Felemás hétvégét tudhat maga mögött a 2015-ös olasz bajnokság National Trophy 600 Supersport kategóriában versenyző Gyutai Adrián. A 24 éves paksi motoros a legendás imolai aszfaltcsíkon nagy küzdelem után két pontot szerzett a vasárnapi futamon az olasz MIF Factory 2015-ös Hondájának nyergében. A Tomracing Motorsport versenyzője jóval előrébb végezhetett volna, ám a rajt utáni hármas baleset miatt már a pontszerzés is hatalmas bravúrral jött össze.
Eddigi pályafutása legnehezebb szezonját teljesíti Gyutai Adrián, aki idén az olasz bajnokságban, egyedüli magyarként és egyedüli hondásként a National Trophy 600 Supersportban áll rajthoz.
A Tomracing Motorsport pilótája az elmúlt hétvégén Imolában állt rajthoz. A 24 éves paksi motoros a verseny előtt még sosem körözött a legendás aszfaltcsíkon, ám a csütörtöki teszteken, illetve a pénteki szabadedzéseken elért ideje azt bizonyította, sikerült megismernie az imolai pálya vonalvezetését. Adrián ezúttal is az olasz MIF Factory 2015-ös Hondájával indul, és ezúttal sem maradt pont nélkül a vasárnapi futamon.
Igaz, az előzmények alapján úgy tűnt – 12. helyen zárt a pénteki gyakorláson –, hogy akár a legjobb tíz sem elérhetetlen a számára, ám előbb az időmérőn, majd a versenyen sem volt szerencséje. A 40 fokos hőségben rendezett első kvalifikáció első körében kiderült, hibás gumival gurult pályára, majd a nagy forgalom akadályozta a jó eredmény elérésében: a 17. helyről vághatott neki a futamnak. Vasárnap aztán közvetlenül a rajt után éppen előtte történt egy hármas baleset, amit ugyan kikerült, ám szinte a pontszerző zóna is elérhetetlen messzeségbe került. Ám Adrián nem adta fel, fokozatosan dolgozta le a hátrányát, az utolsó körben megfutotta saját legjobb idejét, és bravúros teljesítmény után két ponttal zárta a futamot.
„Egy kicsit felemásra sikerült ez a hétvége, nagyon jól indult, de a befejezéssel nagyon elégedetlen vagyok. Imola egy ismeretlen helyszín volt számomra, életem eddigi legnehezebb pályája. A tesztnap és a pénteki szabadedzések nagyon jól sikerültek, a motorom beállításai végre olyanok voltak, amilyennek azt szeretném. Alig két másodpercre voltam az elsőtől, míg a tízedik előnye kevesebb, mint öt tized volt előttem. A szombati első időmérőn túl puha gumival mentem ki, ami az első gyors körömben szétment, a másodikon pedig mire kikeveredtem a nagy forgalomból, elfogyott ismét a hátsó gumim. Egy jó köröm lehetett volna, de az utolsó szektorban hibáztam, így nem tudtam javítani. A versenyen a rajtom nem volt rossz, de az első kanyarban hárman estek el előttem, így kénytelen voltam belefékezni, és elvenni a gázt. Nagyon sok helyet visszaestem, az eleje meg már rég messze járt, mire összeszedtem magam. A köridőmön tudtam javítani, a többi viszont felejthető. Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy szereztem két pontot, és a motor jól működik, a csapattal is egyre jobb az összhang” – jelentette ki Gyutai Adrián.
A Tomracing Motorsport csapatfőnöke a helyszínen szorított versenyzője sikeres szerepléséért, és úgy véli, a körülmények ilyetén alakulása mellett igenis örülni kell a megszerzett két pontnak.
“Úgy tűnik, ez az esztendő sem kímél minket, és egy olyan hétvégét sem tudhatunk magunk mögött, amikor ne történjen valami a versenyzőinkkel. Adrián ismét bizonyította, milyen gyorsan képes megtanulni egy számára idegen pályát, ám előbb egy rossz gumi az időmérőn, majd egy baleset a verseny rajtja után megfosztotta őt attól, hogy a legjobb tíz között végezzen. A bukottak kikerülését követően fantasztikusan motorozott, elképesztő tempóban jött fel, és szerzett végül két pontot. Nagyon meg kell becsülnünk ezt az eredményt, és a verseny nagy részében látott teljesítményére igenis lehet építeni a jövőben” – fogalmazott Miklósy Tamás.
Gyutai Adrián az eddig megszerzett 9 pontjával összetettben a 14. helyen áll a negyvenfős mezőnyben. A National Trophy 600 bajnoki küzdelme október 11-én, Mugellóban folytatódik.