Az időmérőn szétrobbant motorblokkját kicserélték, de az utolsó helyről csak a nyolcadikig bírt előre törni az Alpok-Adria Bajnokság Superstock 600-as mezőnyében a Tomracing Motorsport Team versenyzője
Gyutai Adrián: „Ami nem öl meg, az megerősít”
Horvátországban folytatódott az Alpok-Adria Bajnokság 2013-as szezonja. Az eddig valamennyi versenyén a TOP tízben végző Gyutai Adrián ezúttal az egyik kedvenc pályáján, Rijekában próbált szerencsét, ám a Tomracing Motorsport Team versenyzőjét ezúttal cserbenhagyta Fortuna. A szombati első időmérőn szétrobbant a motorblokkja – szerencsére Adrián nem sérült meg – melyet ugyan kalandos körülmények után sikerült kicserélni, ám az utolsó helyről elrajtolva végül a 8. helyen zárt. A 22 éves paksi versenyző azonban így is egy pontra megközelítette összetettben a még automatikus Európa-bajnoki szereplést érő, negyedik helyen álló ellenfelét.
A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert az Alpok-Adria 125 GP-ben – a múlt hétvégén folytathatta szereplését az Alpok Adria Sorozat Superstock 600-as géposztályában. A 22 éves paksi versenyző ezúttal kedvenc pályáján bizonyíthatott az új kategóriájában: a Rijekában megrendezendő versenyen azonban utolérte a balszerencse a Tomracing Motorsport Team motorosát, így vasárnap kizárólag a bravúros pontmentés céljával állhatott rajthoz. Meg a sorozat szervezőinek pozitív hozzáállása miatt…
„A technikai sportokban sajnos benne van az, hogy a gép olykor meghibásodik, de hogy egy tiszta versenyhétvégém ne lett volna még idén, azt egyszerűen nem hiszem el. Pedig a pénteki szabadedzéseken még minden jól alakult, gyors volt a Honda, megtaláltuk az ideális beállításokat, így joggal bízhattam abban, hogy az időmérőkön akár az első sorba is kvalifikálhatom magam. Ám alig tettem meg az első gyors körömet, egyszerűen szétrobbant a motorblokk alattam, még szerencse, hogy Talmával ellentétben, nekem nem lett komolyabb bajom” – elevenítette fel a megpróbáltatásait Gyutai Adrián.
A szabályok értelmében ezzel ki is zárta magát a versenyen való indulásból, ám a versenyző és csapata beadott egy kérvényt, hogy amennyiben a vasárnapi warm up előtt versenyképes lesz a motorja, elindulhasson a 11 körös futamon. Mindeközben már Magyarországról útnak is indították az új blokkot, és Bán Róbert vezette szerelőcsapat hősies munkájának köszönhetően vasárnap reggelre sikerült kicserélni a blokkot. A zsűri is értékelte a nem mindennapi bravúrt, így Adrián végül felállhatott a rajtrács végére.
„A warm up alatt szenzációsan ment a motor, a harmadik legjobb időt értem el, így joggal reménykedhettem abban, hogy akár a legjobb tíz közé beférek. Nos, a versenyen végül sikerült a nyolcadik helyig feljönnöm, ám sajnos kiderült, a kézfejemmel mégis gondok vannak, ugyanis fékezés közben hatalmas fájdalmat éreztem, és ez tovább hátráltatott abban, hogy még előrébb végezzek. Nagyon sajnálom, hogy így alakult, de legalább annak örülök, hogy összetettben továbbra is harcban állok az Eb-re való közvetlen kijutásért. Hiszem azt, hogy ami nem öl meg, az megerősít” – fogalmazott a 22 éves paksi fiatalember, akinek sérült kezét a hét első felében egy specialista fogja megvizsgálni, hogy a három hét múlva sorra kerülő, a cseh Most-ban megrendezendő következő futamon már teljesen egészségesen állhasson rajthoz. Az is biztossá vált, hogy a hétvégi magyar bajnokit (Brno) kénytelen kihagyni Adrián.
Csapatvezetője, Miklósy Tamás úgy véli, hogy versenyzőjének ebből a teljesítményéből igenis erőt kell merítenie, hiszen immár a negyedik versenyén hozta a stabil TOP tízes helyezést, és versenyben áll a körülmények ellenére az Európa-bajnoki szereplésért.
„Bíztunk egy jó eredmény elérésében, hiszen Adrián kedvenc pályája a rijekai, ahol ráadásul a tavalyi futamot a 125 GP-ben meg is nyerte. A szabadedzések ennek megfelelően jól sikerültek, megtaláltuk az időmérőre az ideális beállításokat, azonban Adrián egy műszaki hiba miatt csak két kört tudott futni az első kvalifikáción, míg a másodikra egyáltalán nem tudott kimenni. Már annak is örülnünk kellett, hogy a versenyen az utolsó pozícióból elrajtolhatott. A futamon várakozásainkat felülmúlva versenyzett, és végül egy nagy eredményt ért el”– nyilatkozta Miklósy Tamás, a Tomracing Motorsport Team tulajdonosa.
Adriánon kívül a futamon két magyar versenyző is indult: idén az első alkalommal rajthoz álló Kispataki Viktor a 3., míg a bajnokságot vezető Chrobák János a 4. helyen végzett.
Versenynaptár
Alpok-Adria Superstock 600-as kategória (10 futam)
Május 3.-5. – Adria Raceway (Olaszország) – 7. hely
Május 24.-26. – Pannoniaring (Dupla verseny) (Magyarország) – 7. hely, 6. hely
Június 14.-16. – Automotodrom Grobnik (Horvátország) – 8. hely
Július 5.-7. – Most (Csehország)
Július 26.-28. – Poznan (Dupla verseny) (Lengyelország)
Augusztus 16.-18. – Automotodrom Grobnik (Dupla verseny) (Horvátország)
Szeptember 20.-22. – Pannoniaring (Magyarország)
Az összetett pontverseny állása
1. Chrobák János 80 pont, 2. Daniel Bukowski (lengyel) 66 pont, 3. Luca Tommasini (olasz) 52 pont, 4. Kevin Koller (osztrák) 37 pont, 5. Gyutai Adrián 36 pont.