November 29-én, két év után ismét a kecskeméti M+F Toyota szalonban tartották az Országos Szlalom Bajnokság év végi díjkiosztó gáláját. A rendezvényen vehették át díjaikat az idei dobogósok, amelyekért egész évben nyomták a gázt és kerülgették a bójákat, versenyről-versenyre. A jó hangulatú díjkiosztó a vacsora után közös énekléssel folytatódott. Koccintás és karaoke a gála „buli” része volt idén is.
A Track Racing csapat két versenyzője, Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt idén hatodik évüket teljesítették az országos bajnokságban. 2008-ban kategória harmadik, 2009-ben első és második helyükkel bajnokok lettek. 2012-ben ugyancsak az S1 kategória bajnokai. 2013-ban hajszál híján bajnok lett Szabolcs, azaz most ismét második. Idei szezonjukról és jövőbeli terveikről kérdeztük a Sződy fivéreket:
Tóth Tamás: – Így a 2013-as szezon végén egy kicsit deja vu érzése van az embernek. Mikor tavaly itt beszélgettem veletek, akkor az évad vége úgy nézett ki, hogy pontazonosság volt az első két helyezett között. Akkor a Track Racing két versenyzője, Sződy Zsolt és Sződy Szabolcs állt az első két helyen. Az első futam döntött Zsolti javára. Most az idei év végén szintén pontazonosság van 28-28 ponttal, egyik versenyzőtársaddal. Szabi, így hozzád intézem az első kérdést: mit érzel most? Felsejlenek a tavalyi érzések, mit gondolsz az idei évről és a pontazonosságról?
Sződy Szabolcs: – Ez az év nagyon jól indult, hiszen az első futamon a második hellyel nyitottam. Utána jött egy győzelem a Szlalompartin áprilisban. Aztán volt egy kis mélypont, majd megint egy emelkedő, tehát hullámzó volt kicsit a teljesítményem. Viszont nem gondoltam volna, hogy esélyem lesz a bajnoki címre és ennyire közel kerülök hozzá, ahogy idén. Tavaly egyértelmű volt, hogy hol vesztettem, az idei szezonban viszont hajszálon múlott, ami csalódás számomra. Ilyen erős évem még nem volt. Sajnos, az azonos pontszám azt jelenti mindig, hogy a szabályok döntenek. Ellenfelem öt győzelme nyomott a latba az én két győzelmemmel szemben. Erős évem volt. Év elején nem reméltem, hogy ilyen sok pontot szerzek, és egész évben vezetem a kategóriát pontszámommal, a legtöbb pontot gyűjtve.
Tóth Tamás: – Az idei versenyszezon összesen nyolc futamból állt. Értékeljétek az évet. Melyek voltak a legjobban sikerült futamok és melyek voltak a mélypontok?
Sződy Zsolt: – Elsőként azzal kezdeném, hogy a Szervezők mindent megtettek az évben, kitettek magukért, hogy minden versenyfutam jó legyen. Az első futam Kiskunlacházán 3 fokban zajlott március végén, zord körülmények között. Azonban amit kiemelnék, hogy Kakucs Ringen idén háromszor versenyeztünk. Jó hangulatú, jól autózható versenyek voltak. Számomra nagy kedvenc a Műegyetem előtti Rakparti Szlalomparti verseny, amit hosszú szünet után ismét megrendeztek, és ahol jelentős számú nézőközönség előtt autózhattunk.
Sződy Szabolcs: – Számomra több emlékezetes, kellemes futam volt. Természetesen kiemelem a két legnehezebb, de egyben legsikeresebb futamomat, a Rakparti Szlalompartit, ahol győztem és 13 éves versenyzői pályafutásunk alatt még egyszer sem szereztünk ott kupát. A móri versenynek rallye feeling-je volt. Egy nehéz verseny volt, ami 35 fokos melegben zajlott, de izgalmas és eredményes fordulónak mondhatom, értékes győzelemmel. A kevésbé sikeres futamom annak ellenére, hogy eredményes volt, a hatodik futam, Lacházán. Ott négy tizedmásodperccel maradtam le az első helyről, és Zsolti félszázad mp-cel a harmadik helyről. Bármelyikünk eggyel jobb helyezése is hozzásegített volna a bajnoki címhez.
