Felemás eredménnyel zárult a H-Moto Team csapata számára az asseni Superbike világbajnoki hétvége szombati napja. Amíg Győrfi Alen megtette az első komoly lépést azon az úton, hogy a háta mögött hagyja kezdeti nehézségeit új BMW-je futóművével, addig Németh Balázs a biztató vizes pályás kezdés után a száraz aszfalton már kevésbé találta az ideális beállításokat Hondáján.
Németh Balázs (Supersport vb) a pénteki nap folyamán nagyon elemében volt a vizes asseni pályán, szombaton viszont nem tudott olyan tempót diktálni Hondája nyergében, amilyet szeretett volna. A második időmérő edzés végén ráadásul egy technikai probléma is hátráltatta, így végül a 29. rajthelyet tudta megszerezni magának a vasárnapi futamra. Balázs mindig is a nagy felzárkózások mestere volt, ezért csapatával együtt bízik benne, innen sem elérhetetlen még a pontszerzés.
A csapat másik versenyzője, a FIM Superstock 1000 Kupában szereplő Győrfi Alen számára viszont éppen ez a nap hozta meg a várva várt pozitív fordulatot. Alen a szezon első futamán, Aragónban és a pénteki asseni edzéseken is komolyan szenvedett új BMW-je nem megfelelő futómű-beállítása miatt, ám a mai napon egészen jó hatékonysággal sikerült megszelídítenie új „gépsárkányát”, így vasárnap a 18. helyről indulva, egyértelmű pontszerzési esélyekkel vághat neki a hollandiai futamnak.
Németh Balázs:-„Szerettem volna előrébb végezni, de ez most így sikerült. Az edzés legvégén egy technikai probléma is hátráltatott, a gyorsváltóban romlott el valami, ami miatt a motor folyamatosan úgy érzékelte, hogy váltani akarok, ezért rángatott. De ez a probléma igazából csak az utolsó 5-6 percben jelentkezett. Előtte több beállítást is kipróbáltunk, de nem igazán találtuk az igazán jó megoldást. A fő probléma a motor stabilitása kapcsán jelentkezett, főleg a féktávokon és a kanyarokban nem volt elég stabil a motor. Most kielemezzük az adatokat, hogy megoldást találjunk erre, mert úgy érzem, ha változtatunk a motor geometriáján, akkor sokat tudunk még gyorsulni. Ezért már a reggeli warm up-on változtatni fogunk a beállításokon, és ha sikerül gyorsulni, akkor úgy gondolom, hogy ugyanúgy, mint az előző futamon, most is komoly felzárkózást tudok majd bemutatni, és akár a pontszerzés is elérhető legyen. Az első cél most az, hogy javítsunk a motoron, de végeredményben természetesen az a cél, hogy pontokat szerezzünk, ezért vagyunk itt.”
Győrfi Alen:-„Ez a nap már jobb volt, mint az előzőek, de még nem az igazi. Rátaláltunk egy viszonylag jó beállításra, de még mindig messze vagyunk az igazságtól. Jelen pillanatban is gőzerővel elemezzük a telemetria adatokat a mérnökökkel. Elindultunk egy jó irányban, ezt kellene most meglovagolni és tovább tökéletesíteni. A holnapi warm up-on ezért tovább állítunk majd picit a motoron, és a futamon remélhetőleg harcba tudok majd szállni a pontszerző helyekért. Úgy érzem, erre minden esélyünk meglesz, és nekem ez is lesz a célom.”
Kelemen Krisztián csapatfőnök:-„Sajnálom, hogy nem sikerült jobb rajtpozíciót elérnie Balázsnak. Pedig komolyan dolgoztak a motor futóművének beállításával, de nem sikerült kiküszöbölni a hibákat. Remélem, hogy a holnapi warm up-ra változtatnak majd még a motoron, mert ha bejön, akkor egy jó versenyt fog tudni futni már csak abból kiindulva, amit az aragóni futamon tudott produkálni rosszabb rajthelyről. Ami Alent illeti, ők is folyamatosan állítottak a motoron a fiúkkal, és sikerült a jó irányba elindulni. Persze ahogy gyorsul majd úgy jönnek elő az újabb beállítási finomítások, de ezek kezelhetőek lesznek. A tegnapi szenvedés után kezd visszatérni az életkedve Alennek, és jó látni, ahogy küzd a pályán és egyre jobban segíti ebben a BMW!”