Féktelenül!

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős újabb kalandos napon  van túl, mivel az Opel Mokkában tönkrement a fék, közvetlenül a Selyemút-rali  negyedik szakaszának rajtja után. Így viszont jó néhányszor csak a védőangyala  aktív közreműködésének köszönhetően maradt talpon a páros, amely a 13. helyen  zárta az Asztrahán és Eliszta közötti szelektív szakaszt, az összetettben  azonban egyet így is előrelépett és már az ötödik!

„A rajt után még száz métert sem tettünk meg, amikor  ráléptem a fékre és gurult tovább az autó. Ettől kezdve nem volt könnyű  dolgunk, hiszen gyakran megesett, hogy a kézifékkel nem tudtam valahová  befordítani az autót, vagy hogy a szükségesnél nagyobbat repültünk, mert nem  tudtam lelassítani egy domb előtt. Kétszer-háromszor is csak a hatalmas  szerencsénknek köszönhettük, hogy nem borultunk fel” – mondta Szalay Balázs,  aki ettől függetlenül nagyon élvezte a 305 kilométeres szakaszt, amely előbb  sztyeppéken, utóbb pedig dűné ken át vezetett a sakk fővárosának is nevezett  Elisztába.
Érdekesség, hogy Kalmükföld fővárosában nem csupán az  errefelé megszokott kenyérrel és sóval köszöntötték a célba érkezőket, hanem  egy fehér sállal is – ami a buddhista szokásokat tükrözi. Itt van ugyanis  Európa egyetlen buddhista temploma, amely nem csak impozáns, de elképesztő  nyugalmat is áraszt.
Erre szükségük is volt a versenyzőknek, Szalaynak különösen,  hiszen ő egész nap a kéziféket rángatta, ami meglehetősen fárasztó, ellenben  egyáltalán nem olyan gyors megoldás, mint ha működik a normál fék.

„Három, viszonylag nehéz dűnés szakaszt jelöltek ki a  rendezők, amelyeken az autónk meglehetősen könnyen átment – azért is sajnálom  nagyon ezt a technikai hibát, mert még így is élveztük a pályát, mi lett volna,  ha minden tökéletes? Így egyszer-kétszer alaposan odavertük magunkat, és sokkal  lassúbb is volt a tempó, mint lehetett volna, de legalább itt vagyunk, miközben  a mezőnynek már majdnem a fele búcsúzott” – mondta Szalay, és igaza volt,  szerdán például a versenyben vezető Philippe Gache került nagy hátrányba (még  nem tudni, folytatja-e), mivel tönkrement a váltója. „Nagy kár, hogy egyik napunk sem hibamentes, ma is volt  például defektünk. A jobb hátsó gumink lefordult a felniről, s olyan forró  volt, hogy elkezdett füstölni, nem is mertem betenni a csomagtartóba, nehogy  megpörkölődjön a Mokka. Ám szerencsére mindez együtt sem jelentett nagy  hátrányt, sőt, az összetettben előrébb is léptünk. Reméljük, sikerül még   feljebb küzdeni magunkat” – mondta Szalay, aki tehát az  ötödik helyről várja az orosz viadal hátralévő  három szakaszát.

SELYEMÚT-RALI 4. szakasz, Asztrahán–Eliszta (össztáv: 534.67 km, ebből  szelektív szakasz: 305 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij  Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 3:42:50, 2. Firsov, Filatov (orosz, Nissan  Pickup) 5:19 p h., 3. Dmitrijev, Demjanyenko (orosz, NT) 7:49 p h., …13.  Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:01 p h. Az összetettben. Autósok: 1.  Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov  20:05:59, 2. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 19 másodperc  hátrány, 3. Malysz, Marton (lengyel, Toyota Hilux) 46:19 p h., …5. Szalay  Balázs, Bunkoczi László 1:45:10 ó h.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*