A két héttel ezelőtti Baranya Kupán már azt az arcát mutatta a BMW Z4 M Coupe, amit gazdái többször is szeretnének látni tőle. A Lángi Attila-Toma József „Csimpike” duó által terelgetett csodajárgány a komlói futamot az M2 kategória harmadik helyén zárta, műszaki hibáktól mentesen. De ami ennél is lényegesebb: a Dynamic Rally Team versenyzői olyan tapasztalatokkal gazdagodtak a múltkori futamon, aminek nagy hasznát vehetik majd az ORB kassai fordulóján. Lángiék szeptember 6-8. között, Kassán akarják megtenni az első lépést a „háború” megnyeréséhez.
Lángi Attila: Nagyon készülünk már a Kassa Rallyra, ami életem első külföldi futama lesz! Soha, még átutazóban sem voltam Kassán, így próbálunk minél több információt begyűjteni a körülményekről, a pályákról. A belső kamerás felvételekből annyi már kiderült számomra, hogy az erdőbe be, erdőből ki szakaszok nem tartoznak az egyszerű pályák közé. Ugyanakkor azt hallottam, hogy az ott megrendezett prológ mindent visz, remélem ebben idén nekünk is lesz részünk.
A komlói vendégszereplésünk után mindössze annyi volt a dolgunk, hogy átállítsuk a BMW-t a Hankook gumikra, s bízunk benne, hogy most már igazán versenyképesek tudunk lenni. A Baranya Kupán történt esetből tanultunk: inkább vizes gumikkal megyünk ki a száraz pályára, nem pedig fordítva. Az előző futamon nagyon elgumiztuk magunkat, rossz taktikát választottunk, aminek következtében jó pár másodpercet bennhagytunk a gyorsaságikon. Ez az eset mély nyomot hagyott bennem, de legalább egy tapasztalattal gazdagabbak lettünk.
Kassán azonban egy másik, kicsit harcosabb stratégiával állunk majd rajthoz – háborút akarunk nyerni, nem csatát. A gumiválasztás ismét döntő lehet, s nem csak az időjárás miatt – az abroncsok keménysége meghatározó lesz arra nézve, meddig és hogyan fogjuk tudni teljesíteni a kijelölt távot egy szett gumival. Remélem, hogy a hétvégén kellemes, rallyversenyhez ideális időjárás lesz – napsütéssel, eső nélkül, 24 fokkal. Épségben szeretnénk végigvinni az autót a jóval nehezebb és hosszabb, agresszívan dobálós és technikás pályákon. A megfelelő futómű-beállítással pedig fel tudjuk majd venni a kesztyűt a BMW-sekkel szemben, s igyekszünk tisztesen helytállni a Z4-gyel.
Toma József „Csimpike”: Az augusztus 24-25-ei Baranya Kupát épségben, karcolás nélkül megúszta az autónk, így a Kassa Rally előtt csak egy kötelező átnézésen esett át. Már csak a futómű-beállítás van vissza, aminek idomulnia kell az új Hankook gumikhoz. Ezeket egybevetve már ki is jelenthetjük, hogy felkészítés terén már semmi akadálya nincs annak, hogy tökéletesen működjön a csodajárgányunk. Különböző belső kamerás felvételek nézegetésével próbálunk barátkozni a szlovák pályákkal, hiszen mindkettőnkre új terep vár. Annyi „előnyöm” lehet talán Attilával szemben, hogy idén Pethő Tyutyuékkal kint dolgozom a bajnoki futamokon, és egy-egy részt látok, kapok ízelítőt belőle.
Csütörtök reggel utazunk Kassára, hiszen kora délután már az itinerátvétellel indul a program, s amint lehet, gőzerővel megkezdjük majd a szakaszok feldolgozását. Pénteken is tréning szerepel a menetrendben, majd szombaton kezdődik a verseny a rajtceremóniával és 4 gyorssal, vasárnap pedig a maradék 5 szakasszal folytatjuk a versenyhétvégét. Célunk most is az, hogy épségben bekormányozzuk a BMW-t a célba. Örülnénk neki, ha ismét dobogóra tudnánk állni a kategórián belül, ám ez nem lesz olyan egyszerű, hiszen Mitsubishikkel kell majd felvenni a harcot. A szlovák pályák amúgy sem autópálya-minőségűek, sok a töredezett beton, amin a Mitsubishik könnyebben átlépnek, az összkerék-meghajtás nagy előny lesz. A mezőnyben, a szlovákok F csoportjából csak egy autó van, ami valamelyest összehasonlítható a miénkkel, így majd annak a teljesítményét fogjuk figyelni. Mi nem feltétlenül a nézőknek fogunk autózni, hanem versenyezni megyünk ki Kassára, és szeretnénk a lehetőségeinkhez mérten a legjobb eredményt elérni a Z4-gyel.