A holtszezon idén ismeretlen fogalom a H-Moto Team számára. A Supersport világbajnokság jerezi záró fordulója után közvetlenül már tesztelt egyet a csapat Almeriában, akkor Németh Balázs vezette a BMW S1000RR-t. A helyszín és a motor most is ugyanaz lesz, a pilóta viszont változott: a H-Moto Team bemutatja friss igazolását, az olasz Riccardo Cecchinit!
Ő és Robert Muresan már biztosan a H-Moto Team színeiben fognak indulni a jövő évi FIM Superstock 1000 Kupa versenyein, míg további külföldi és magyar versenyzőkkel jelenleg is tárgyalásokat folytat a csapat. A mostani, négynapos spanyolországi teszten Cecchini mellett Győrfi Alen fog versenyzőként részt venni, a magyar motorsport máig egyetlen Európa-bajnoka jövő évi Stock600-as Yamahája nyergében rója majd a köröket. Alen mellett ott lesz édesapja, a korábban a 125-ös kategóriában öt magyar bajnoki címet szerző Győrfi Zoltán is, aki jövőre szerelőként segíti fiát. Nemcsak vele erősödött a H-Moto Team – teljesen magyar – szerelőgárdája, hiszen a Moto Studenttel kötött együttműködés értelmében fiatal mérnök-egyetemistákkal is bővült a team, ami szintén hozzájárulhat a magyar alakulat közeli és távoli céljainak megvalósításához.
Kelemen Krisztián, csapatfőnök: „Két versenyzővel veszünk részt a négynapos almeriai teszten. Győrfi Alen a jövő évi Stock600-as Yamaháját, míg a H-Moto Team új igazolása, az olasz Riccardo Cecchini a Superstock 1000-es BMW-t fogja hajtani. Cecchinin kívül Robert Muresannal is megegyeztünk, mindkettőjük szerződésének a végére pont került, így az már biztos, hogy ők ketten jövőre a H-Moto Team színeiben fognak elindulni a FIM Superstock 1000 Kupa futamain. Cecchini az utóbbi öt évet a Superstock 600-as Eb-n töltötte, így nemzetközi tapasztalatoknak nincs híján, 1000-es motoron viszont ez lesz a legelső éles tesztje, úgyhogy nincsenek komolyabb elvárásaink vele szemben, ami a mostani négy napot illeti. A menedzsmentje és a szülei is azt várják tőlünk, hogy fejlődjön, és büszkék vagyunk rá, hogy a mi magyar csapatunkat látták a legalkalmasabbnak erre a feladatra. Eddig csak olasz csapatokban versenyzett, úgyhogy tényleg komoly elismerés a részükről, hogy pont minket választottak. Ricchit (ez az olasz pilóta beceneve) egy ügyes és talpraesett fiatal versenyzőnek tartom, ezért bízom benne, hogy már a mostani teszten gyorsan fel fogja találni magát, és hamar meglesz az összhang a motorral és a csapattal is.
Jól bevált szerelőink, Gayhoffer Gábor és Nagy Győző mellett a Moto Student projektvezetője, Nagy Richárd, valamint egy másik fiatal egyetemista, Kasler Péter is kiutazik velünk a helyszínre, mostantól ők is segítik csapatunk munkáját. Az ő feladatuk a telemetriai adatok kigyűjtése és elemzése lesz. Reményeink szerint ők lesznek azok, akik a magyar motorsport-elit telemetriáját megfelelő szakértelemmel tudják majd kezelni a jövőben, e célból hoztuk létre megállapodásunkat a Moto Student programmal. Nagy reményeket fűzünk tehát hozzájuk is. Az „utazó keret” tagját képezi még Győrfi Alen édesapja, Győrfi Zoltán, valamint Kelemenné Szilágyi Noémi is, aki a külkapcsolatok koordinálásáért és a nyelvbéli akadályok leküzdéséért felelős. Csapatunk idén tesztelt már egyet Almeriában, akkor Németh Balázs ülte meg a Stock1000-es BMW-nket, így a köridők tekintetében is lesz összehasonlítási alapunk, habár mint tudjuk, Balázs egy kiváló képességű versenyző, és brutális tempót diktált azon a teszten, úgyhogy véleményem szerint irreális elvárás lenne Cecchinivel szemben, hogy rögtön elsőre hasonló időket fusson az 1000-es motorral.
