A Gyarmati – Kocsis kettős diadalmaskodott a Rallye2-ben, míg az Osváth – Farnadi duó az az első osztályban az abszolút tizenegyedik és a hármas kategória negyedik pozíciójában zárta a szezonnyitót. Az MR Racing SE 5 rajthoz álló párosa közül négyen teljesítették az Eger Rallye-t.
Gyarmati Ariel kiváló döntést hozott akkor, amikor a BMW-t a Mitsubishire cserélte. A siófoki versenyző Kocsis Györggyel az oldalán megnyerte a Rallye2 abszolút értékelését. A Mitsubishis kettős két szakaszgyőzelmet aratott és 4.2 másodperc különbséggel utasította maga mögé közvetlen riválisaikat.
„Elég felemásra sikerült számunkra az Eger Rallye. Sajnos tesztelni nem tudtunk, mert szó szerint elmosta a tesztet az eső, így az első körre szinte „vakon” mentünk ki. Nem igazán tudtuk, hogy az autó hogy fog viselkedni, aztán folyamatosan javítottunk a Mitsubishin, próbáltuk a beállításokat optimalizálni. Az irány jó, de a következő futam előtt még kell egyet tesztelnünk, ahol tovább tudunk javítani a beállításokon. Az eredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk, nem gondoltuk, hogy elsőre ilyen jól fogunk szerepelni. Az autóval komolyabb műszaki probléma szerencsére nem volt. Folyamatosan tudtunk gyorsulni a többiekhez és magunkhoz képest is. Úgy gondolom, hogy sok van még az autóban, ezt akarjuk kiaknázni a Miskolc Rallye-n, ott is szeretnénk dobogóra állni!”
Osváth Péter és Farnadi Ágnes a negyedik helyet szerezte meg a 3-as kategóriában. A balatonfüredi kettős megnyerte az utolsó szakaszt és az extra pontoknak köszönhetően a bajnokságban a második helyen állnak az első futamot követően.
„Mikor felgurultunk az Eger Rallye céldobogójára, akkor azt gondoltam, hogy a kategória erősségéhez és nagyságához képest nem egy rossz eredmény a negyedik hely. Így pár nappal a verseny után az ember már egy kicsit bánkódik, hogy a dobogós helyezés a karnyújtásnál is kevesebbre volt, de így alakult. Ezért utólag már kár siránkozni, de ettől függetlenül egy jó verseny volt az Eger Rallye. Úgy gondolom, hogy a mostani negyedik hely egy jó alapot jelent az idei évre. Készülünk a Miskolc Rallye-ra, fogunk tesztelni és beleadunk mindent, hogy legközelebb még előrébb végezzünk!”
Ugyan egy banális technikai hiba miatt fel kellett adnia az Eger Rallye-t a Kovács – Istovics kettősnek, de amíg versenyben voltak sok értékes információval gazdagodtak az R5-ös Fiestát illetően.
„Azt gondoltuk az Eger Rallye előtt, hogy megfelelően felkészülten érkeztünk a versenyre. Aztán mindjárt az első gyorson kiderült számomra, hogy abszolút nem tartunk ott, ahol kellene. Becsapós az R5-ös Fiesta, mert nagyon versenyautó, úgy érzed, hogy gyors vagy, közben az időeredmények nem ezt mutatták. A két mátrai pályán – eszméletlenül nehéz körülmények között – amúgy is ritkán versenyez az ember, én pedig az új autóval visszafogottabban mentem, hogy ne okozzak benne semmi kárt.
A második körben az egyes és a négyes gyorsot már egy elfogadható közeli eredménnyel zártuk, a két középső szakasz pedig tényleg csak a túlélésről szólt számunkra.
Sokszor haljuk azt másoktól, hogy kipróbáljuk az autót, tesztelünk, de mi most tényleg ezt csináltuk! Az eredmény tekintetében tényleg nem támasztottunk semmilyen elvárást magunkkal szemben. Vasárnap reggel kicsit állítgattunk az autón, egy másfajta gumit választottunk, mint amit korábban használtunk. Az első gyorson nem éreztem magam annyira komfortosan, mert nagyon csúszott, de ott már olyan időt jöttünk, amit, teszem azt a Mitsubishivel is autóztunk volna, például Matics Misit meg pár N-es autót már megvertünk. Majd következett a Terpes-Egerbakta szakasz, ahol a kiállás mellett döntöttünk. Ezt a gyorsot még teljesítettük, de a szakasz végén történt valami a váltóval. Olajszagot éreztem és, hogy ne tegyem teljesen tönkre, inkább feladtuk az Eger Rallye-t. Sajnálom, hogy vasárnap nem tudtuk végigmenni, mert nagyon biztatóan indult a nap és nyilván sokat gyorsultunk volna.
A váltót megjavítjuk és a Miskolc Rallye előtt még rajthoz állunk a Kumrovec Rally-n. A horvát verseny egy jó teszt lesz a Miskolc Rallye előtt.”
Sebestyén Roland és Radó István teljesítette a maga elé kitűzött tervet, célba értek az Eger Rallye-n. A Mitsubishis páros begyűjtött egy defektet a szombati napon, ami jelentős, három perces időveszteséget jelentett számukra.
„Amit elterveztünk azt sikerült megvalósítanunk. Gyűjtöttük a kilométereket és rengeteg tapasztalatot szereztük. Az első, széles aszfaltos gyors egy kicsit jobban feküdt nekem. Az egy rövidebb szakasz volt, jobban tudtam memorizálni az íveket, kanyarokat. A többi helyen, a szűk gyorsaságikon, a saras körülmények között az erdőben még nem mentem, úgyhogy ez teljesen idegen volt számomra. Nekem a széles és technikás pályák azok, amik fekszenek, tehát a nagyon gyors, tempós, részeken még tanulnom kell, ott még sok időt veszítettünk. Azt gondolom, hogy az egy nagy dolog, hogy célba értünk, én mindenképp annak tartom. A tempónkon még sokat kell csiszolni, majd apró lépésenként haladunk előre.”
Borbás Szabolcs R2-es Ford Fiestája hibátlanul működött az egész verseny alatt. A sásdi pilóta a hatos kategória második helyét szerezte meg.
„A beállítások jók voltak, az autó tökéletesen működött, velem van még baj. Voltak jó részeredményeink, de a szűk, koszos aszfalton még nem találtam a helyem. Ott gyengébben szerepeltünk, de a parádi pályán mindig gyorsabbak voltunk, mint a többin. A gyors, lobogós pályákon a motorerő is számított és ott hátrányban voltunk a Peugeotokkal szemben. Nyílván még barátkoznunk kell a Forddal, hogy igazán gyorsak legyünk, de Parádsasváron már úgy mentünk, ahogy szerintem egy ilyen autóval kell.”