A rali világbajnoki szezon második fele a július végi Finn Ralival vette kezdetét, így a csapatok már bemelegedve érkeznek majd meg a Német Rali helyszínére augusztus közepén. Négy murvás megmérettetés után egy gyors és nagyon kedvelt aszfaltos futam következik, ahol a szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőseregnek. Az időjárás keserítheti meg csak a résztvevők dolgát, amely itt eléggé kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként.
A Német Rali végeredménye megjósolhatatlan, bár az aszfaltspecialisták előnye megkérdőjelezhetetlen. Tavaly miután az előző murvás viadalon is diadalmaskodott, Ott Tanak behúzta a Német Rali-győzelmet is. Az észt tehetség akkor senkit sem engedett a tűz közelébe, domináns versenyzéssel szerezte meg a végső sikert. Tanaknak idén sem megy rosszul, a júliusi Finn Rali-győzelmét követően várhatóan nem is lehet más célja ezúttal sem, mint az első hely megszerzése. Andreas Mikkelsen 2017-ben nagy meglepetésre a második helyre vitte célba a Citroent. A mostanság hánytatott sorsú csapatra ráférne egy újabb hasonló dicsőség.
Valószínűleg a szebb napok visszahozása érdekében keresték meg a franciák ismét Sebastien Ogiert a 2019-es szezonra. Legalábbis ezt írja egy mérvadó autósportos honlap. Mivel jelenlegi szerződése a szezon végével lejár várhatóan mind a négy csapat megkeresi a kapós franciát. Ő azonban a jelenlegi csapatát preferálja, főként mivel itt kevesebb kötelező PR feladat hárul rá, mint egy teljes gyári csapatnál.
Bár 2017-ben Sebastien Ogier fáradozásai csak a bronzérmes helyre voltak elegendőek, 2015-ben és 2016-ban is a francia pilóta állhatott itt a dobogó legfelső fokára, igaz akkor még nem félgyári, hanem teljes gyári volkswagenes színekben. Azért tavaly sem lehetett oka a panaszra, hiszen a címvédő a harmadik helyért járó pontok mellett a Power Stage-en szerzett értékes pontokkal visszaugrott az egyéni ponttábla élére. Idén is félgyári autóval áll rajthoz, s miután Forddal még nem nyert, kérdéses mire lesz hajlandó a címvédő világbajnok a siker érdekében.
A hétvégi raliverseny a német központtal üzemelő Hyundai számára hazai futam lesz. A rali főhadiszállásától ugyanis mindössze kétórányira van a csapat központja Alzenauban. A 2014-es Német Rali mérföldkő volt a csapat életében. A Hyundai és belga pilótája, Thierry Neuville ugyanis megszerezte mindkettőjük számára az első rali vb-s győzelmet. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el akkor, hiszen Dani Sordo révén kettős győzelmet szerzett. A csapat három pilótájával (Neuville, Sordo és Mikkelsen) idén augusztus elején tesztelt a helyszínen, a moseli szőlőkertek alatt és a Baumholder katonai bázison. Meglepő módon a tavaly Németországban legjobb hyundai-os Hayden Paddon ezúttal nem áll rajthoz. Törökországban láthatjuk újra az új-zélandi pilótát.
Sok-sok murvás ralit követően rendezik meg ezt az aszfaltos futamot, s ezután is murvásak következnek. Így ez az a helyszín, ahol lélegzetvételnyi szünethez és egy kis változatossághoz jutnak a csapatok. Ez egy igazán jellegzetes aszfaltos megmérettetés, ahol ezúttal is három különböző helyszínen kell átvágnia magát a mezőnynek. A Mosel-völgyi szűk és buckás szőlőskerti utakon gyakori a kanyarok levágása, ami miatt sok kosz kerülhet a betonra. Ez csökkentheti a tapadást, és trükkössé teheti a versenyautók számára az úton maradást. Az elmúlt években nagy borulások szemtanúi lehettünk, ahol a helyi szőlősgazdák nagy bánatára többször a szőlőtőkék között kötöttek ki a versenyautók.
A rali során a pilóták elérkeznek a nagyon kedvelt Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására lett kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell itt haladni, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.
A hírhedt és rettegett Panzerplatte Arena természetesen ezúttal is megrendezésre kerül. A tavalyi 2,87 km-es Sprint hosszát megháromszorozták idénre, s ezúttal ezen a néven fut. A ralit a Bosenberg Power Stage zárja, majd a díjátadó ceremónia következik St. Wendel központjában.
A háromszoros Európa-bajnok is ott lesz
Kajetan Kajetanowicz a Szardínia Rali után Németországban is rajthoz áll a WRC2 kategóriában. A 39 éves lengyel pilóta az elmúlt három évben hazavihette az Európa bajnoki trófeát, s idén egy szinttel feljebb lépett. Ezt mutatja a Rali Világbajnokságban való részvétele. Június elején már elindult a Szardínia Ralin, s most a hétvégén ismét csatasorba áll egy Ford Fiesta R5-ös volánja mögött. Bár Olaszországban nem a lengyel szája íze szerint alakultak a dolgok (hetedik lett a WRC2 kategóriában), tervei szerint idén még két további raliversenyen is elindul majd. Ezúttal elmarad a Lengyel Rali (helyette a Török Ralit rendezik meg szeptemberben), de a sok Németországba tartó lengyel rajongó meggyőzte az M-Sport Poland pilótáját, hogy neki is ott kell lennie a rajtnál.
A rali
A Német Rali helyszínével kapcsolatban ezúttal is voltak változások. A rali rajtja és befutója új helyen, St. Wendelben lesz. A csütörtök esti rajtot követően egy, a közeli Wendelinusparkban megrendezett, kompakt szuperspeciális gyorsaságin mutatkozik be a mezőny a kilátogató rajongóknak. Egy év kihagyás után Bosenberg is visszatér az utolsó gyorsaságiként, a Power Stage-ként.
A 2018-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 325,76 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1221,89 km.
A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:
Egyéni
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 153 pont
- Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 132 pont
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 107 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 70 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 57 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 55 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 52 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroen WRT 48 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 43 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 228 pont
- M-Sport WRT 202 pont
- Toyota Racing WRC 201 pont
- Citroen WRT 153 pont
(Forrás: Amber PR)