A Touareg a nagy szabadidő-autók kategóriájának polihisztora – az utazóautó, a vontatójármű és a terepjáró tökéletes egyvelege. A Volkswagen most műszakilag és megjelenésében is számos ponton továbbfejlesztette e prémiummodelljét. A Volkswagen típusai közül elsőként az új Touareg kapta meg az interaktív IQ.LIGHT HD – Matrix fényszórót1. A HD a High Definition, azaz „nagyfelbontású” rövidítése – az új világításrendszer több mint 38 000 multipixeles LED-et használ. Hátul az új, LED-es lámpatestekről ismerhető fel a fiatalítás, az ezek, illetve a Volkswagen embléma1 között húzódó vízszintes LED-es sáv is vörösen világít. Új tetőterhelés-érzékelő és továbbfejlesztett futóművek növelik a tartományt a legnagyobb kényelem és a maximális teljesítmény között. A kiváló minőségű belsőtér is még kifinomultabb, mint eddig. A Touareg újra elérhető erős, turbófeltöltős benzin- és dízelmotorokkal, valamint két, külső forrásról tölthető hibrid hajtással. A kínálat csúcsa: a Touareg R eHybrid4/5 340 kW (462 LE) teljesítménnyel. A Volkswagen R által fejlesztett kivételes szabadidő-autó rövidebb utakra tisztán elektromos hajtással is használható.
Közúti és terepes mindenes. Eddig már több mint 1,13 millió Touareg SUV-t értékesítettek, most pedig bemutatkozik a prémium-szabadidőautó műszakilag és optikailag továbbfejlesztett új evolúciós állomása. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és az értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagja kifejtette: „Lenyűgöző az új Touareg csúcsminősége és kimagasló kényelme. Ismét szisztematikusan megvalósítottuk ügyfeleink kívánságait ebben a típusban – kiéleztük a formatervét, még logikusabbá tettük a kezelését és tovább javítottuk kiváló menettulajdonságait. Az eredmény egy igazi mindenes, amely izgalmas közúton, terepen és persze első osztályú vontatójárműként is.”
Úttörő műszaki tartalom. A jövőbe mutató műszaki megoldások mindig a Touareg típusban jelentek meg elsőként – tudás, amelynek a kisebb járműkategóriák is hasznát veszik. Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának a fejlesztésért felelős tagja hozzátette: „A Touareg mindig is műszaki úttörő volt számunkra, lehetővé téve, hogy az új fejlesztéseket más márkáink járműveibe is átültessük egy fentről lefelé irányuló stratégia részeként. Ugyanezt a szemléletet követjük az új Touareg esetében is. Ebben a Volkswagen típusban mutatkozik be elsőként az új fejlesztésű HD – Matrix fényszóró – a világ egyik legjobb világításrendszere. A több mint 38 000 multipixeles LED pontosan a forgalmi sávra vetíti a fényszőnyeget, és minden eddiginél pontosabban világítja meg az utat. A Touareg után az új Tiguan, vagyis az eggyel kisebb szabadidőautónk is megkapja a HD – Matrix fényszórót.”
Műszaki rendszerek összeolvadása. A Touareg egy új tetőterhelés-érzékelővel rendelkezik, amely szorosan együttműködik a futómű elektronikájával, így a nagyobb mozgékonyság előnyét kínálja. Ha felszerelnek egy tetőboxot, az érzékelő észleli és továbbítja az információt a vezetéstámogató rendszereknek, például az elektronikus menetstabilizálónak. Ez a rendszer pedig ennek hatására korábban beavatkozik, hogy fokozza a menetstabilitást. Ezzel szemben a rendszerek a korábbinál sportosabb menetteljesítményt engednek meg, ha nincs terhelés a tetőn. Jochen Reichel, a menetdinamikáért, a kormányzásért és a vezérlőrendszerekért felelős vezetője szerint az összes technika ilyen együttműködése az új Touareg kimagasló jellemzője: „A tetőterhelés-érzékelőnek köszönhetően tovább növelhettük az „átjárhatóságot” a maximális kényelem és az optimális menetteljesítmény között. Ennek részeként a futómű és a vezérlőrendszerek tovább javított hangolása nagyobb stabilitást és pontosságot biztosít dinamikus és kényelemre törekvő menethelyzetekben egyaránt. Különösen a futóművezérlő-rendszerekkel – mint például az aktív dőléskiegyenlítéssel1 és az összkerékkormányzással1– együtt a Touareg mostantól még jobb menetdinamikát kínál, mint korábban.”
