Maxx Race Team – ISEUM Rallye 2015, Szombathely, 2015. május 15-17.
Lencse Zoltán – Hofbauer Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
Órai Balázs – Órai-Tallér Zsuzska, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
A Maxx Race Team színeit két páros is képviselte a szombathelyi ISEUM Rallyen, mely a 2015-ös Országos Rally Bajnokság harmadik fordulója volt. Míg Órai Balázs és felesége, Órai-Tallér Zsuzska elégedetten fejezte be a futamot, addig a Lencse Zoltán-Hofbauer Tamás duónak nem úgy jött ki a lépés, ahogyan azt ők szerették volna.
Hofbauer Tamás: Sajnos nem teljesen az elvárásainknak megfelelően alakult az ISEUM Rallye. Az első napi teljesítményünkkel nagyon meg voltunk elégedve: egy nagyon jó gumitaktikának köszönhetően az abszolút 8. helyen zártuk a szombatot. Az értékelésben előttünk lévő három páros azonban csak pár tizedmásodpercre volt tőlünk, így nagy harci kedvvel vártuk a folytatást.
A vasárnapunk azonban egyáltalán nem akart összeállni. Az 5. szakaszon, egy elágban túlcsúsztunk, s ennek következtében bent hagytunk abban a gyorsban körülbelül 10 másodpercet. Ebben én is hibásnak érzem magam, egy információt úgy tűnik, későn mondtam be, és emiatt nem tudtuk bevenni az adott kanyart. Az eset miatt 3 pozíciót vesztettünk, s ezután megpróbáltunk változtatni a stratégiánkon. Egy számunkra teljesen új abroncsot tettünk fel a Mitsubishire – ez azonban nem bizonyult a legjobb döntésnek. Rögtön az első féktávot sem tudtuk bevenni így a kocsival, elvittünk egy lassítót, ami kilyukasztotta a hűtőt, s így az autó jelentősen vesztett a teljesítményéből. Próbáltuk menteni a menthetőt: a szerviz használható állapotba tette a Mitsubishit, mi pedig igyekeztünk visszaverni az ellenfelek támadását.
A futamot végül az abszolút 12. helyen zártuk. Önmagában nem rossz ez az eredmény, de tudván azt, hogy ez lehetett volna jobb is, kicsit csalódottak vagyunk. A tempónk megvolt ahhoz, hogy bekerüljünk a TOP10-be, de a rossz döntésünk és az elkövetett hibánk most megpecsételte a sorsunkat. Székesfehérváron folytatjuk!
Órai Balázs: A kitűzött célokat teljesítettük: teljesítettük a versenyt, gyűjtöttük a kilométereket, és körről körre folyamatosan gyorsultunk. Habár az abszolút értékelésben nem tudtunk a TOP10-be kerülni, az utolsó egy-két szakaszon már vállalható időket tudtunk autózni. Azért van még mit tanulni a négykerekes autókról, hozzá kell szokni ehhez a technikához, és meg kell fogadnom a csapatom tanácsát! A fiúk tettek javaslatot arra, hogy milyen gumikkal menjek ki az egyes körökre, de én még mentem a magam feje után… Pedig lehet, hogy jobban jártam volna, ha hallgatok rájuk.
A Mitsubishi ennek ellenére tökéletesen viselkedett a murván, egy pisszenés nélkül szolgált ki bennünket. A feleségemmel ismét tökéletes volt az együttműködés, így minden megvolt ahhoz, hogy egy jó hangulatú hétvégét zárjunk Szombathelyen. Bízunk benne, hogy Székesfehérváron ugyanott folytathatjuk majd, ahol most abbahagytuk. A bemelegítés már megvolt aszfalton és murván is, júniusban jöhet a komplexebb megmérettetés!