Gajdácsi-Zombori Ákos és az autósport

Interjú a tizenhat éves Ákossal.

Interjú a tizenhat éves Ákossal.

Mesélnél az eddig versenyzői pályafutásodról?

– Nyolc éves koromban kezdtem el gokartozni, Csemő településen volt egy pálya és ott kezdődött el a gokartos pályafutásom. A családomnak már akkor is autószerelő vállalkozása volt és mindig ott sürögtem-forogtam az  autók körül. Később lett egy saját gokartom és elkezdtünk versenyekre járni. Először csak amatőr, majd később Országos Bajnoki futamokon indultam. Voltak dobogós helyezéseim is.

Meghatározó volt a gokartos múltam a későbbi versenyzéseim során. Egy alapkőnek tekinthető volt a gokartozásom.

Tizenkét éves koromban már egy kocka 2107-es Ladával csapattam, KOMI Kupán és az FRT.HU Kupán. Sokkal másabb érzés volt egy bukócsöves autóval versenyezni mint a gokarttal. Jó volt nagyon a Ladás korszakom, Kakucson szerettem menni, még elsőkerekes Suzukit is sikerült magam mögé utasítanom. Vizes pályán sokkal eredményesebben tudtam versenyezni mint szárazon.

Tizenhárom éves  koromban kaptam egy Citroen Saxo VTS-t. Ez egy szlovák kupás autó, amivel a 2016 március 13-i FRT.HU kupán mentem utoljára. 2013-2014 az első évben a Junior kategóriában bajnok lettem, illetve a H4 felnőtt 1600-as kategóriában a  negyedik helyet szereztem meg. (FRT.HU).

2014-2015-ben a Gyorsasági Másodosztályban indultam a Saxo-val. Az éves bajnokságban második lettem. A nagy tempónál a féktávokat, az ideális ívek használatát tanultam meg. Ott szintén volt esős verseny, ahol szintén második lettem. Öröm autóztatáson is részt vettem 2014-ben  ahol beteg, daganatos gyerekeket vittem a Hungaroringen. Egy meghívásnak tettem eleget ezzel. Öröm volt látni a csillogó szemű gyerekeket a jobb1-ben. Volt olyan gyerek is aki többször is beült hozzám a Saxo-ba.

2015-2016-ban újra vissza tértem az FRT.HU kupába. Az autón folyamatos fejlesztések történtek, ami meg is hozta az eredményét. Mégpedig H4 kategóriában a felnőttek között az 1600-ban második, a H6 kategóriában 2000-ig-ben második. Éves értékelésben abszolútban viszont harmadik lettem, aminek nagyon örülök.

2016-os terveid?

Jelenleg tizenhat éves vagyok, így novemberben kezdhetem el a jogosítvány szerzést.

A 2015-2016-os évad terve az volt, hogy az évet végig vigyem és a dobogón minél előkelőbb helyen álljak.

Szeretnék a rally felé kacsingatni, és tudatosan felépíteni a rally pályafutásomat.

A kék versenyautómat szerintem kiautóztam, jelenleg egy Rally 2-es Citroen Saxo VTS autóm van.

Ezzel az autóval, amatőr versenyeken, sprinteken szeretnék indulni, például kunmadarason, de az FRT-re is ki ki nézünk majd.

A fő célom a későbbiekben a jogosítvány megszerzése után, hogy a Rallye2-ben szeretnék versenyezni. Ezért nem titkolt céllal a múlt hétvégén Kunmadarason, életem első sprint versenyén vettem részt. Rengeteg tapasztalattal érzem magam többnek. A versenyt majdnem fel kellett adni, mert elhajlott a jobb első lengéscsillapítóm. De nagyon jól sikerült, mert kategóriámban első lettem, az abszolút kategóriában pedig 8.-ik. Ezt köszönhetem rutinos navigátoromnak Kása Ferencnek.

 

 

Az eddigi és a jelenlegi versenyautóimat is a Zombori Autóházban szervizeltetem, ahol profi szerelő a csapat.

Köszönöm a szüleim, nagyszüleim, Tóth Feri, Kása Feri, Bujdosó Robi, Nagy Attila és a barátaim segítségét!

 

– Hajósi Miklós –

www.hajoka.hu