Vezetéstámogató rendszerek széles választéka2/3. Számos vezetéstámogató rendszer 2 biztosít még nagyobb kényelmet és biztonságot a Touareg utasainak. Ezek közé olyan alapfelszerelések tartoznak, mint az adaptív sebességtartó automatika (ACC stop & go), az automatikus vészfékrendszer (Front Assist), a tolatássegítő kamera, a sávelhagyásra figyelmeztető (Lane Assist), a táblafelismerő és a radaros parkolássegítővel (Park Distance Control). Extrafelszerelés: aktív sávtartó (Travel Assist)1/3 (aktívan tartja a sávot és a követési távolságot a legnagyobb sebességig), környezetfigyelő (Area View)1/3 (mutatja a jármű környezetét az információs és szórakoztatórendszer kijelzőjén), automatikus parkolássegítő (Park Assist Pro) a távvezérelt beparkolás lehetőségével1/3 (okostelefon használatával alkalmazáson keresztül automatikus be- és kiparkolás a parkolóhelynél), vontatássegítő (Trailer Assist)1/3 (vontatmánnyal manőverezés támogatása) és hőkamerás éjjellátó (Night Vision)1/3.
A formaterv ütős frissítése. A prémium-szabadidőautó új generációja Touareg2 alapváltozatban (alapmodell), a két egyenértékű, de eltérően pozicionált Elegance2 (kifinomult stílus) és R-Line2 (sportos) exkluzív kivitelben, valamint a Touareg R eHybrid2/4/5 független csúcsmodellként szerepel majd a kínálatban. A Touareg Elegance, Touareg R-Line és Touareg R eHybrid modelleket új tervezésű orr jellemzi, új megjelenésű a hűtőrács és a fényszórók egysége, valamint a köténylemez. Kifejezetten megragadják a figyelmet az új IQ.LIGHT HD – Matrix fényszórók1. Az oldalanként három világítómodul és ezáltal három fénykéve révén összetéveszthetetlen nappali és éjszakai fénydizájnt nyújtanak. Az új, csúcsszínvonalú fényszóró szériafelszerelés a Touareg Elegance, Touareg R-Line és Touareg R eHybrid esetében2. A Touareg esetében most először a hűtőrács közepén húzódó vízszintes sáv is világít. A Touareg összes változatának másik egyedülálló jellegzetessége az áttervezett hátsó rész, amelynél mostantól folyamatos, vízszintes, LED-es sáv köti össze a hátsó lámpatesteket. Az IQ.LIGHT HD – Matrix fényszóróval együtt a Volkswagen embléma1 most először kap vörös megvilágítást.
Kulcsfontosságú jellemzők
AZ ÚJ TOUAREG R eHYBRID RÉSZLETESEN:
KÜLÖNLEGES DIZÁJNELEMEK ÉS FELSZERELTSÉGI JELLEMZŐK
Touareg a Volkswagen R részlegtől2. A Touareg R eHybrid4/5 kimagasló erénye a kivételesen nagy, 340 kW (462 LE) rendszerteljesítménye. Peter Jost, a Volkswagen R marketing- és értékesítési vezetője kifejtette: „A Touareg R legújabb generációja folytatja a Volkswagen R rendkívül nagy teljesítményű szabadidő-autóinak hosszú időkre visszanyúló hagyományát. Ez 2007-ben kezdődött a 350 lóerős Touareg R5010 modellel. Ma pedig hatékony, hathengeres, külső forrásról tölthető hibrid hajtás teszi ezt a Volkswagen R által tervezett nagy teljesítményű szabadidő-autót világszerte a Volkswagen legerősebb modelljévé. A 462 lóerő rendszerteljesítmény mellé 700 newtonméter legnagyobb rendszernyomaték társul. Egyszerűen elbűvölő, hogy Touareg R modellünk milyen könnyedséggel húz egy 3,5 tonnás utánfutót vagy milyen kiemelkedő kényelmet nyújt hosszú utazások során. Korunk elvárásainak megfelelően ezt a kimagasló teljesítményt optimalizálja, hogy a Touareg R körülbelül 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással. Ezzel a modellel megkezdjük a Volkswagen R átvezetését az elektromos közlekedés világába.”
