Felfordulás a pilótapiacon

Sebastian Vettel és a Ferrari keddi bejelentése, mely szerint a négyszeres világbajnok a 2020-as szezon végével távozik a maranellói istállótól nem volt meglepetés, bár az év kicsit korai időszakában jött. Korábban hallhattuk már, hogy a Ferrari csak egy éves hosszabbítást és lényeges bércsökkentést ajánlott a német pilótának, amit ő kategorikusan elutasított. Nem sokkal később pedig kiderült, a két fél a 2020-as év végén inkább búcsút vesz egymástól, mintsem megpróbál megegyezni.

Amber-Vettel_távozik

 

Sebastian Vettel 2015-ben csatlakozott a Ferrarihoz attól a Red Bulltól, ahol ezidáig legszebb Forma-1-es sikereit érte el. S bár a cél az volt, hogy világbajnoki címet nyerjen a vörösökkel, ez végül nem sikerült. Először az autó volt gyenge, majd az emiatt morálisan meggyengült Vettel nem tudta sikerre vinni az akkorra már jól muzsikáló Ferrarit. Erre rátett egy lapáttal csapattársa kiugró sikeressége első évében a Ferrarival. A német motivációvesztése jól szemmel követhető volt azzal is, hogy egyre kevésbé hallottuk olaszul kommunikálni. Már nem akart annyira ennek az olasz környezetnek a részévé válni.

Vettel és a Ferrari szakítása a koronavírus-járvány időszakának legnagyobb autósportos bejelentése volt, bombaként robbant a médiában. Azonnal spekulációk indultak el azzal kapcsolatban, hogy ki ülhet a helyére a hőn áhított vörös autóban és azzal kapcsolatban, hogy vajon a háromgyerekes apuka visszavonul-e, hogy több időt töltsön a családjával, vagy ha folytatja, akkor vajon melyik csapatnál. Ha úgy döntene, hogy visszavonulna, ami azért 33 évesen még korai lehet, nem lenne német pilóta a jövő évi Forma-1-es mezőnyben.

 

Bár nincs menedzsere Vettelnek, azzal azért tisztában kell lenni, hogy a jövőjével kapcsolatban Vettel teljesen tisztában volt, mikor szakított a vörösökkel. Anélkül nagy felelőtlenség lett volna ez a lépése. A legvadabb elképzelések arról szóltak, hogy akár a Mercedesnél is kiköthet, belső források szerint Vettel orosz rulettet játszik.

A Ferrari Charles Leclerc ötéves szerződéshosszabbításával nyilvánvalóvá tette, hogy letette voksát a fiatal monacói pilóta mellett. Várható volt, hogy nem egy nagyon tapasztalt pilótát tesznek mellé. Két dudás, mint tudjuk nem fér meg egy csárdában. A legvalószínűbb forgatókönyv Carlos Sainzt említette Vettel utódjaként, s ez be is jött. Csütörtökön ugyanis a Ferrari bejelentette, hogy két évre – 2021-2022 – leszerződtette a spanyol pilótát.

Daniel Ricciardo neve is felmerült a Ferrari kapcsán, de a Red Bullban csalódott ausztrál nem zárt jó évet tavaly a Renault-val sem. S miután valószínűleg ő már korábban keresgélni kezdett, végül annál a McLarennél írt alá, amelyet egy évvel ezelőtt még elutasított. Ott egyrészt Sainz által felszabadult egy hely, másrészt miután 2019-ben kitört a rossz sorozatából, a wokingi csapat elindult felfelé. Ne feledjük, a 30 éves ausztrál szeme előtt a világbajnoki cím lebeg.

 

A találgatások során más nevek is felmerültek, így Fernando Alonsóé vagy az idei évben hely nélkül maradt Nico Hülkenbergé. Alonso személye elég megosztó és ki tudja ki szeretne a meglehetősen vehemens spanyol pilótával együttműködni. Legutóbb arról beszéltek, hogy a 38 éves pilóta, aki két világbajnoki címet nyert a Renault-val 2005-ben és 2006-ban, visszatérhetne kezdeti sikerei helyszínére. Kérdés mennyire alacsony fizetéssel hajlandó beérni azután, hogy a Renault a pilóták fizetéseinek csökkentése mellett érvel.

 

Forrás: facebook.com/amberprkft/