Magyar versenyzőnk, Alen számára is nagyon fontos lesz ez a teszt, és nagyon örülünk neki, hogy a tél folyamán is rendszeres motorozási lehetőséget tudunk biztosítani neki. Ő jövőre ugye az IMRC-ben, az Alpok-Adrián és a magyar bajnokságban fog indulni Stock600-ban, és a minimális elvárás vele szemben mindenhol a győzelem! Úgy érezzük, sokan nem kezelték idehaza a helyén Alen elmúlt évekbeli nemzetközi eredményeit, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy pilótánk megmutathassa jövőre, ki jelenleg a legjobb 600-as versenyző Magyarországon. Az erre való felkészülésnek lesz egy fontos állomása ez a mostani, majd a következő kettő, január vége-február elejére, illetve február vége-március elejére tervezett spanyolországi tesztünk.
További fontos hír a csapat háza tájáról, hogy immár biztosan kijelenthető, hogy 2014-ben a H-Moto Team nem indít versenyzőt a Superbike EVO kategóriájában, viszont nem mondtunk le azon tervünkről, hogy egy versenyképes EVO-motort építsünk, és terveink szerint 2015-től csatlakozni tudunk ehhez a sorozathoz is. Ez a továbblépési lehetőség egyébként jelenlegi versenyzőinket Cecchinit és Muresant is komolyan érdekli. Bár őket kettőjüket végérvényesen leszerződtettük a jövő évre, ez nem jelenti azt, hogy befejeződtek volna számunkra a tárgyalások. Több külföldi és magyar versenyzőnél is kint van jelenleg az ajánlatunk, köztük a European Junior Cup idei első két helyezettjénél is. 1-2 versenyzőt még biztosan el tudnánk látni, ezért várjuk a válaszukat. Az EVO-s kalandhoz pedig ezúton is sok sikert kívánunk a Team Tóth csapatnak, akiknek már fel is ajánlottuk, hogy szívesen segítünk nekik bármiben az 1000-es tapasztalatainkkal, hiszen az elmúlt években rengeteg adatot felhalmoztunk a Stock1000-ben. Ők is segítenek minket szállítóeszközökkel stb., szóval nagyon jó a kapcsolat, ami az összes vb-n szereplő magyar csapatról és pilótáról elmondható. Holnap indulunk ki a tesztre, amit nagyon várunk már, mert egy hónapja nem dübörögtek a motorok, épp itt lesz az ideje picit megjáratni őket!”
Győrfi Alen
„Nagyon várom már az almeriai tesztet, és nagyon örülök ennek a lehetőségnek, hiszen eddig soha nem volt alkalmam tesztelni a tél folyamán. Nagyon pozitív dolognak tartom, hogy már most el kezdjük a felkészülést a jövő évre, és biztos vagyok benne, hogy ez a teszt egy nagyon jó alapot ad majd nekünk 2014-re. Négy napot töltünk el a pályán Almeriában, és úgy néz ki, az időjárás is kedvezni fog nekünk, úgyhogy minden adott ahhoz, hogy eredményes és érdemi munkát végezzünk. Én már a jövő évi 600-as motorommal fogok menni, és nagyon várom már az első métereket. Külön örömömre szolgál, hogy édesapám is kiutazik velünk, aki jövőre a szerelőm lesz. Ő a legnagyobb sikereim, az Alpok-Adria bajnoki cím és az Eb-cím idején mindig ott volt mellettem, és nagyon örülök neki, hogy jó pár év után most újra elkezdünk együtt dolgozni. Biztos vagyok benne, hogy szakértelmével, tapasztalataival és jelenlétével nagyon komoly segítséget jelent majd nekem és a csapatnak.”