R-dizájn a jármű orrán. A csúcsszínvonalú hajtáslánc mellett a Touareg R eHybrid különleges dizájnelemeket, valamint egyedi, kibővített alapfelszereltséget is kínál. A Touareg R eHybrid lökhárítója teljesen egyedi kialakítású. Magasfényű fekete, vízszintes díszlécek helyezkednek el a különösen nagy levegőbeömlők felett.
R-dizájn a jármű oldalán és hátulján. Oldalról azonnal megragadják a tekintet az új, 20 colos, Braga keréktárcsák (extraként fekete vagy gyémántcsiszolt felületű fekete színben). A Touareg R eHybrid (és a Touareg R-Line) ismét rendelhető 22 colos Estoril1 keréktárcsákkal (szintén fekete vagy gyémántcsiszolt felületű fekete színben). A küllők között első pillantásra feltűnik egy jellegzetes R-megoldás: a kék féknyergek az új, ezüstszínű R-logóval.
Exkluzív R-színek. Sötétben az ajtók kinyitásakor, illetve becsukásakor a külső tükrök házának környezetvilágítása az R-logót vetíti az útra. Egyedül a Touareg R eHybrid modellt szerelik fel fekete kipufogócsővégekkel. A hagyományos R-szín, a Lapiz kék metálfényezés1.
R-felszereltség2. Akárcsak a Volkswagen R összes modellje, a Touareg R eHybrid is nagymértékben egyedi, kibővített alapfelszereltséget kínál. Ez az alábbi különleges R-részleteket foglalja magában (kivonat):
Külső megjelenés
- Kékre fényezett féknyergek ezüstszínű R-logóval (új)
- 22 colos Estoril könnyűfém keréktárcsák (extrafelszerelés)
- 21 colos Leeds könnyűfém keréktárcsák (extrafelszerelés)
- 20 colos Braga könnyűfém keréktárcsák (új, alapfelszerelés)
- R-logó kivetítése a külső tükrök házából környezetvilágításként (új)
- R-stílusú lökhárító, elülső levegőbeömlők fekete díszlécekkel
- Magasfényű fekete díszlécek az oldalablakok keretén
Belsőtér
- Kék kontrasztvarrások a belsőtérben
- Rozsdamentes acél küszöblécek, megvilágítva, elöl R-logóval
- Indítókulcs bőrtokkal és R-logóval
- Bőrkárpitozású Vienna dizájn komfortülések (extrafelszerelésként Puglia), elöl R-logóval
- A navigációs rendszer kezdőképernyője R-logóval
Üveg tolótető, négyzónás Climatronic és hangulatvilágítás. Akárcsak a Touareg eHybrid, a Touareg R eHybrid is kibillenthető és hátracsúsztatható panorámatetővel és négyzónás automatikus légkondicionálóval felszerelt. A csúcsmodell hangulatvilágítással (30 választható szín) is rendelkezik, amely három zónában állítható (újdonság: a lábtér és az italtartó megvilágítását is tartalmazza). A három zónához két különböző szín választható: 1-es színválasztás a megvilágított díszítőelemekhez és a lábtérhez, 2-es színválasztás a megvilágított élekhez, az italtartóhoz és a kijelzők főszínéhez. A kibillenthető és hátracsúsztatható panorámatető és a négyzónás Climatronic extrafelszerelés a Touareg összes többi változatához. A 30 különböző színű hangulatvilágítás extrafelszerelés a Touareg Elegance és a Touareg R-Line modellekhez egy belsőtér-csomag részeként, amely a rozsdamentes acélból készülő, megvilágított küszöbléceket is magában foglalja.