Tóth Tamás: – Az idei szezont ismét az S1 kategóriában versenyeztétek végig a Suzuki Swift-tel. Történt-e valami jelentős változtatás az autón, a csapaton a tavalyi évhez képest?
Sződy Szabolcs: – Alapvetően nagy változás nem történt. Maradtunk a kategóriában. Ennek több oka volt: jó volt a kocsink tavaly, így a „jó dolgokon ne változtass” alapon maradtunk. Másik ok, hogy az anyagi kereteink sem tudták segíteni továbblépésünket. Gyakorlatilag a 2012-es autót kisebb felújítással állítottuk csatasorba. Tervünk az volt, hogy megvédjük Zsolti bajnoki címét, ez sajnos nem jött össze ebben az évben.
Sződy Zsolt: – Két évig az én autómmal, 2012-ben és idén Szabolcs autójával versenyeztünk. Elégedett voltam, bár én utcán egy ezerhármas szintén Suzukival közlekedem, és az ezres motor mindenképpen kisebb teljesítményű, ami érezhető is versenyen. Jól viselkedik pályán, de a fordulatszámban van az ereje, ezért ki kell autózni az adott teljesítményt az autóból.
Tóth Tamás: – A gálavacsorán elismerő szavakat kapott a szakág Faluvégi Péter úrtól. Nagyon meg volt elégedve az Oszak szervezésével, lebonyolításával. Elég nagy létszámban neveztek idén is az indulók. Nektek, mint versenyzőknek, mi a véleményetek a versenyek lebonyolításáról? Lehet-e még valamit javítani ezen, hogy még jobb még színvonalasabb futamok kerüljenek megrendezésre?
Sződy Zsolt: – Alapvetően jól szervezték a versenyeket. Elégedettek lehetnek a versenyzők illetve mindenki. Azt hiszem, aki végignézi egy videó felvételünket vagy olvas pár sort a neten, mindenre választ kap. Annyit tennék hozzá, hogy nem tudom másoknál hogy van, de akik többen indulnak egy autóval, ott mi alapján dől el, ki indul elsőként? Más észrevételem nincs, mivel mindig úri módon voltunk kiszolgálva, mint szlalom mezőny.
Sződy Szabolcs: – Észrevétel részemről, hogy mindig nagyon figyelnek a részletekre is. Ezért is vagyunk hat éve ennek a bajnokságnak a részvevői. Mindig figyeltek az egyéni észrevételekre, hogy izgalmas, jól autózható pályán menjenek a versenyzők. Pár éve gyorsult a szlalom. A családias hangulat, az évről-évre kb. 50-55 fix Oszak-os létszám nem véletlenül van meg. Igény van rá és az indulók szeretik ezt a bajnokságot. Talán a gépátvételnél lehetne egy kis szigorítás még. Mivel a szervezés jó, ezért is vagyunk itt.
Tóth Tamás: – Ha az idei szezonból ki kellene emelni egy emlékezetes pillanatot, mi lenne az? Itt most gondolok a futamokon kívül is egyéb más eseményre, ami összefügg az Oszak-kal, de nem feltétlenül csak versennyel kapcsolatos.
Sződy Zsolt: – Egy óvási eset volt év végén, de ez nem olyan momentum amit különösebben kiemelnék. A jelenlegi szezonokban nincsenek már azok a bizonyos érdekes helyzetek vagy problémamegoldások, amik voltak, elmúltak a Trabantos korszakunkkal együtt. Nem úgy jövünk ki a pályáról, hogy hú mi történt a pályán, meg majdnem borultunk… . Négy éve annyira megbízható technikával megyünk, hogy az egyenletes teljesítmény okán nem tartunk már élménybeszámolót olyanról például, ami még életünkben nem fordul elő eddig versenyen.
