Kerek évfordulót ül a Hungaroring, ugyanis a 30. Magyar Nagydíj kerül megrendezésre a hétvégén a Hungaroringen. Sok idő eltelt az első, az 1986-os futam óta, a pálya és környéke átalakult, megszépült. Egy dolog azonban állandó. A Forma-1-es mezőny résztvevői és a nézők töretlenül szeretik a Hungaroringet és a magyar versenyt. Szívesen jönnek újabb és újabb generációk Mogyoródra immár 30 éve.
Az ünneplés mellett szomorúságnak is jut majd hely a Hungaroringen. Jules Bianchi sajnálatos halála rányomja bélyegét a paddock hangulatára, gyászszalagok és megemlékezések várhatók a hétvégén. A Manor csapat felhívása alapján várhatóan sok pirosba öltözött rajongóval találkozhatunk majd a ringen. Julies Bianchi 2014. október 5.-én szenvedett súlyos balesetet a Japán Nagydíj alatt. A kómába esett fiatal francia pilóta 2015. július 17.-én életének 25. évében hunyt el.
A Forma-1-es csapatoknak idén nagyon kényelmes dolguk van a nyár utolsó két hónapjában. Júliusban ugyanis azáltal, hogy a Német Nagydíj elmaradt, három hetet pihenhettek a Magyar Nagydíj előtt, amely köztudottan a nyári szünet kezdete. A nyarat záró Belga Nagydíjat viszont csak augusztus harmadik hetében rendezik majd meg. Addig is jöhet majd a jól megérdemelt nyári szabadság.
Ami a magyar pályát illeti, azt mindig is nehéznek tartották a csapatok. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.
Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a jó szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest közelségéhez. Ennek ellenére még mindig azt tartják a magyar pályáról, hogy nehéz rajta előzni.
A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Bár van rá esély, hogy esőzés zavarja meg a hétvége eseményeit, de ez még dobhat is a verseny izgalmain. Így történhetett meg tavaly az, hogy egy hatalmas, a pályára zúduló zivatart követően minden idők legizgalmasabb és legeseménydúsabb Magyar Forma-1-es Nagydíja zajlott le.
2014-ben Daniel Ricciardo hősies küzdelemben megszerezte a győzelmet. A másodikként célba érő Fernando Alonso addigi legjobb helyezését szerezte meg tavaly. Lewis Hamilton továbbra is a magyar pálya kegyeltje volt. A bokszutcából rajtoló brit ugyanis csapattársát, a rajtelső Nico Rosberget is kielőzve lett bronzérmes helyezett.
Annyira drámaira, mint a tavalyi, még egyik Magyar Nagydíj sem sikeredett. Háromnegyed órával a rajt előtt leszakadt egy hatalmas eső, s bár a rajtig elállt, hatalmas tócsákat hagyott maga után a pályán. Annyi baleset volt a pályán, hogy a biztonsági autónak kétszer is be kellett mennie a pályára. A verseny végén pedig olyan izgalmas hármas csatát láthattunk, ami szinte a futam leintéséig nyitott volt. A verseny olyan éles volt a mezőny elején, hogy sokáig nyitott volt, hogy a trió mely tagja nyer.
Finn váltja a finnt?
A múlt héten felkavarta az állóvizet a legmérvadóbb olasz sportnapilap cikke, mely szerint a Ferrari megállapodott a Williams csapattal arról, hogy fizet azért, hogy Valtteri Bottast elengedje a csapat a Ferrarihoz a 2016-os szezontól kezdve. Ez alapján a finn pilóta honfitársát, Kimi Raikkönent cserélné le a maranellói gárdánál. A felek azonban egyelőre mindent tagadnak, így ha várható is bejelentés, az majd csak a nyár végével történhet meg. Raikkönen korábban bejelentette, hogy amennyiben nem versenyezhet a Ferrarinál, akkor inkább visszavonul. Ez tehát Forma-1-es karrierje végét jelentheti az újdonsült apuka számára. Ez a váltás ráadásul felkavarja az állóvizet a pilótapiacon is. Sokan Nico Hülkenberget várják vissza a Williams-hez. A német mellett még Felipe Nasr és Jenson Button neve is felmerült.
A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás kicsi. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban.
A 70-körös Magyar Nagydíj július 26.-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.
2014-ben Daniel Ricciardo (Red Bull) nyerte meg a futamot. Az ausztrál pilóta győztes ideje 1:53:05.058 volt. A második helyen Fernando Alonso ért célba a Ferrari volánja mögött, míg a bronzérmes helyezés Lewis Hamiltoné (Mercedes) lett.
(Forrás: Amber PR)