A KÜLSŐ FORRÁSRÓL TÖLTHETŐ HIBRID HAJTÁS
Hatékony elektromos teljesítmény. A Touareg eHybrid4/5 (Magyarországon nem forgalmazzuk) modellben egy 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor, egy V6-os, turbófeltöltős, 250 kW (340 LE és 2995 cm3) teljesítményű benzinmotor és egy nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor (teljes kapacitás: 17,9 kWh) alkotja a külső forrásról tölthető hibrid hajtás központi elemeit. A Touareg R rendszerteljesítménye 340 kW (462 LE), legnagyobb rendszernyomatéka pedig 700 Nm. A szabadidő-autó legnagyobb sebessége elektronikus korlátozással 250 km/h, míg 0-ról 100 km/h sebességre 5,1 másodperc alatt gyorsul fel. Azonban ezeknél a klasszikus menetteljesítmény-adatoknál sokkal meghatározóbb az a magabiztosság, amivel ez a Touareg modell felveszi a ritmust bármilyen motorfordulatszámnál. A villanymotor és a V6-os erőforrás együttműködésének köszönhetően – ez az erős cirkáló akár 3,5 tonnás vontatmányt is húzhat, mégis meggyőzően kis üzemanyag-fogyasztási értékeket mutat.
Hibrid plusz összkerékhajtás. A villanymotor és a V6-os TSI a jármű orrában, a motortérben kapott helyet, a lítiumion-akkumulátort pedig a 655 literes csomagtér alá építik be. A teljesítményelektronika alakítja át az akkumulátor egyenáramát váltakozó árammá a villanymotor számára. Mindkét hajtási mód esetében egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic) és egy osztómű továbbítja a nyomatékot az első és a hátsó tengelyhez (4MOTION állandó összkerékhajtás). Egy aszimmetrikus, dinamikus nyomatékelosztású (Torsen) önzáró központi differenciálzár működik osztóműként az erőfolyam első és hátsó tengely közötti elosztásához. A nyomaték legfeljebb 70 százaléka juthat az első vagy legfeljebb 80 százaléka a hátsó tengelyhez.
Teljesen elektromos hajtás akár 135 km/h sebességig. Induláskor a Touareg R eHybrid csak a villanymotort használja, ha az akkumulátor töltöttsége megfelelő. Ez biztosítja, hogy a szabadidő-autó a lehető legközelebb kerüljön a nulla helyi károsanyag-kibocsátáshoz, különösen rövid utak alkalmával. A Touareg R eHybrid teljesen elektromos módban vezethető akár 135 km/h sebességig, ezt túllépve automatikusan beindul a V6-os TSI belső égésű motor – vagy bármikor a gázpedál teljes lenyomására (kickdown). A rendszer ekkor elektromos módról (EV) átvált hibrid módra (Hybrid). Hosszú utak során érdemes közvetlenül ebbe az üzemmódba kapcsolni, mivel a két motor együttműködése kis átlagfogyasztást és igen nagy kombinált hatótávolságot eredményez. Ha az alapfelszereltségbe tartozó navigációs rendszerben megadják az úti célt és kiválasztják a hibrid üzemmódot, akkor működésbe lép egy előrelátó hibrid stratégia, amely még tovább optimalizálhatja a hatótávolságot. Sőt, a konfigurálható hibrid üzemmódnak köszönhetően még hosszabb utazások során is elegendő elektromos energia tartalékolható ahhoz, hogy a jármű az utazás végén helyileg nulla károsanyag-kibocsátással tehesse meg a városi célpontig vezető utat. Az utazás elején a járművezetőnek csupán meg kell adnia a tartalékolni kívánt akkumulátorkapacitás százalékos értékét az információs és szórakoztatórendszerben.
