Az IMRC és Magyar Bajnokság idénynyitóján futamgyőzelemmel nyitó Gyutai Adrián ezúttal az Európa-bajnokságra kvalifikáló Alpok-Adria Sorozatban kezdte meg a szereplését a Superstock 600-as kategóriában. A 23 éves paksi motoros az Adria Raceway-en rendezett futamokon előbb eltaktikázta az időmérőt, majd elrontotta a rajtjait, így utána hiába futott a legjobbaktól alig elmaradó köridőket, a versenyeket végül a 8., és a 6. helyen zárta. A Tomracing Motorsport Team versenyzője állítja, ha tanul ezekből a hibákból, már a május végi, Pannoniaringen rendezendő második versenyhétvégén odaérhet a dobogóra.
A 2014-es szezon első IMRC – szlovák, cseh, lengyel, román és magyar versenyzőknek kiírt nyílt sorozat – és Magyar Bajnokság első versenyhétvégéjén kiderült, tökéletesen felkészült Gyutai Adrián az idei megmérettetésekre. A 23 éves paksi motoros – előbb a rijekai pályán rendezett Román Superbike Bajnokság idénynyitóján fölényesen győzött Supersport kategóriában – ugyan az első futamon, az utolsó körben kiesett az élen száguldva, ám másnap 10,8 másodperces, fölényes győzelmet aratott a Slovakiaringen.
Az elmúlt hétvégén az olaszországi Adria Raceway-en vette kezdetét az idei Alpok-Adria Sorozat, amely amellett, hogy Közép-Európa legerősebb bajnoksága, az Európa-bajnokságra is innen kvalifikálhatja magát az összetett első négy helyezettje. Adrián mindenképpen dobogóra szeretett volna állni az idénynyitón, ám ebben több saját maga által elkövetett hiba megakadályozta. Előbb az időjárás zavarta meg az időmérőn, majd utána mindkét futamon elrontotta a rajtot, így végül az összetettben 18 pontot eredményező 8., és 6. helyen végzett.
„Nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl, és be kell vallanom, sokkal jobb eredményre számítottam. A pénteki szabadedzéseken szerettem volna az optimális beállítását megtalálni a Hondának erre a kanyargós, technikás pályára, ám a meglehetősen szeszélyes időjárás – hol esett, hol a nap sütött – miatt ez nem sikerült. A szombati időmérőkön szintén megtréfált az időjárás, és az előtte nemrég elálló eső miatt délután vizes gumikkal mentem fel, majd az aszfalt hirtelen elkezdett felszáradni, és ekkor úgy döntöttem, elöl vizes, hátul száraz pályára való gumira cserélem az addig használt abroncsokat. Ez hatalmas hibának bizonyult, mert az első gumi szinte elolvadt pár kör alatt, így a 10. helyet szereztem meg a rajtrácson. Az első versenyen a startom nagyon rosszul sikerült, beragadtam, így mire magamhoz tértem, már csak a 17. pozícióban haladtam. Innen mire feltornáztam magam a 8. helyre, az előttem haladók már annyira eltávolodtak, hogy esélyem sem volt előrébb végeznem” – elevenítette fel a szombati nap történetét Gyutai Adrián.
A vasárnapi warm up alatt azonban ismét reménykedni kezdett a Tomracing Motorsport Team versenyzője, mert a harmadik legjobb köridő lett az övé, ám a futamon aztán kiderült, a rajt ezen a pályán nagyon fontos.
„Ugyan ezúttal jobban indultam, csak egy helyet veszítettem a rajtnál, és a tempóm is megfelelő volt. Aránylag hamar sikerült a hatodik pozícióig feljönnöm, és öt körrel a vége előtt elkezdtem üldözni az előttem haladót. A köridőnket nézve hat tizeddel voltam ekkor gyorsabb, így a köztünk lévő két másodperc ledolgozható lett volna, ám a két élen álló balesete miatt, négy körrel a vége előtt piros zászlóval leintették a versenyt. Mivel túl voltunk a táv kétharmadán, így a leintés előtti utolsó kör eredménye lett a végeredmény, azaz a 6. helyen végeztem. Pedig a köridőm és a tempóm megvolt ahhoz, hogy akár a dobogóért is csatázhattam volna, de az időmérőn elkövetett taktikai hiba, valamint az elrontott rajtok miatt ez most nem sikerült. Nem titkolom, csalódott vagyok, de pontosan tudom, mit rontottam el, tanulok a hibáimból, és a május végi, Pannoniaringen rendezendő következő versenyhétvégén már szeretnék a dobogóra felállni” – fogalmazott a 23 éves paksi motoros.
Nagy reményekkel várta a 2014-es Alpok-Adria bajnoki szezonnyitóját a Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke, aki úgy véli, versenyzője képes tanulni a hibákból, és már a következő futamokon ismét a legjobbak között végezhet.
„Azt vallom, jobb, ha ezek a hibák az év elején jönnek elő, hiszen hosszú még a szezon, ráadásul a dupla versenyeken való jó szerepléssel hamar ledolgozható Adrián most összeszedett hátránya. Ki kell elemeznünk, mi okozza, hogy az esetek egy részében elrontja a rajtot, hogy aztán a következő futamokon már erre odafigyelve még egyszer ne adjon ekkora előnyt a vetélytársainak. A köridők, amit a futamok alatt teljesített, azt igazolják, hogy a hibátlan start esetén mindkétszer harcban lehetett volna a dobogóért. De ne feledjük el, Adrián csak a második hatszázas, és összességében a hatodik versenyszezonját futja, és ennek ellenére már milyen eredményeket tudhat magáénak. Biztos vagyok benne, hogy a Pannoniaringen újra hibátlan teljesítményt nyújtva ott lesz a legjobbak között” – árulta el Miklósy Tamás.