Második fordulójával folytatódott a Magyar Szlalom Bajnokság idei szezonja.
Május hetedikén Anyák Napján, május első vasárnapján a Kakucs Ringen méretette meg magát a 72 induló. Sokakkal jöttek kísérőik, barátaik vagy éppen csapatuk tagjai.
Előkészületek
Esőmentes reggelen érkezett meg mindenki a depóba, és kezdte meg a versenynapot egy pályabejárással. A gépátvétel után a volánforgatók neveztek, majd a rajtszámok felragasztása és a versenyzői eligazítás következett.
Az edzőkörben mindenki saját időbeosztása szerint kezdte meg a még nem mért versenytávot, gyakorlásképpen. Már itt érezhető volt, hogy gyors pályát építettek a Szervezők. Ezt a Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt is megerősítették:
„A pálya vonalvezetése alapvetően mindig is feküdt számunkra, hiszen ez egy épített autóversenypálya. Most bóják tarkítják ugyan, de a pálya két szakaszán lévő félkör kanyarok helyett az egyeneseken fogunk menni. Ezáltal jóval gyorsabb lesz egy versenykör.” – mondták a tavalyi kategória bajnok testvérek.
Első mért kör
Ezután mindenki felkészült az első mért körre. A Track Racing versenyzői közül Zsolt indulhatott először, a 29-es rajtszámmal:
„Már az edzőkörben is éreztem, hogy autónk nagyon jól tapad, kiválóan vezethető a pályán. Egyelőre a köridőm nem túl jó, de részemről kell gyorsulnom, ez rajtam múlik…” – közölte a tényeket Zsolt, akinek első mért köre 2 perc 8 másodperc 280 ezredmásodperc lett.
A pályára olaj került, ezért egy kisebb időcsúszással folytatták a versenyt egy aszfalt takarítás után, az ismét biztonságos pályán. Közben picit az eső is szemerkélni kezdett, de szerencsére minden optimális lett az új rajtra. Fivére, Szabolcs egy későbbi rajtszámmal indult, a 72-essel. Ez jobb köridőnek bizonyult, mint öccsének:
„Nekem nagyon bejön a pálya vonalvezetése. Élmény rajta menni, nagyon jó a ritmusa, meg-meg lehet kockáztatni a bóják között való centizést is, persze ésszel. Remélem, hogy ebből a köridőből is tudok még faragni, mert maradt benne egy kevés.”- osztotta meg első körének tapasztalatait Szabolcs, akinek a célban 2:03:066-ot mutatott az óra.
Versenytárs balesete
A második kört pár percre rá indították (az időterv nagyjából tartása okán).
Zsolt sokat javított, 2:04:668-as idejével több, mint 3 és fél másodpercet. De megint szemerkélni kezdett az eső. Szabolcs jó rajtra és másfél köre után megállították a futamot. Történt ugyanis, hogy három versenyző tartózkodott a pályát, mért körben, amikor a 71-es rajtszámú Polski Fiat 126 borult. Ezért a versenyt rögtön félbeszakították. Szabolcs éppen a pályán versenyzett éles körben, és így mesélte el a történteket:
„Éppen mért körön voltam, amikor már csak kevés volt hátra a célig, nagyjából fél kör. De láttam, hogy megállítják a futamot. A Kis Polski szembe állt a menetiránnyal, szélvédője az aszfalton ripityára törve, motorházteteje lerepült, a teteje horpadt, tehát borult a gép. Versenyzője nem szállt ki még. Mi, a másik versenyzővel, akivel a pályán voltunk, megálltunk a rajtnál, ott várakoztunk amíg megvizsgálták a versenyzőt és az autót elvontatták. Lehet, hogy a picit szemerkélő eső miatt csúszott meg, nem tudom… . A pályatakarítást követően újra indították a futamot.” – mesélte el a történteket Szabolcs.
A versenyző rendben volt, saját lábán mert vissza a depóba, autója is remélhetőleg javítható lesz. A új rajtot követően mindenki folytathatta a küzdelmet. Szabolcs egy egész jó körrel, egy kicsit rontva zárt: 2:03:677 lett az eredménye.
„Mindent eldöntő” kör
Az időcsúszások miatt nem volt külön ebédszünet, ezért a harmadik kör is elindult nem sokkal később. Zsoltnak most először sikerült 2:04 mp alá mennie:
„Végre mehettem egy jó kört. Picit melegedhetett is az aszfalt, de szerintem nem ezen múlt, hanem jobban megtanultam a pályát, jobban is nyomtam a gázt és összejött ez a köridőm. Azt nem tudom még hányadik helyen végzek, meglátjuk… „ – így Zsolt. Körideje: 2:03:978 lett.
Szabolcsnak végre egy igazán tiszta köre lehetett:
„Most semmi nem befolyásolta futásomat. Se eső, se olaj, se baleset, így ez a legjobb köröm lett. Igaz, most nyomtam is nagyon és minden kanyarra, minden bójára figyeltem, hogy ne veszítsek időt. Jó kör volt.” – hallhattuk Szabolcstól. Körideje 2:02:531 lett.
Kupák nélkül
Kupát sajnos most nem szereztek a fiúk, de így sem szomorodtak el. Az értékes pontok mellett egy igen jól kiautózott versenyen vannak túl. Napjuk összefoglalója:
„Tartottunk az esőtől, de csak csepergés lett. Furcsa időjárás volt. Se meleg, se hideg, se napsütés, se borult ég. De optimális volt a versenyzéshez. Úgy érezzük, nagyon jót autóztunk. Autónkba sportkormány és sportülések kerültek, így ettől a futamtól kezdve már nem csak a komfortérzés javult, hanem a még sportosabb vezetés is ott lesz, versenyről-versenyre. Gumijaink jól tapadtak, motorunk néha öt-hatezres fordulaton pörgött, de a kenőanyag védte. Ma ezen a futamon másoknak voltak kisebb kalandjaik a nap során, de számunkra nem okozott gondot, és az elért negyedik és hatodik hellyel sem vagyunk elégedetlenek. Értékes pontokat szereztünk, jelenleg a harmadik és negyedik helyen állunk a bajnokságban. Hosszú még a versenyszezon… . Nagy a küzdelem, a harc, menni fog egész évben az adok-kapok. Ezért is szeretjük a Széria 1-es kategóriát, az ezresek kategóriáját. Mindig izgalmas, főleg ha népes. És most megint az. Külön gratulálunk Márknak, hogy első versenyén nyerni tudott a legkisebb kategóriában.” – foglalták össze napjukat a Sződy fivérek.
És valóban: a mindössze 15 éves Mosonyi Márk – akivel Szabolcs két évvel ezelőtt gokart bajnokságban versenyzett együtt – megnyerte a futamot. Az alábbiakban látható a jelen állás szerinti ponttáblázat:
- Felfalusi István 16 pont
- Nyári Barna Balázs 12 pont
- Sződy Zsolt 11 pont
- Mosonyi Márk 10 pont
Hanák Gábor 10 pont
Sződy Szabolcs 10 pont
- Vödrös Rita 2 pont
A következő futamot Lajosmizsén rendezik június 11-én. Ez egy utcai pálya lesz, ami a nagyközönség számára is különleges és látványos. Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják.
Fotók:
Kaposvári Ágnes
Kaposvári Andrea