Gyors váltás a menetprofilok között. A járművezető a menetprofilt is a 4MOTION Active Control használatával választhatja ki. Ezzel a középkonzolon található vezetésiélmény-vezérlővel a járművezető közvetlenül választhat a profilok közül. A közúti profilok a vezérlő balra fordításával választhatók ki, jobbra fordításával pedig a terepezős profilok következnek. A különálló Menü gomb megnyomásával az információs és szórakoztatórendszeren keresztül is elérhető a menetprofil-választás. Közúti vezetéshez az Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual, terepezéshez az Offroad és Snow profil mindkét kiválasztási módszer esetén alaphelyzetben elérhető. Az összes felsorolt menetprofilt a kisebb teljesítményű Touareg változatok is kínálják.
AZ ÚJ TOUAREG TERMÉKVÁLASZTÉKA RÉSZLETESEN:
AZ ÖSSZES HAJTÁS- ÉS FELSZERELTSÉGI VÁLTOZAT
Benzines, dízel és külső forrásról tölthető hibrid hajtásláncok. Az új Touareg ötféle hajtáslánccal áll rendelkezésre. Ezek mindegyike 3,0 literes, V6-os motorral érkezik: egy turbófeltöltős benzinmotor (250 kW4/7/340 LE), két turbófeltöltős dízelmotor (170 kW4/8/231 LE és 210 kW4/9/286 LE) és két, külső forrásról tölthető hibrid hajtás (V6-os benzinmotor plusz villanymotor). A Touareg eHybrid külső forrásról tölthető hibrid hajtásának rendszerteljesítménye 280 kW4/6 (381 LE); míg a Touareg R eHybrid esetében 340 kW4/5 (462 LE). Mindegyik motorhoz alapfelszerelésként nyolcfokozatú automatikus sebességváltó és 4MOTION állandó összkerékhajtási rendszer társul.
Camel, Elegance, R-Line és R modell. A felszereltséget illetően az új Touareg egy alapváltozatban és két exkluzív kivitelben szerepel majd a kínálatban, ezek az Elegance és az R-Line. Ezek felett helyezkedik el a csúcsmodell: a Volkswagen R által kifejlesztett, jellegzetes és sportos Touareg R eHybrid.
Camel változat. Az általános alapfelszereltség az alábbiakat foglalja magában (kivonat):
- Air Care Climatronic (kétzónás automatikus légkondicionáló)
- Digital Innovision Cockpit (digitális műszerpanel)
- Elektromos mozgatású csomagtérroló
- Elektromos mozgatású csomagtérfedél
- LED hátsó lámpatestek
- LED fényszórók
- Multifunkciós, bőrbevonatú kormánykerék
- Discover Pro Max navigációs rendszer
- Keyless Go kulcs nélküli indítás
- Fűthető első ülések
Az alábbi vezetéstámogató rendszerek is az alapfelszereltség részei (kivonat):
- Adaptív sebességtartó automatika (ACC)
- Automatikus vészfékrendszer (Front Assist)
- Tolatássegítő kamerarendszer
- Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Assist)
- Táblafelismerő (dinamikus)
Elegance2 és R-Line 2. Ezeknél a további részletek egészítik ki a felszereltséget (kivonat):
- Fehér háttérvilágítású díszítőelemek az új dizájn szerint
- Világító Volkswagen embléma (új)
- Különleges kialakítású belsőtéri díszítőelemek (frissített)
- LIGHT HD -Matrix fényszóró (új)
- LIGHT LED hátsó lámpatestek dinamikus féklámpával és irányjelzővel
- Különleges kialakítású hűtőrács (új)
- Bőrkárpitozású ülések, motorosan állítható
- Különleges kialakítású könnyűfém keréktárcsák (frissített)
- Különleges kialakítású lökhárítók (új)
- Volkswagen logó kivetítése a külső tükrök házából környezetvilágításként (új)
R2. A Touareg R eHybrid a termékcsalád csúcsmodelljeként az összes többi változat fölé pozicionált, ezért lényegében azok összes alapfelszerelését is tartalmazza. Ahogyan ennek a sajtóközleménynek a 3. és 4. oldalán körvonalazódik, a Volkswagen R által egyedivé tett csúcsmodellt számos jellemző különbözteti meg a Touareg, az Elegance és az R-Line kiviteltől.
