Mialatt a 30. Magyar Nagydíj időmérő edzése nem okozott meglepetést, a verseny vasárnap 180 fokos fordulatot vett. Sebastian Vettelnek idén másodszor, a Hungaroringen először sikerült győznie a Ferrarival. A német pilótát Danyiil Kvjat követi a második helyen. Az orosz pilóta Forma-1-es pályafutása során először állhatott dobogóra. Kvjat mellett csapattársa, a tavalyi győztes, Daniel Ricciardo állt a harmadik helyen.
„Nagyszerűen rajtoltam el, s nyilvánvalóan döntő fontosságú volt, hogy azonnal az élre álljak. Az autót nehéz, mégis nagyszerű volt vezetni és ez egy remek verseny volt. Jó volt a tempóm, köszönet a csapatnak az előrelépésért péntek óta. A mai nap minden összejött, s a biztonsági autó ellenére is nyerni tudtam, ami a csapat győzelme is egyben.” – szögezte le Vettel.
Miközben szombat este már szinte mindenki kiosztotta volna látatlanban Lewis Hamiltonnak a Magyar Nagydíj győztes trófeáját a szabad- és időmérő edzéseken nyújtott teljesítménye alapján, a címvédő világbajnok vasárnap csak hatodik lett. A dobogós helyezettek személye nagy meglepetést jelentett, de valahol tudható volt a szombati időmérő edzést követően, hogy a Ferrari jól megy főleg forró körülmények között, s azt is, hogy a Red Bullok idén jól teljesítenek a magyar pályán.
A jubileumi Magyar Nagydíjnak már a rajtja sem volt szokványos. Felipe Massa ugyanis nem állt be jól a kezdő helyére, ezért két felvezető kört kellett teljesítenie a mezőnynek. A rajtnál aztán a Ferrarik kilőttek és egyből megelőzték a Mercedes pilótáit. Sebastian Vettel az élre állt, s már nem is lehetett letaszítani őt onnan. Dominánsan uralta a versenyt. Nem úgy csapattársa, Kimi Raikkönen. A finn alatt nagyon rezeg a léc a maranellói csapatnál, s sokáig úgy tűnt, bizonyítani tudja és akarja, hogy érdemes megtartani őt a csapatnál, végül mégsem ért célba.
Amilyen szépen indult a hétvége, olyan csúnyán ért véget a Mercedes számára. Lewis Hamilton az első helyről rajtolt, de nem túl jól. Már az első körben letért a pályáról és a 10. helyre esett vissza. Később összeütközött az eseménydús futamot teljesítő Ricciardóval, s bokszutca áthajtásos büntetést kapott. A hatodik helyen tudott végül célba érni.
Nico Rosberg sem járt jobban. A német pilótának már az időmérő edzés sem jött össze, s emiatt érzett keserűségét nem is leplezte. A verseny során az ő rajta sem sikerült jobban Hamiltonénál. S nem ez volt az egyetlen hasonlóság. A második helyen körözött, mikor ő is összeütközött Daniel Ricciardóval – amit versenybalesetnek minősítettek – s bal hátsó defektet kapott. Épp hogy vissza tudott bicegni a bokszba kerékcserére, de annyira visszaesett, hogy csak a nyolcadik helyre tudta célba kormányozni Ezüst Nyilát.
A verseny felénél Nico Hülkenberg balesetet szenvedett, s ez ismét megkeverte a lapokat. A Force India pilótája a célegyenes végén haladva elhagyta az első légterelő szárnyát, maga alá gyűrte és egyenesen belehajtott az első kanyar melletti gumifalba. Szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet.
A virtuális biztonsági autó után pályára hajtó igazi biztonsági autó összeszedte az autókat. Mikor ismét elrajtolt a mezőny, felélénkült a verseny. Vettel elhúzott, Rosberg megelőzte Kimi Raikkönent. A finn ferraris autója betegeskedett, s végül fel is kellett, hogy adja a versenyt. Később Bottas és Verstappen autója összeért, s a Williams pilótája jobb hátsó defektet kapott, s ez tönkre is tette a versenyét.
Nem csak a dobogó okozott meglepetéseket a Hungaroringen. Az első tíz helyezett személye sem éppen megszokott. Max Verstappen negyedik helyezése és Fernando Alonso ötödik helye üde szellő a nyári forróságban. A McLaren csapat szombaton a csapat eddigi legjobb hétvégéjének nevezte a magyarországi futam hétvégéjét. Pedig akkor még nem is tudták, hogy alakul a vasárnap. Alonso idei legjobb helyezése mellett csapattársa, Jenson Button megszerezte a szintén pontszerző kilencedik helyet. Egy hónappal ezelőtt az Osztrák Nagydíjon még csak négy ponttal árválkodó csapat mára már 17 pontot tud magáénak. Még egy ok számukra, hogy nagyon szeressék ezt a nagyon szerethető magyar pályát.
Romain Grosjean hetedik lett a Lotus volánja mögött, Nico Rosbergé a nyolcadik hely. Az utolsó pontot Marcus Ericsson kapja a Sauberrel.
A Forma-1-es mezőny a Magyar Nagydíj után kiveszi éves rendes nyári szabadságát. Legközelebb egy hónap múlva, 2015. augusztus 23.-án a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok.
2015-ös Magyar Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Sebastian Vettel Ferrari 1:46:09.985
- Danyiil Kvjat Red Bull + 15.748
- Daniel Ricciardo Red Bull + 25.084
- Max Verstappen Toro Rosso + 44.251
- Fernando Alonso McLaren + 49.079
- Lewis Hamilton Mercedes + 52.025
- Romain Grosjean Lotus + 58.578
- Nico Rosberg Mercedes + 58.876
- Jenson Button McLaren + 1:07.028
- Marcus Ericsson Sauber + 1:09.130
- Felipe Nasr Sauber + 1:13.458
- Felipe Massa Williams + 1:14.278
- Valtteri Bottas Williams + 1:20.228
- Pastor Maldonado Lotus + 1:25.142
- Roberto Merhi Marussia Ferrari + 2 kör
- Will Stevens Marussia Ferrari Nem ért célba
- Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Nem ért célba
- Kimi Raikkönen Ferrari Nem ért célba
- Sergio Perez Force India Nem ért célba
- Nico Hülkenberg Force India Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Magyar Nagydíj után
Pilóták:
- Lewis Hamilton 202 pont
- Nico Rosberg 181 pont
- Sebastian Vettel 160 pont
- Valtteri Bottas 77 pont
- Kimi Raikkönen 76 pont
- Felipe Massa 74 pont
- Daniel Ricciardo 51 pont
- Danyiil Kvjat 45 pont
- Nico Hülkenberg 24 pont
- Romain Grosjean 23 pont
Konstruktőrök:
- Mercedes 383 pont
- Ferrari 236 pont
- Williams 151 pont
- Red Bull 96 pont
- Force India 39 pont
- Lotus 35 pont
- Toro Rosso 31 pont
- Sauber 22 pont
- McLaren 17 pont
- Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)