Gender Racing Team 2014- Sikeres évnyitó a csapatfőnök szemével

A Gender Racing Team a hazai gyorsasági autósport formula autós kategóriájának már jó néhány éve meghatározó szereplője. A Hungaroringen megrendezett bajnoki idénynyitó futam után a csapat főnökét és tulajdonosát Tóth Tamást kérdeztük.

Hogy állt össze a csapat a 2014-es szezonra? Van ugye „veterán” több bajnoki címmel rendelkező versenyző, valamint mindig kerestek és lehetőséget adtok új fiatal tehetségeknek is.

Valóban Eszenyi László a csapat legrégebbi versenyzője, hosszú évek óta kitart mellettünk, nagyon jól tudunk vele együtt dolgozni. Ő egy nagyon tapasztalt sikeres versenyző a hazai forma autós mezőnyben. Több versenyző is megfordult már a csapatban, voltak kezdők és olyanok is akik már más csapatoknál is megfordultak az évek során. A csapatunk egyik legfontosabb célja és versenyző választási szempontja az, hogy lehetőség szerint mindig keressük és lehetőséget adjunk fiatal tehetségeknek ezzel szolgálva a sportág utánpótlásának a biztosítását. 2014-re ez még fokozottabb hangsúlyt kap, hiszen Rónai Tamás és Balogh Zoltán személyében találtunk két olyan fiatal tehetséget, akikkel az eddigi tapasztalatok alapján nagyon jól lehet majd együtt dolgozni, és hasonló nagyszerű sikereket érhetnek majd el, mint amilyeneket tavaly Királykúti Márk-al elértünk!

Mit kell tudnunk a két új versenyzőről?

A tervek szerint mindkét fiatal versenyzővel két évben gondolkodunk, hogy itt a hazai bajnokságban minél több tapasztalatot gyűjtsenek és utána szeretnénk majd őket komolyabb nemzetközi mezőnyben is megméretni. Rónai Tamás nagyon tapasztalt versenyzőnek mondható, Ő hat éves kora óta gokartozik versenyszerűen, abszolút érett arra, hogy formula autóba üljön. Balogh Zoltán kevesebb tapasztalattal rendelkezik, de amatőr gokart bajnokságokban már Ő is ért el szép sikereket, sőt bajnoki címet is szerzett.

Milyennek látod idén a mezőnyt? Milyen eredményeket vársz a fiuktól?

Az idei évben a legfontosabb, hogy minél több versenykilométert, minél több tapasztalatot gyűjtsenek és szakmailag a lehető legtöbbet fejlődjenek. Eredmény tekintetében a Formula Renault Kupára koncentrálunk, hiszen itt egyforma autók vannak, a versenyzők egyforma technikai feltételekkel állhatnak rajthoz, így csak a csapatok felkészültségén, a legideálisabb legfinomabb beállítások megtalálásán és persze a versenyzők tehetségén múlik az eredmény, melynek így a sportértéke is jóval nagyobb!

A hazai bajnokság kereteiben működő Formula Renault Kupa létrehozásában személy szerint is nagy szereped volt. Az idén milyen lesz ez a kis sorozat?

Valóban, nagyon sok munkát tettünk bele, hogy ez a sorozat működhessen itt az OB keretein belül. Jelenleg öt-hat induló van, de folynak a tárgyalások, hogy további három-négy autóval bővüljön a mezőny az év folyamán. A végső cél, hogy egy olyan tizenöt fő körüli mezőny legyen, és azzal már úgy gondolom egy tényleg komoly sportértékű színvonalas, és ami szintén fontos, hogy elérhető utánpótlás sorozattá fejlődhet a hazai Renault Kupa!

Esetleg a külföld felé is megnyílna a sorozat?

Igen, tervben van, hogy a sportszakmai kapcsolatainkat felhasználva elsősorban a környező országokból is invitáljunk rendszeres indulókat a mezőnybe megmérettetési lehetőséget adva elsősorban a fiatal, például a gokartból érkező tehetségeknek. De ezen felül ez a sorozat nagyon jó lehet az idősebb, komolyabb hobby versenyzők számára is akik egy elérhető, költséghatékony, de mégis nagyon komoly élményt nyújtó igazi formula autóval versenyezhetnek!

 

 

Az első hétvégére visszatekintve milyen eredménnyel lennél elégedett a fiuktól az év folyamán?

Nagyon jó érzésekkel töltöttek el az első versenyhétvége eredményei! Rónai Tamás rögtön dobogóra állhatott élete első formula autós versenyén, Balogh Zoli nagyon fegyelmezetten sikeresen teljesítette a versenyt és természetesen nagyon örülünk Eszenyi Laci kategória győzelmének is! Az év folyamán Eszenyi Lacitól további futam győzelmeket, Rónai Tomitól további dobogós helyezéseket és akár győzelmeket várok, míg Balogh Zolitól, egy jó egyenletes folyamatosan fejleszthető, biztonságos autózást, hogy minél több versenytapasztalatot gyűjtve tudjon fokozatosan gyorsulni, vele még nyilván sokat kell foglalkoznunk. Éves szinten, ha Eszenyi Lacival és a Rónai Tomival azt az eredményt hozná a csapat, mint tavaly Laci és a Királykúti Márk, valamint ha Balogh Zoliból egy biztos kezű versenyzőt neveltünk az év végére, akkor nagyon elégedett lennék!