AZ ÚJ IQ.LIGHT HD – MATRIX FÉNYSZÓRÓ
Intelligens világítás. Az IQ.LIGHT HD LED Matrix fényszóró1 az új Touareg egyik műszaki különlegessége, amely a világon először került be egy Volkswagen járműbe. A HD a „nagyfelbontású” (high definition) rövidítése, amely jelen esetben a 38 432 multipixeles rendkívül erős LED fénytengerre utal. Ezek minden eddiginél jobban megvilágítják az utat, ezáltal a járművezető és az utasok kényelmét, illetve biztonságát egyaránt fokozzák. A Touareg új, három egységből álló fényszórói oldalanként 19 216 LED-et használnak. A mátrixrendszer többek között opcionálisan egy interaktív fényszőnyeget vetít a prémium-szabadidőautó sávjára – ez a sávvilágítás (Lane Light). A sávvilágítás (Lane Light)3 még kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést és sötétben autópályán megkönnyíti a továbbjutást az útmunkálatok miatti keskeny sávokon, ugyanis ez a világos fényszőnyeg mágnesszerű pontossággal követi a sávot. A vakításmentes távolsági fényszóró az új fényszórók további előnye: ez a folyamatos távfény3 lakott területen kívül bekapcsolva hagyható, ugyanis az interaktív LED-ek gondoskodnak arról, hogy a szembejövő forgalom és az elöl haladó járművek kitakarásának területe pontosabb, mint valaha3. A LED hátsó lámpatestekkel együtt a járművezető háromféle dinamikus üdvözlő és hazakísérő fényjáték közül választhat.
Műszakilag csúcsszínvonalú részletek. Az egyes fényszórókban a három-három modul mind a saját feladatát látja el. A kívül elhelyezett bi-mátrix modul 16 LED ponttal környezetvilágítást és kiegészítő távfényt biztosít. A tényleges HD mátrixmodul középen helyezkedik el 19 200 egyenként vezérelhető multipixeles LED-del, amely különféle új világításfunkciók használatát teszi lehetővé. A belső oldalon egy-egy reflektor található a statikus és dinamikus kanyarvilágítási funkciókhoz és a rossz időjárásban használt kiegészítő világításhoz. A három modul mindegyike egy-egy fénykévét alkot; a nappali menetvilágítást biztosító három L alakú LED elemmel és a hűtőrács vízszintes LED sávjával együtt, amely benyúlik a fényszórók alá, egyedülálló fénydizájnt eredményezve.
Éjjellátó (Night Vision): a Night Vision1 éjjellátó vezetéstámogató rendszerrel együtt – amely hőkamera segítségével észleli az embereket, illetve az állatokat és megjeleníti ezeket a digitális műszerpanelen (Digital Cockpit), valamint figyelmeztetőjelzést ad az opcionális Head up kijelzőn1 – a Touareg HD – Matrix világítása a világ egyik legjobb világítási és éjjellátó rendszere3. Az éjjellátó rendszer (Night Vision) egy jelzőfényt is magában foglal, amely röviden megvilágítja a potenciálisan veszélyes területeken tartózkodó embereket egy különösen erős fénnyel, egyrészt, hogy elvakítás nélkül figyelmeztesse őket, másrészt a járművezető még jobban láthassa őket3. Az IQ.LIGHT HD LED Matrix fényszóró és az éjjellátó (Night Vision) párosa segíthet korábban felismerni és enyhíteni a veszélyes helyzeteket3.