Sződy Szabolcs: – Én ennek a megbízhatóságnak, kiegyensúlyozottságnak nagyon örülök, mert ez azt jelenti, hogy nem a technikán múlik az, hogy jó eredményt érünk el vagy sem. Nem kell izgulni, hogy a technikával mi lesz, megbízható-e, kibírja-e? Rajtunk múlik a versenyen, a pályán, hogy milyen eredményt érünk el. Nagy biztonságérzettel és magabiztossággal tölt el az, hogy a rajt és cél között nem ért eddig nagy meglepetés vagy gond. Hiszen egy ilyen kiélezett helyzetben, ahol a bajnoki cím a tét, egy évnyi küzdelem mehet kárba. Élményszámba ment a Hungaroring-i futam, a Formula 1-es pályán, és Móron a „rallye-futam”.
Tóth Tamás: – Egy igen eseménydús és izgalmas évadon vagyunk túl. Nem szabad megfeledkeznünk a támogatókról. Kik voltak azon a cégek, személyek és partnerek, aki idén a Track Racing csapatát segítették rajthoz állni?
Sződy Szabolcs: – Idén sajnos főtámogató nélkül indultunk. Előtte négy és fél évig volt büdzsénk, ez 2013-ban már nem állt rendelkezésünkre. Az eredményeinken ez nem látszott, de fejleszteni nem tudtunk. Egy könyvet népszerűsítettünk autónk felületén, mint partnert. De vannak támogatóink, akik továbbra is mellettünk maradtak. A Kárászy cégnek köszönjük a lengéscsillapítókat, aki ezeket a sport gátlókat adta nekünk és bemérte, amely autónk stabilitását adja minden versenyünkön, kiemelten a pályaversenyeken. A gumiabroncsokat a Pirelli Hungary Kft.-nek köszönhetjük, mert remek tapadást, úttartást és kanyarsebességet biztosítottak futamainkon. Büszkék vagyunk, hogy a Formula 1-ben is partner cég sport gumijaival beértük és megvertük az ellenfelek slick gumijait.
Sződy Zsolt: – Régi partnerként magunk mellett tudhatjuk a Vác Online webportált, mint médiatámogatónkat, aki versenyeink után a beszámolókat közli csapatunkról, versenyeinkről képes összefoglalóban. Idén már az autóra is felkerült a Spormenu.net logója. Velük szintén szoros és hosszútávú a médiapartneri együttműködés. Harmadik partnerünk még ugyan nem szerepel az autón, de már híreket szolgáltattak rólunk, és a továbbiakban ők is mellénk állnak: ez pedig az Amdala.hu hírportál. A Getback pedig a versenyruházatot biztosítja számunkra versenyeink során. Köszönjük a támogatást Nekik!
Tóth Tamás: – Végezetül, mik a jövőbeli terveitek? Hogyan és mivel készültök a 2014-es szezonra, terveztek-e valamit számottevő változtatást akár az autón, akár a csapaton?
Sződy Szabolcs: – Sportegyesületünk 5 éves születésnapját ünnepli majd áprilisban. Ilyenkor számot vet az ember, az eltelt 5 évvel. A némileg jobb szervezésre szükség lesz. Az autón a szabályokon belül lehet javítani, fejleszteni valamit. Minimális változtatásokra van lehetőség. Véleményem szerint, ha az autó idén majdnem bajnok lett, nincs szükség különösebb nagy változtatásra. Egy kicsit kell még gyorsulnia a versenyautónak, és nekem a versenyzőnek is. Illetve ami még feladat, a szezon előtti szponzorkeresés, mint minden évben. Az autó és a kategória is marad. Nekem még van feladatom a kategóriánkban: nyerni egy bajnoki címet.
Sződy Zsolt: – A jövőről elég nehéz nyilatkozni, mivel a technikai sport erősen pénz kérdése. A jobb felszereléstől gyorsulunk, viszont az S1-ben maradnánk továbbra is. Ha lenne lehetőség más autóra, akár egy alkalmi vétellel, elgondolkodtató lenne. De egyelőre én nem rendelkezem versenyautóval, pláne ütőképes autóval, amivel kategóriát válthatnánk. Népes mezőnyt szeretnénk, bárhol is indulunk 2014-ben.
Tóth Tamás: – Azt hiszem, nincs más hátra, mint a jól megérdemelt téli pihető előtt eredményes felkészülést kívánjak nektek a 2014-es szezonra. Köszönöm a beszélgetést! Hajrá Track Racing!
Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt: – Köszönjük szépen!
Interjú: Tóth Tamás
Fotók: Track Racing