Beszámoló Juhász Csaba autóversenyzőtől a 34. Bassano Rally után, ahol ezüstéremmel lettek gazdagabbak.
Juhász Csaba – Juhász István Renault Megane RS – Juhász-Média Kft. 34. Bassano Rally – 2017.09.29-30.
Szeptember végén Bassanoban tettük próbára magunkat és a Renault Megane RS-t. Mivel a Mitropa kupás esélyek elszálltak az előző futamokon, ezért nem a biztos célba érés lebegett a szemünk előtt. Megpróbáltunk a lehető leggyorsabban autózni, hogy megmutassuk a kategóriánkban, az olasz bajnokságban, hogy mire vagyunk képesek.
Önmagában az N csoport 2. és az N4 kategória 2. Helyével elégedettek lehetünk. Ha megnézzük, hogy mennyi problémával küzdöttünk, akkor ez volt a maximum amit ki tudtunk hozni a hétvégéből.
Kezdődött azzal, hogy nem érkezett meg időre a fékbetét az autóhoz, pedig két helyről is rendeltünk. Kénytelenek voltunk egy másik gyártó betétjét használni, de ez nem működött jól. Az első szakasz végére megégett a fékbetét, ezért az első szervizben kényszerűségből vissza raktuk a használt betétet. Mivel ez már megette a kenyere javát, a fék nem volt 100%-os. Nem tudtam elég rövid fékutat venni, hogy még gyorsabbak legyünk.
A másik probléma a gumi kopás volt. Az olasz bajnokságban maximum 10 db gumit lehet használni futamonként. Ezeknek a bar kódját előre le kell adni, így futam közben már nem lehet variálni a keverékekkel.
Én 8 közepes és 2 puha keveréket választottam. Azt azonban nem gondoltam, hogy a hideg aszfalt ellenére a hátsó kerekeken 5 gyorsasági alatt elkopnak a puha gumik. Elkezdtünk csúszkálni, így időt veszítettünk.
Mivel elöl is nagyon koptak a gumik, ezért az összes új gumit oda használtuk el, hátra pedig feltettünk két használt közepes Pirellit. Ahogy esteledett egyre jobban lehűlt az aszfalt, hátul pedig nem működtek a gumik, nem tudtunk gyorsulni. Az egyik szakaszon rontottunk az időnkön, a másik szakaszon ugyanazt az időt autóztuk, mint az első körben. Mindeközben a többiek gyorsultak. Kategória harmadikak voltunk stabilan, előttünk 40 másodpercre a második, mögöttünk több mint egy percre a negyedik helyezett. Az utolsó éjszakai szakaszt sajnos törölték, pedig nagyon készültünk rá. A Mitropában egy helyet még tudtunk volna javítani, mert csak 3 másodpercre voltak előttünk.
Erre már nem maradt lehetőségünk, de még így is előre tudtunk lépni, mert az előttünk lévő Mitsubishi váltója megadta magát az utolsó etappá lett gyorsaságin. Jellemzőek voltak ezen a versenyen a műszaki hibák, igazi autó gyilkos pályák voltak a sok visszafordítóval.
Nekünk nem volt komolyabb műszaki hibánk, köszönhetően a precíz felkészítésnek és a profi szerviz munkának.
Még egyszer ezer köszönet Mindenkinek, aki segített nekünk. A partnereinknek, a csapatnak, a családomnak.
– Hajósi Miklós –