UVC-lámpa, maszk és C-vitaminos csoki az idei sláger
Az idei év sok szempontból rendhagyónak bizonyult, és mostanra borítékolható, hogy a karácsonyi időszak sem a megszokott módon alakul. Ám a home office sem lehet akadálya annak, hogy a cégek méltóképp köszönjék meg az alkalmazottaiknak és a partnereiknek az együttműködésüket. Ehhez pedig olyan céges ajándékok dukálnak, amikre korábban gondolni sem mertünk.
Későbbre tolódhat idén a karácsonyi ajándékok kiküldése a cégeknél: általában már szeptember-október környékén megszervezik, hogy ki mit kapjon, ám ebben az évben sokan csak novemberben adják le a rendelésüket. Ennek oka a koronavírus-járvány, ami sokakat arra késztet, hogy elsőként a marketing-költségkeretükből próbáljanak lefaragni – ez azonban a korábbi válsághelyzetekből kiindulva sem bizonyulhat nyerő stratégiának.
Jelenleg minden eddiginél fontosabb lehet a céges összetartozás erősítése, ahogy a partnerek felé mutatott törődés is – mondta Mátrai Mariann, a céges ajándékozás szakértője.
„Vírusölő” ajándékok
A szakértő kiemelten ajánlja a C-vitaminos csokit mint logózott céges ajándékot, amivel a koronavírus elleni védekezést is segíthetjük. Mellette olyan klasszikusok is a csomagba kerülhetnek, mint a logóval ellátott bonbon vagy szaloncukor. De nem csupán az édesség lehet praktikus ajándék, amivel a munkavállalók egészségét védjük: az UVC-lámpás, logóval ellátott fertőtlenítő készülék épp olyan jó ötlet, mint a céges maszk. Utóbbival megjelenési felületet is biztosítunk, hiszen a megajándékozott nyilvános helyeken hordja.
„Évről évre népszerűbbek a nem tárgyi jellegű ajándékok is, mint a különböző szabadidős tevékenységekre felhasználható voucherek. Ha például egy online elérhető rendezvényhez vagy egyéb felülethez biztosítunk hozzáférést, akkor az illetőnek el sem kell hagynia az otthonát ahhoz, hogy élményben részesüljön” – árulta el Mariann.
„A statisztikákból kiderül: az emberek 85 százaléka szeret ajándékot kapni, így mellélőni garantáltan nem fogunk vele. És ez nem csak a karácsonyi időszakra érvényes: a munkavállalók időről időre értékelik, ha ilyen apró elismerésekkel köszönjük meg nekik az egész éves kitartást” – mondta Mariann, aki a cegesedesseg.hu és a gift-house.hu szakértőjeként már 25 éves rutinnal rendelkezik a céges ajándékozás területén.
Idén nehezebb a logisztika is
A home office természetesen ezen a téren is különlegesmegoldást igényel, hiszen – a korábbiakkal ellentétben – sok munkáltató nem oszthatja ki az irodában a karácsonyi csomagokat. Kedves gesztus ugyanakkor az is, ha névre szólóan, akár üdvözlőkártyával ellátva postázzuk ki az ajándékot a munkavállalóknak, netán a partnereinknek. Ez történhet futárszolgálattal, ám egy-egy nagyobb vállalat esetében ez kihívások elé állíthatja a logisztika szervezésével megbízott kollégákat. Egyes ajándékgyártók – köztük Mariann cége – a szállítás megszervezését is vállalják, ebben az esetben a kiküldéssel a megrendelőnek már nincsen teendője.
„Tovább fokozhatja a törődés, figyelmesség érzetét, ha ugyanazon a napon kapják meg az érintettek az ajándékokat. Azt pedig mindenki értékeli, ha névre szóló meglepetést kap: például egy feliratos bögrét, kulacsot vagy gravírozott tollat, természetesen ellátva a cég logójával. A home office-ban szervezett megbeszéléseken ezek a tárgyak az összetartozás szimbólumává válhatnak. Online rendezvény esetén is jól használható ez a megoldás” – emeli ki Mátrai Mariann.
„Karantén” a csomagoknak is
Jó választásnak számítanak akár a munkaeszközök, akár azok a hétköznapokban nélkülözhetetlen tárgyak, amelyek az otthoni komfortotnövelik, esetleg egyidejűleg mindkettő. Ám attól sem kell visszariadnunk, hogy édességet küldjünk ebben az időszakban: a szavatosságuk a legritkább esetben jár le néhány nap alatt… Ha pedig az ajándékozott egy ideig a bejárat előtt „pihenteti” a csomagot, azzal minimálisra csökkentheti annak esélyét, hogy bármiféle kórokozóval érintkezzen. A futárszolgálatoknál egyébként is komoly előírások vannak érvényben a kiszállításra, illetve a csomagok átadására vonatkozóan.