Szabadtéri programokkal, kétszereplős operával, kisfilmekkel, balettbemutatóval, valamint Verdi Falstaff című operájával nyílt meg az idei évad Magyar Állami Operaházban szombaton.
Az esti operaházi premier előtt Menotti A telefon című operáját játszották az épület előtt – ahogy Ókovács Szilveszter főigazgató fogalmazott – street art stílusban, egy díszletfalra neon színű festékekkel fújt graffitikkel, telefonnak öltöztetett karakterszereplővel. A kétszereplős opera miniszínpadaként a Hajós utcai szfinxszobor előtti terület szolgált. A félórás előadást követően, fél öttől kisfilmeket vetítettek az érdeklődőknek az Operaház főbejárata előtti nagyszínpadon, ahol – a lezárt Andrássy úton – 1260 fős nézőteret alakítottak ki. A kisfilmek után Hassay Zsófia, Terézváros fideszes polgármestere és Ókovács Szilveszter köszöntötte a szabadtéren ülőket. “Az Operaház meg akarja mutatni, hogy összművészetet képviselő intézmény, a zene, az ének, a tánc mellett a képzőművészet, sőt az építészet értékeit is őrzi” – mondta a főigazgató. A szabadtéri színpadon Jellinek György Árnyalatok című koreográfiáját adták elő Liszt Ferenc zenéjére a Magyar Nemzeti Balett táncművészei, akik hat darab, három méter magas, arany, ezüst, fehér és fekete, illetve az ősz színeiben pompázó ruhájú óriásbabából bújtak elő. Este az Operaházban a 200 éve született Giuseppe Verdi Falstaff című operájának premierével indult el az évad. A szezonnyitó bemutató után folytatódott a szabadtéri eseménysorozat: fényshow volt látható az Operaházon. Az installáció Liszt Ferenc Transzcendens etűdök Paysage (Tájkép) darabjának vizuális átirata. A Londonban élő és alkotó videoművészek az Operaház homlokzatát használják digitális vásznuknak, hogy elfeledett magyar népi motívumokat jelenítsenek meg.
Forrás:MTI