Mintha minden összeesküdött volna az Alpok-Adria sorozatban, az IMRC és a Magyar Bajnokságban szereplő Gyutai Adrián ellen a múlt hétvégén. A Superstock 600-as kategóriában versenyző paksi motoros előbb nullázott szombaton a második helyről indulva, majd vasárnap a tartalékblokkal végül dobogóra tudott állni, ám mindhárom sorozatban visszaesett a második helyre összetettben. A Tomracing Motorsport Team versenyzője abban reménykedik, hogy a két hét múlva sorra kerülő újabb Alpok-Adria futamokon már ismét a győzelemért hajthat a lengyelországi Poznanban.
A 2014-es szezon legbalszerencsésebb hétvégéjét zárta Mostban Gyutai Adrián. Pedig a csehországi verseny nem indult rosszul: csak ő, és legnagyobb hazai riválisa, Chrobák János tudott 1:39-es időt motorozni a pénteki edzéseken, és ők ketten indultak az első két rajtrácsról is. A 23 éves paksi motoros számára azonban a második időmérőtől kezdve semmi sem jött össze. Kezdődött azzal, hogy a szombat délelőtti kvalifikáción nem mért az időmérős eszköze. A felvezető kör után rossz helyre állt fel a rajtrácsra, majd a zsűri szerint kiugrott a rajtnál. Ezt követően üldözőbe vette Chrobákot, ám a negyedik körben az első sikánnál elesett, de a 19. helyen vissza tudott állni. Ettől kezdve a sérült idommal is olyan tempóra volt képes, hogy felzárkózott a 9. pozícióba, amikor kizárták a versenyből. Ugyanis a korai rajt miatt boxutca áthajtásos büntetést kapott, ám a pályabírók ezt csak rövid ideig mutatták be a versenyzőnek, majd a szabályokban foglaltakkal ellentétben nem mutatták be azt a csapatnak, és a hivatalos angol helyett cseh nyelven hívták ki a büntetése végrehajtására. Noha valamennyi elkövetett hibáját elismerte a zsűri, a döntésen nem változtattak
„Pénteken a szabadedzéseken minden rendben volt, sikerült jól beállítani a motort, és az időmérőn is egytizeddel maradtam le a pole-ról, ezért nagyon örültem, hogy ilyen hosszú szünet után is gyorsnak bizonyultam. Úgy érzem, a verseny rajtja nem sikerült rosszul, de az első kanyarba túl sokan akartunk egyszerre befordulni, és így visszaestem pár helyet, de a második kör végére már második voltam. Majdnem egy másodperccel gyorsabb köröket mentem, mint az egész mezőny, de sajnos hibáztam az első sikánban, és elestem. Visszaálltam a 19. hely környékére, és onnan még feljöttem a 9. helyre, majd fekete zászlóval kizártak, mert állítólag korán rajtoltam. El kellett fogadnom a döntést, noha biztos vagyok abban, hogy nem csak én hibáztam. Ráadásul a kizárással még a leggyorsabb körért járó pontomat is elvették” – idézte fel a szombat nem éppen pozitív pillanatait Adrián.
És akkor még nem tudta, milyen megpróbáltatások várnak rá vasárnap. A bemelegítő edzésem messze ő motorozta a leggyorsabb időt, ám a negyedik körben jött az újabb fekete leves.
„Kifejezetten gyors voltam, ám a negyedik körben szétment a motorblokkom, és kigyulladt a kipufogóm, így kénytelen voltam kiállni, ráadásul emiatt piros zászlóval meg is szakították az edzést” – mesélte a Tomracing versenyzője.
A szerelők rohamtempóban betették a tartalékblokkot a motorba, és a Honda pár perccel a verseny előtt lett kész. Ilyen előzmények ellenére szinte kész csoda, hogy Gyutai Adrián a második helyen zárt mind az Alpok-Adria, mind pedig az IMRC vasárnapi futamán.
„Nagy köszönettel tartozom Bájónak és édesapámnak, hogy fantasztikus munkát végeztek, és egyáltalán el tudtam indulni a futamon. A rajtom most jobban sikerült, az első kör végén vezettem is, ám az előzmények ismeretében szinte a győzelemmel ér fel, hogy Jani mögött a második helyen értünk célba, mégpedig úgy, hogy a harmadik helyen beért Rottert majd tíz másodperccel megelőztem. Remélem, Poznanra összeáll a motorom, és lehetőségem lesz visszavágni, és újra a győzelemért harcolni” – jelentette ki a 23 éves paksi motoros, aki ezzel mind az Alpok-Adria, mind pedig az IMRC sorozatban visszacsúszott összetettben a második helyre.
Ám az idénynek még messze nincs vége, a hátrány nem ledolgozhatatlan. Az Alpok-Adria Bajnokság augusztus 2-3-án a lengyelországi Poznanban folytatódik.
Az Alpok-Adria Bajnokság állása (Superstock 600)
- Chrobák János (magyar, Triumph) 120 pont, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 116 pont, 3. Jochen Rotter (osztrák, Suzuki) 112, 4. Daniel Bukowski (lengyel, Suzuki) 84.
Az IMRC állása (Superstock 600)
- Chrobák János (magyar, Triumph) 115, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 95 pont, 3. Martin Durdik (szlovák, Yamaha) 71. 4. Győrfi Alen (magyar, Yamaha) 68.
A Magyar pontverseny állása (Superstock 600)
- Chrobák János (magyar, Triumph) 115, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 95 pont, 3. Győrfi Alen (magyar, Yamaha) 68.