A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős újabb kalandos napon van túl, mivel az Opel Mokkában tönkrement a fék, közvetlenül a Selyemút-rali negyedik szakaszának rajtja után. Így viszont jó néhányszor csak a védőangyala aktív közreműködésének köszönhetően maradt talpon a páros, amely a 13. helyen zárta az Asztrahán és Eliszta közötti szelektív szakaszt, az összetettben azonban egyet így is előrelépett és már az ötödik!
„A rajt után még száz métert sem tettünk meg, amikor ráléptem a fékre és gurult tovább az autó. Ettől kezdve nem volt könnyű dolgunk, hiszen gyakran megesett, hogy a kézifékkel nem tudtam valahová befordítani az autót, vagy hogy a szükségesnél nagyobbat repültünk, mert nem tudtam lelassítani egy domb előtt. Kétszer-háromszor is csak a hatalmas szerencsénknek köszönhettük, hogy nem borultunk fel” – mondta Szalay Balázs, aki ettől függetlenül nagyon élvezte a 305 kilométeres szakaszt, amely előbb sztyeppéken, utóbb pedig dűné ken át vezetett a sakk fővárosának is nevezett Elisztába.
Érdekesség, hogy Kalmükföld fővárosában nem csupán az errefelé megszokott kenyérrel és sóval köszöntötték a célba érkezőket, hanem egy fehér sállal is – ami a buddhista szokásokat tükrözi. Itt van ugyanis Európa egyetlen buddhista temploma, amely nem csak impozáns, de elképesztő nyugalmat is áraszt.
Erre szükségük is volt a versenyzőknek, Szalaynak különösen, hiszen ő egész nap a kéziféket rángatta, ami meglehetősen fárasztó, ellenben egyáltalán nem olyan gyors megoldás, mint ha működik a normál fék.
„Három, viszonylag nehéz dűnés szakaszt jelöltek ki a rendezők, amelyeken az autónk meglehetősen könnyen átment – azért is sajnálom nagyon ezt a technikai hibát, mert még így is élveztük a pályát, mi lett volna, ha minden tökéletes? Így egyszer-kétszer alaposan odavertük magunkat, és sokkal lassúbb is volt a tempó, mint lehetett volna, de legalább itt vagyunk, miközben a mezőnynek már majdnem a fele búcsúzott” – mondta Szalay, és igaza volt, szerdán például a versenyben vezető Philippe Gache került nagy hátrányba (még nem tudni, folytatja-e), mivel tönkrement a váltója. „Nagy kár, hogy egyik napunk sem hibamentes, ma is volt például defektünk. A jobb hátsó gumink lefordult a felniről, s olyan forró volt, hogy elkezdett füstölni, nem is mertem betenni a csomagtartóba, nehogy megpörkölődjön a Mokka. Ám szerencsére mindez együtt sem jelentett nagy hátrányt, sőt, az összetettben előrébb is léptünk. Reméljük, sikerül még feljebb küzdeni magunkat” – mondta Szalay, aki tehát az ötödik helyről várja az orosz viadal hátralévő három szakaszát.
SELYEMÚT-RALI 4. szakasz, Asztrahán–Eliszta (össztáv: 534.67 km, ebből szelektív szakasz: 305 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 3:42:50, 2. Firsov, Filatov (orosz, Nissan Pickup) 5:19 p h., 3. Dmitrijev, Demjanyenko (orosz, NT) 7:49 p h., …13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:01 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov 20:05:59, 2. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 19 másodperc hátrány, 3. Malysz, Marton (lengyel, Toyota Hilux) 46:19 p h., …5. Szalay Balázs, Bunkoczi László 1:45:10 ó h.