Gyors német utakon

A rali világbajnoki szezon második fele a július végi Finn Ralival vette kezdetét, így a csapatok már bemelegedve érkeznek majd meg a Német Rali helyszínére augusztus közepén. Négy murvás megmérettetés után egy gyors és nagyon kedvelt aszfaltos futam következik, ahol a szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőseregnek. Az időjárás keserítheti meg csak a résztvevők dolgát, amely itt eléggé kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként.

Amber-Nemet_Rali-Ogier

A Német Rali végeredménye megjósolhatatlan, bár az aszfaltspecialisták előnye megkérdőjelezhetetlen. Tavaly miután az előző murvás viadalon is diadalmaskodott, Ott Tanak behúzta a Német Rali-győzelmet is. Az észt tehetség akkor senkit sem engedett a tűz közelébe, domináns versenyzéssel szerezte meg a végső sikert. Tanaknak idén sem megy rosszul, a júliusi Finn Rali-győzelmét követően várhatóan nem is lehet más célja ezúttal sem, mint az első hely megszerzése. Andreas Mikkelsen 2017-ben nagy meglepetésre a második helyre vitte célba a Citroent. A mostanság hánytatott sorsú csapatra ráférne egy újabb hasonló dicsőség.

Valószínűleg a szebb napok visszahozása érdekében keresték meg a franciák ismét Sebastien Ogiert a 2019-es szezonra. Legalábbis ezt írja egy mérvadó autósportos honlap. Mivel jelenlegi szerződése a szezon végével lejár várhatóan mind a négy csapat megkeresi a kapós franciát. Ő azonban a jelenlegi csapatát preferálja, főként mivel itt kevesebb kötelező PR feladat hárul rá, mint egy teljes gyári csapatnál.

 Amber-Nemet_Rali_2017-szőlők_alatt

Bár 2017-ben Sebastien Ogier fáradozásai csak a bronzérmes helyre voltak elegendőek, 2015-ben és 2016-ban is a francia pilóta állhatott itt a dobogó legfelső fokára, igaz akkor még nem félgyári, hanem teljes gyári volkswagenes színekben. Azért tavaly sem lehetett oka a panaszra, hiszen a címvédő a harmadik helyért járó pontok mellett a Power Stage-en szerzett értékes pontokkal visszaugrott az egyéni ponttábla élére. Idén is félgyári autóval áll rajthoz, s miután Forddal még nem nyert, kérdéses mire lesz hajlandó a címvédő világbajnok a siker érdekében.

A hétvégi raliverseny a német központtal üzemelő Hyundai számára hazai futam lesz. A rali főhadiszállásától ugyanis mindössze kétórányira van a csapat központja Alzenauban. A 2014-es Német Rali mérföldkő volt a csapat életében. A Hyundai és belga pilótája, Thierry Neuville ugyanis megszerezte mindkettőjük számára az első rali vb-s győzelmet. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el akkor, hiszen Dani Sordo révén kettős győzelmet szerzett. A csapat három pilótájával (Neuville, Sordo és Mikkelsen) idén augusztus elején tesztelt a helyszínen, a moseli szőlőkertek alatt és a Baumholder katonai bázison. Meglepő módon a tavaly Németországban legjobb hyundai-os Hayden Paddon ezúttal nem áll rajthoz. Törökországban láthatjuk újra az új-zélandi pilótát.

 Amber-Nemet_Rali_2017-Tanak

Sok-sok murvás ralit követően rendezik meg ezt az aszfaltos futamot, s ezután is murvásak következnek. Így ez az a helyszín, ahol lélegzetvételnyi szünethez és egy kis változatossághoz jutnak a csapatok. Ez egy igazán jellegzetes aszfaltos megmérettetés, ahol ezúttal is három különböző helyszínen kell átvágnia magát a mezőnynek. A Mosel-völgyi szűk és buckás szőlőskerti utakon gyakori a kanyarok levágása, ami miatt sok kosz kerülhet a betonra. Ez csökkentheti a tapadást, és trükkössé teheti a versenyautók számára az úton maradást. Az elmúlt években nagy borulások szemtanúi lehettünk, ahol a helyi szőlősgazdák nagy bánatára többször a szőlőtőkék között kötöttek ki a versenyautók.

A rali során a pilóták elérkeznek a nagyon kedvelt Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására lett kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell itt haladni, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.

A hírhedt és rettegett Panzerplatte Arena természetesen ezúttal is megrendezésre kerül. A tavalyi 2,87 km-es Sprint hosszát megháromszorozták idénre, s ezúttal ezen a néven fut. A ralit a Bosenberg Power Stage zárja, majd a díjátadó ceremónia következik St. Wendel központjában.

A háromszoros Európa-bajnok is ott lesz

Kajetan Kajetanowicz a Szardínia Rali után Németországban is rajthoz áll a WRC2 kategóriában. A 39 éves lengyel pilóta az elmúlt három évben hazavihette az Európa bajnoki trófeát, s idén egy szinttel feljebb lépett. Ezt mutatja a Rali Világbajnokságban való részvétele. Június elején már elindult a Szardínia Ralin, s most a hétvégén ismét csatasorba áll egy Ford Fiesta R5-ös volánja mögött. Bár Olaszországban nem a lengyel szája íze szerint alakultak a dolgok (hetedik lett a WRC2 kategóriában), tervei szerint idén még két további raliversenyen is elindul majd. Ezúttal elmarad a Lengyel Rali (helyette a Török Ralit rendezik meg szeptemberben), de a sok Németországba tartó lengyel rajongó meggyőzte az M-Sport Poland pilótáját, hogy neki is ott kell lennie a rajtnál.

A rali

A Német Rali helyszínével kapcsolatban ezúttal is voltak változások. A rali rajtja és befutója új helyen, St. Wendelben lesz. A csütörtök esti rajtot követően egy, a közeli Wendelinusparkban megrendezett, kompakt szuperspeciális gyorsaságin mutatkozik be a mezőny a kilátogató rajongóknak. Egy év kihagyás után Bosenberg is visszatér az utolsó gyorsaságiként, a Power Stage-ként.

A 2018-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 325,76 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1221,89 km.

A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:

Egyéni

  1. Thierry Neuville (BEL)                       Hyundai WRT                              153 pont
  2. Sebastien Ogier (FRA)                       M-Sport WRT                              132 pont
  3. Ott Tanak (EST)                          Toyota Racing WRC                   107 pont
  4. Esapekka Lappi (FIN)                         Toyota Racing WRC                     70 pont
  5. Dani Sordo (ESP)                          Hyundai WRT                                60 pont
  6. Andreas Mikkelsen (NOR)                Hyundai WRT                                57 pont
  7. Jari-Matti Latvala (FIN)                     Toyota Racing WRC                     55 pont
  8. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                52 pont
  9. Mads Östberg (NOR)                         Citroen WRT                                 48 pont
  10. Kris Meeke (GBR)                             Citroen WRT                                 43 pont

 

Gyártók

  1. Hyundai WRT                            228 pont
  2. M-Sport WRT                            202 pont
  3. Toyota Racing WRC                           201 pont
  4. Citroen WRT                            153 pont

 

(Forrás: Amber PR)