A rajtelsőség ellenére nem számított igazán senki Mercedes sikerre a Magyar Nagydíjon. Ehhez képest Hamilton végig kezében tartotta a futamot, és a kánikula ellenére győzött Magyarországon.
A pilóták közül mindenki tudja, hogy a Hungaroringen nagyon nehéz előzni. Leginkább ennek a ténynek köszönhető, hogy a start a szokottnál kicsit agresszívabb manővereket hozott. Ennek legnagyobb vesztese Nico Rosberg lett, aki Massával ütközött. A német pilóta folytatta a versenyt, de visszaesett. Hamilton azzal, hogy megvédte első helyét, a munka legnagyobb részét letudta, bár ekkor még senki nem tett volna fel egy komolyabb összeget arra, hogy az ifjú brit diktálja a tempót a futam végéig az 50 fokos aszfalton.
A Lotus francia pilótája, Romain Grosjean tempója már az elején nagyon jó volt, hiszen pár kör után már egy másodperen belül volt Vettelhez képest. Az első 8 sorrendje a harmadik körben: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button.
Grosjean csapattársa, Räikkönen eközben Massa mögött ragadt be egy kicsit. A brazil pilótát első szárny-sérülése is lassította.
Az első kerékcserék után Vettel Button mögé ragadt be, így Grosjean ismét közel ért hozzá. A német tudta, gyorsan túl kell jutnia a McLarenen, mert sok időt veszít. Erre azonban a 24. körig kellett várnia, amikoris egy szép manőverrel előzte az angolt, a 4-es kanyarban. Ezután Grosjean-on volt a sor, akinek szintén Buttont kellett legyűrnie. A francia előzése nem volt tiszta, kicsit összeértek, de az autók nem sérültek.
Räikkönen a 27. körben már az ötödik volt, és lassan nyilvánvalóvá vált az is, hogy a finn ismét eggyel kevesebbszer fog kereket cserélni. Ekkor már jól ment mindkét Lotus: Grosjean gyönyörűen előzte Massát, de sajnos kiderült, közben elhagyta a pályát mind a négy kerékkel, és ezért áthajtásos büntetést fog kapni.
Räikkönen végül a 43. körben cserélt másodszorra és utoljára: ekkor még 27 kör volt hátra. Grosjean büntetését követően elvesztette dobogós esélyeit. Hamilton győzelméhez pedig ekkor már nem férhetett kétség: az angol stabil köridőket futott, a kerékcserék jók voltak, és egyáltalán nem mutatkozott a Mercedesre eddig jellemző, erős gumikopás.
Ellenben a második helyért még kilátásban volt egy komolyabb összecsapás. Vettel utolsó kerékcseréje után ugyanis Räikkönen mögé ért vissza, akinek gumijai már jóval kopottabbak voltak. A német ennek megfelelően hamar utolérte őt, de hiába volt agresszív, Räikkönen megtartotta pozicíóját. A győztes, Hamilton mellett ezért a finn örülhetett a legjobban, hiszen mindkét fő riválisán, Alonsón és Vettelen is hozott pár pontot.
A Magyar Nagydíj után továbbra is izgalmas maradt a világbajnokság: kiderült, a Mercedes immár a Saharai sivatagban sem koptatná el a gumit, Grosjean gyors a Hungaroringen, Räikkönen fő fegyvere pedig az eggyel kevesebb kiállás.
Mercedes-Red-Bull csata várható az év hátralévő részében?
1 | L. Hamilton | Mercedes |
2 | K. Räikkönen | Lotus |
3 | S. Vettel | Red Bull |
4 | M. Webber | Red Bull |
5 | F. Alonso | Ferrari |
6 | R. Grosjean | Lotus |
7 | J. Button | McLaren |
8 | F. Massa | Ferrari |
9 | S. Perez | McLaren |
10 | P. Maldonado | Williams |
11 | N. Hülkenberg | Sauber |
12 | J. Vergne | Toro Rosso |
13 | D. Ricciardo | Toro Rosso |
14 | G. van der Garde | Caterham |
15 | C. Pic | Caterham |
16 | J. Bianchi | Marussia |
17 | M. Chilton | Marussia |
18 | P. di Resta | Force India |