A TOVÁBBFEJLESZTETT BELSŐTÉR
Továbbfejlesztett belsőtér2. A Touareg alapfelszerelése az Innovision Cockpit, amely a digitális műszerek (Digital Cockpit, 30,5 cm képátlójú kijelző, 1920 x 720 képpont) és a Discover Pro Max központi érintőképernyővel ellátott, csúcsszínvonalú információs és szórakoztatórendszer (38,1 cm képátlójú kijelző, 1920 x 1020 képpont) logikusan használható kombinációja. Az egyképernyős kialakítás által a két kijelző egy folyamatos digitális felületet alkot egyetlen nézeti és kezelési tengely mentén. Az Innovision Cockpit többek között sávszintű navigációt és nagyfelbontású HD térképadatokat is kínál mostantól. A Touareg hangvezérlési rendszere is egy új fejlesztési szinten alapul. Az alkalmazások integrálása okostelefonon és App Connecten keresztül (Apple CarPlay, Android Auto) mostantól szintén vezeték nélkül elvégezhető. A Volkswagen módosította a középkonzol gombjait és a hangerőszabályzás görgős gombját – ezek mostantól magasfényű fekete kivitelűek. Továbbá áttervezték a műszerfal megvilágított díszítőelemeit is, valamint kiegészítették ezeket a Touareg logóval az Elegance és az R-Line változatokban, illetve a Touareg R modellben.
Nagyobb töltőkapacitás laptopok és egyéb készülékek számára2. Az új, 45 watt töltőteljesítményű (korábban 15 watt) USB-C-csatlakozók az elektronikus készülékek, például okostelefonok, táblagépek és laptopok jelentősen gyorsabb töltését teszik lehetővé. Az utastér extrafelszerelései között szerepel a nagy teljesítményű, 730 wattos Dynaudio hangrendszer1 és a Head up kijelző1 (virtuális képernyőméret: 217 x 88 mm) is.
Ideális nagy távolságokra. A Touareg rendkívül kényelmes. Magas minőségi színvonala az ügyfelek visszajelzései és számos részlet módosítása alapján még tovább javult. Például az ajtópanelek felső részét mostantól vonzó dupla varrás díszíti. A középkonzol oldalsó paneljei mostantól kellemesebb tapintású habanyagból és dupla varrással készülnek; ezáltal puhábbak a térdekkel érintkező felületei.
A TOVÁBBFEJLESZTETT FUTÓMŰ
Nagyobb agilitás, rövidebb fékút. A Touareg futóművét is jelentősen továbbfejlesztették. Mostantól többek között tetőterhelés-érzékelővel is rendelkezik, amely szorosan együttműködik a futóművezérlő elektronikával. Ez a többi vezérlőrendszerrel és a futómű hardverével összehangoltan lehetővé teszi nagyobb oldalvezető erők átvitelét az útra, fokozva ezáltal a jármű agilitását. Az extraként elérhető légrugós felfüggesztést is továbbfejlesztették. Új elemei közé tartoznak a merevebb stabilizátorok (a jármű dőlésekor kisebb lengéscsillapítási erők érdekében) és a hátsó lengéscsillapítók merevebb ágyazásai. Az új hidraulikus lengéscsillapítók nagyobb gördülési kényelmet, még optimálisabb akusztikát, a karosszéria nagyobb stabilitását, közvetlenebb kormányreakciókat3 és pontosabb kormányzást biztosítanak. Maga a kormányzás is új szoftvert és új hangolást kapott, mostantól még pontosabb visszajelzéseket és járműreakciókat nyújt.
Magasabb szinten a futóműnek köszönhetően. Az új futóműalkatrészek alkalmazásának és a fő vezérlőrendszerek módosított hangolásának köszönhetően – mint például a hátsókerék-kormányzás1, az aktív dőléskiegyenlítés1 és az ESC – új szintre emelkedett a kényelem és a menetdinamika. Mindezek az intézkedések együttesen azt eredményezik, hogy a Touareg érzékelhetően sokkal agilisabb és pontosabb irányíthatóságot kínál a legmagasabb szintű menetkényelem mellett.