Az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller a mai napon sajtótájékoztatóval nyitotta meg a Frankfurti Autószalon (nyitva szeptember 24-ig) Opel-standját (D09 a 8.0 csarnokban). A márka főnöke 300 újságíró előtt, a PSA-vezérigazgató Carlos Tavares jelenlétében vezetett fel három világújdonságot. A kompakt Grandland X a felfutó SUV-szegmensbe lép be. Lohscheller közölte, hogy ez az autó hamarosan megjelenik az új csúcsdízellel és nyolcfokozatú automatával is. Ráadásul a Grandland X lesz a konnektoros hibridként (plug-in-hybrid) is kapható Opel.
„Új Grandland X konnektoros hibridje a következő példa arra, hogy milyen lehetőségeket nyit meg előttünk a konszernkapcsolat a PSA-val. Ezen az úton haladunk következetesen tovább“, mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller a sajtótájékoztatón.
Emellett az Opel Insignia új csúcsmodelljei álltak középpontban: a dinamikus GSi a különleges sportlimuzinok hagyományát folytatja a márkánál, az összkerékhajtású Country Tourer pedig a kalandot keresők legjobb választása.
„Három világpremierrel folytatjuk az Opel történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Idén jelentősen bővítette portfóliónkat az elektromos hatótáv bajnoka, az Ampera-e, a Crossland X crossover, a Vivaro Life utazómobil, és a Grandland X SUV“, mutatott rá Lohscheller Frankfurtban. „Az Opelnél büszkék vagyunk, hogy a PSA-csoport részét képezzük. Együtt Európa bajnoka leszünk. A lehető legtöbb vevőnek tesszük elérhetővé a német technikát, hiszen jelszavunk szerint a jövő mindenkié!“
Opel Grandland X: dinamikus kompakt egy virágzó piacra
Modern, atletikus vonalak, vagány terepes megjelenés, a SUV-szegmensre jellemző magas üléshelyzet és jó körkilátás, megfűszerezve sokféle csúcstechnikával és komforttal, illetve bőséges férőhellyel öt kalandkereső utasnak – ez az új Opel Grandland X. Elsőosztályú a modern asszisztens- és komfortfelszerelések arzenálja, például a gyalogosokat felismerő és automatikusan vészfékező adaptív sebességszabályozó, az elfáradási riasztó, az automatikus parkolóasszisztens és a 360 fokos kamera. A világítástechnikában ismét megerősítette vezető szerepét az Opel a Grandland X stadionvilágításnak is beillő teljesen LED-es (AFL LED) fényszórójával. Ezekhez járul a minden évszakban és havon, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton élményszerű autózás, ami az opcióként kapható elektronikus IntelliGrip kipörgésgátlónak köszönhető.
A komfortot AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus első ülés, valamint fűthető kormánykerék és első-hátsó ülés fokozza. A csomagtartó ajtaja egyszerű láblendítésre nyílik és csukódik. Az utasok lehető legjobb csatlakoztatásáról, az Opel-re jellemzően, a legújabb generációjú Android Auto- és Apple CarPlay kompatibilis IntelliLink-rendszerek, illetve a személyes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenshez tartozó WLAN-Hotspot[1] és olyan új lehetőségek gondoskodnak, mint a szállodafoglalás[2] és a parkolóhely-keresés[3].
A 4,48 méter hosszú Grandland X, az Opel X‑családjának harmadik tagja, új kihívóként pezsdíti fel a virágzó SUV-osztályt − a kompakt szegmensben hétről húsz százalékra nőtt a SUV-részarány 2010-től máig. Emellett a Grandland X bővíti az Opel eleve széles kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában.
Opel Insignia GSi
A robbanékony, precíz, hatékony új Opel Insignia GSi limuzin és kombi változatban egyaránt azok sportkocsija, akik értékelik a különlegességet. Különösen dinamikus, a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz a másodperc töredéke alatt alkalmazkodó széria FlexRide futómű és a húszcolos alufelnire szerelt opcionális Michelin Pilot Sport 4 S gumi hatására remek az útfogás. E szegmensben egyedülálló az intelligens Torque Vectoring összkerékhajtás – élénkké teszi a kanyarodást, jó oldalvezetéssel ad maximális stabilitást, és kiválóan adja át az útra a hajtóerőt. Még aktívabb vezetésre ad lehetőséget a kormánykerék-billentyűkkel is kapcsolható nyolcfokozatú automata. Az Insignia új generációját könnyű szerkezet, alacsony súlypont és turbóerő jellemzi. Ezekből adódik a kiváló egyensúly és a jó teljesítménysúly. Az eredmény leolvasható a stopperóráról: „Az új Insignia GSi jóval gyorsabb a Nürburgring-Nordschleifén az elődgeneráció erősebb OPC-variánsánál“, mondta a tesztidőszak után Volker Strycek, az Opel Performance Cars és Motorsport igazgatója. A jó eredmény egyik oka, hogy a GSi-limuzin 160 kilogrammal könnyebb a vele összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.
Ennyi belső érték különleges külsőt érdemel: nagy, krómozott légbeömlők és karakteres hátsó kötény, illetve spoiler tartozik a sportöltözékhez. Az Opelnél külön a GSi-hez kifejlesztett AGR-minőségű integrál-bőrülés, a sportkormány és az alumínium pedálsor is megdobogtatja a hozzáértő szívét.
Opel Insignia Country Tourer
Az Insignia frankfurti fellépését az új Opel Insignia Country Tourer teszi teljessé. Nyers, különleges vonzerejével ez is az Insignia-család csúcsmodelljei közé tartozik. Ezüstösen csillogó haspáncélja „leföldeli” az autót, és biztos állást ad neki. Robusztus megjelenéséhez hozzájárul a karosszéria alsó részén és a kerékíveknél a fekete védőburkolat. Hátulról az alsó védőlemez és a kipufogóvégek mutatják szélesebbnek.
Aki elhagyná az aszfaltot, 20 milliméterrel nagyobb szabad magasságnak, Torque Vectoring nyomatékelosztású Twinster összkerékhajtásnak és új ötlengőkaros hátsó futóműnek örvendhet. Megfelelő teljesítményt erős turbómotorok fejtenek ki.
A mindennapok hőseként nagyon praktikus is az új Insignia Country Tourer, mint a kívánságra kapható szenzoros csomagtartó-fedél, a sokféle modern asszisztensrendszer és csatlakoztatási lehetőség, illetve komfortfelszerelés mutatja.