundsystem.